Accepterad Jurre | Medlem ansökning [Esplund]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Jurre

Icke Medlem
Meddelanden
3
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Justus

Vad är ditt discord namn? theswedishbob

Vad är ditt födelsedatum? 6 September 2009

Berätta om din karaktär. Karl Schmitt föddes i München, Tyskland, och tillbringade sina första år i en stad fylld av historia och traditioner. Han växte upp i en kärleksfull familj där både tysk kultur och familjesammanhållning stod i centrum. När Karl var sex år förändrades hans liv radikalt när hans pappa, som arbetade inom bilindustrin, fick ett jobberbjudande i Sverige. Familjen packade sina saker och flyttade till ett nytt land, vilket innebar stora omställningar för den unga Karl. Trots en viss nervositet inför det okända, mötte han förändringen med en nyfikenhet som snabbt hjälpte honom att anpassa sig till det svenska samhället. Inom kort blev han flytande i både svenska och tyska, vilket gav honom en unik förmåga att navigera mellan sina två kulturer.

Karl visade tidigt ett starkt intresse för rättvisa och ordning. Redan som barn var han den som såg till att regler följdes på skolgården, och han ställde alltid upp för de som behövde hjälp. När han var åtta år besökte hans klass Polismuseet i Stockholm, en upplevelse som kom att prägla hans framtid. Utställningarna om brottsbekämpning och polisens arbete väckte en stark längtan inom honom att en dag själv bli polis och arbeta för att upprätthålla lag och ordning.

Under sin skoltid fortsatte Karl att odla sitt intresse för rättvisa. Han var en flitig och ansvarsfull elev, särskilt inom ämnen som samhällskunskap och juridik, där han utmärkte sig. När han tog studenten gjorde han det med höga betyg och sökte direkt in till Polishögskolan. Här blomstrade han verkligen och blev snabbt känd som en disciplinerad och engagerad student. Hans lugna och metodiska sätt, tillsammans med hans starka rättspatos, gjorde honom till en av de mest lovande kadetterna på skolan.

Efter examen började Karl arbeta som polis i Stockholm. Han mötte många av de utmaningar som följer med att arbeta i en storstad, men hans lugna och metodiska natur hjälpte honom att snabbt vinna respekt hos sina kollegor och överordnade. Genom åren har han klättrat i graderna och tagit på sig alltmer ansvarsfulla uppgifter, något som han känner stor stolthet över.

Karl är nu 34 år gammal och känner sig djupt rotad både i sin tyska och svenska identitet. Han uppskattar den svenska naturen och tillbringar gärna sin fritid med långa vandringar i skogen eller vid en av Sveriges många sjöar, där han finner lugn och tid för reflektion. Samtidigt har han behållit en stark koppling till sitt hemland och besöker regelbundet München för att träffa släkt och vänner.

Trots att Karl trivs i sin nuvarande roll inom polisen, har han också framtidsdrömmar. Han vill fortsätta utvecklas inom sitt yrke och siktar på att en dag kunna ta på sig en ledande roll inom polisväsendet. Hans stora dröm är att arbeta i ett team där kollegorna är lika passionerade och kunniga som han själv, och där de tillsammans kan göra en verklig skillnad i samhället. Karl känner en stark pliktkänsla och en djup önskan att bidra till en tryggare värld, och han är fast besluten att göra vad han kan för att uppnå det.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag kommer framför allt att bidra med ett socialt rollspel till 100%. Jag vill gärna vara med och påverka positivt samt hjälpa till med det goda på servern. Jag kommer också att sträva efter att skapa ett tryggt samhälle för dem som rollspelar. Med detta menar jag att jag kommer att peppa folk, ge komplimanger och försöka att inte bara se det negativa hos andra.

Vad innebär det att man kan ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Det innebär att vi inte alltid behöver ha rätt. Vi spelar för scenariot, inte för att någon av oss ska vinna eller förlora. Man kan argumentera för sin sak, men man ska kunna hålla scenariot levande och trovärdigt.

Har du läst och förstått serverns regler? Kan du ge exempel på några av dem? Ja, jag har förstått serverns regler. Här är några exempel på dessa regler:
1. RDM (Random Deathmatch): Det innebär att döda eller slå en annan spelare utan giltigt bakomliggande scenario. Till exempel, om du hamnar i en konflikt med en annan spelare och väljer att attackera dem direkt utan att först försöka lösa det genom dialog, bryter du mot denna regel.
2. VDM (Vehicle Deathmatch): Detta innebär att använda ett fordon som ett vapen för att skada eller döda utan giltigt bakomliggande scenario. Till exempel, om en person står på gatan och du kör på dem utan någon giltig anledning, bryter du mot VDM-regeln.
3. FEARRP: Denna regel innebär att du måste värna om ditt liv i spelet. Om du till exempel blir omringad av beväpnade män men ändå försöker fly trots att de har vapen riktade mot dig, bryter du mot FEARRP-regeln.
4. Metagaming: Detta innebär att använda information som din karaktär inte känner till. Om du till exempel får information genom en vän på Discord om var polisen har tagit honom och åker dit, så bryter du mot metagaming-regeln.
5. Powergaming: Detta innebär att agera på ett sätt som gynnar din karaktär på ett orealistiskt sätt och utan att ta hänsyn till andra spelare. Ett exempel är om du är med i en bilkrock och inte rollspelar att din karaktär har fått skador, utan bara fortsätter som om inget har hänt.
6. Social RP: Alla rollspelssituationer på servern ska ha sin utgångspunkt i socialt rollspel. Det innebär att man i första hand ska försöka lösa konflikter genom dialog och samspel, inte genom våld. Om du till exempel stöter på en annan spelare i ett område du vill ta över och väljer att skjuta honom direkt utan att försöka interagera, bryter du mot denna regel.
7. Combat Logging: Detta innebär att logga ut eller på annat sätt försöka undvika ett pågående scenario. Till exempel, om du blir tagen som gisslan under ett bankrån och loggar ut för att undvika situationen, bryter du mot denna regel.

Har du någon erfarenhet inom rollspel? Jag har tidigare spelat på Unive-servern under två månader år 2023. Då kände jag att RP:n på servern blev tråkig efter ett tag, så jag bestämde mig för att ta en paus. Nu vill jag ge servern en ny chans eftersom jag har mer tid att spela och vill förbättra min aktivitet. Den här gången är jag mer motiverad att engagera mig och hoppas kunna få en mer rolig och intressant upplevelse.

Heter du samma på discord som på steam? Ja

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Som polis har jag både styrkor och svagheter som påverkar mitt arbete. Mina styrkor inkluderar att jag är väldigt noggrann och har en stark känsla för rättvisa. Jag tar alltid mina uppdrag på största allvar och ser till att följa reglerna, både för min egen skull och för andras. Dessutom är jag bra på att hålla mig lugn i stressiga situationer, vilket gör att jag kan ta genomtänkta beslut även under press. En annan styrka är min förmåga att kommunicera och samarbeta med andra. Jag förstår vikten av teamwork och att skapa en god stämning med mina kollegor, vilket är avgörande för att kunna lösa uppgifter effektivt. Jag har också en vilja att ständigt lära mig och utvecklas, vilket hjälper mig att anpassa mig till olika situationer och förbättra mitt arbete som polis. När det gäller mina svagheter kan jag ibland vara lite överdrivet självkritisk, vilket kan göra att jag grubblar för mycket över misstag och har svårt att släppa dem. Det kan också göra att jag ibland tvekar att fatta beslut när jag känner mig osäker. Dessutom kan min noggrannhet ibland bli till en nackdel, då jag kan bli för detaljerad och förlora tid på att försöka göra allt perfekt. Trots dessa svagheter är jag medveten om dem och arbetar aktivt på att förbättra mig själv. Jag tror att min vilja att växa och lära mig, tillsammans med mina styrkor, gör mig till en pålitlig och engagerad polis som alltid strävar efter att göra mitt bästa.

Godkänd efter muntlig intervju. Din testperiod på 10 dagar startar nu. Välkommen till Unive!

Din Medlemskaps ansökan har godkänts.
Tråd låst och flyttad till Medlemskap Ansökningar - Arkiv

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka