Inaktuell Julle | Ban Överklagan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Julle

Icke Medlem
Meddelanden
267
Reaction score
6
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199478627268/

Ditt Hex-ID: 110000131ff4441 (FEL I FÖRRA ÖVERKLAGAN)

Vad är din discord tagg? 1julle

Vem var det som bannade dig? Wux

Var är du bannad? FiveM Servern

Bild på banmeddelande: image.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror att Wux valde att banna mig eftersom att vi blev stannade för kontroll av polisen och min kompis stannade bilen. Sedan ville polisen att vi skulle hoppa ut ur bilen men vi ville ha en anledning till varför vi skulle hoppa ut ur bilen. De ville inte förklara och då ville vi inte hoppa ut ur bilen för de tänkte söka igenom oss. Jag hade vapen på mig och jag ville ej åka in. Så till slut efter vi hade bråkat ett tag så började jag rikta vapen mot båda två. Jag säger till dem att gå tillbaks till deras polis bil och min polare råkar stänga av bilen. Så han hoppar ut och tar polisbilen. Då börjar polisen börja avlossa skott mot honom och mig så jag sköt tillbaka och sköt ner båda två och flydde platsen snabbt därifrån eftersom de hade tryckt på överfallslarmet. Jag tror jag blev bannad för att jag riktade på polisen och sköt ner dem. Men jag sköt ner dem eftersom att de började skjuta mot mig.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Det som hände var att jag var i en bil med två av mina kompisar och polisen ville göra ett trafikstopp på oss. De vill då att vi ska hoppa ut ur bilen. Och vi bråkade om varför vi skulle hoppa ut ur bilen för de ville inte säga varför vi blev stannade. Vi hade inte kört olagligt och bilen var helt laglig. Vi tänkte bara att de skulle köra en normal kontroll men istället vill de att vi ska hoppa ut ur bilen och söka igenom oss. Och vad jag vet så finns det inga visiationszoner som polisen har. Därför är dessa poliser korrupta enligt mig och hade ingen anledning till att vi skulle hoppa ut ur bilen. Sedan hände allt detta med att jag började rikta på polisen och vi försökte ta oss ifrån platsen. Var det felaktigt:

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag tycker den är lite giltig men inte helt. Jag tycker inte det är en pban då jag har 1 bann senaste 3 månaderna. Jag vet att det är väldigt fel att skjuta polisen och att man ska undvika de i alla fall som det går att göra det. Men i detta fallet så ville vi bara komma ifrån platsen och då drar de vapen och börjar skjuta. Jag agerar för att rädda mitt och mina kompisars liv. De är som mina brödrar. Polisen drog vapen och sköt först och jag agerade som självförsvar. Jag tycker inte riktigt det var en pban men kanske en mildare ban med kanske krim varningar. Jag vet att det är väldigt fel att skjuta mot polisen då servern har stora problem med att kriminella skjuter mot polisen. Därför tror jag Wux bannade mig för jag inte följer serverns regler då ni taggar ofta om att man ej ska skjuta mot polisen och att man ska försöka undvika det så mycket det går och inte åka ifrån trafikstopp utan anledning. Fast denna gången hade vi en anledning och därför agerade jag så som jag ville. Det jag vill komma till är att jag kan förstå till viss grad vad jag gjorde fel men jag tycker återgärden var alldeles för hård och jag tycker jag borde få komma tillbaka till servern och visa vad jag går för. Jag har ändå bara 1 bann på 3 månader och det är grön nivå och då är bannsen lite mildare vad jag har uppfattat. Jag vill tillbaks till servern och visa vad jag egentligen går för och jag kommer aldrig göra om att jag skjuter mot polisen och har förstått vad jag har gjort för fel. Det kommer inte upprepas och jag vill tillbaks till servern för att visa vad jag går för.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Mina tidigare banns kommer ifrån min tidiga karriär i Unive och misstag som alla gjorde när man var ny till rpen. Jag har tagit till med det jag har blivit bannat för och det har också gjort så jag har förbättrat min rp. Men jag kommer inte riktigt ihåg alla eftersom jag inte kört och blivit bannad på ett tag innan detta hände.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag kunde valt att försöka fly platsen utan att skjuta eller rikta mot polisen då man som kriminell inte vill dra åt sig polisens uppmärksamhet så mycket eftersom jag vill ligga lågt med att jag är kriminell. Vi hade kunnat försöka gasa därifrån med bilen och försöka fly från polisen istället för att jag rikta mot dem. Jag vet att det var fel men jag körde inte bilen och kunde inte riktigt säga heller till honom kör för då hade polisen börjat rikta mot oss. Annars kunde jag försökt fly via fot. Det var fel av mig och det var dumt av mig att agera på detta sättet som jag gjorde. Det kunde blivit 100 gånger bättre scenario om jag inte hade riktat och skjutit mot polisen

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja, att som kriminell ska man försöka ligga lågt och inte dra åt sig polisens uppmärksamhet och försöka inte skjuta eller rikta mot polisen om det är inte absolut nödfall. Utan detta var en misstag av mig som jag gjorde som var väldigt dumt och jag kunde utspelat scenariot på så många andra sätt. Jag har aldrig gjort riktigt såhär mot andra poliser innan och detta var första och sista gången jag gjorde det då jag vet att det är mycket problem mot att folk skjuter polisen fast man inte riktigt har en giltig anledning. Det var dumt av mig och det är synd att jag blev pbannad. Om jag kommer tillbaka och får en till chans så kommer detta inte repeteras och det kommer inte hända igen. Jag vill visa min riktiga bra rp och inte det dåliga. Det var väldigt dumt av mig att skjuta polisen och kommer absolut inte göra det igen.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka