Accepterad JugaJohn | Medlem ansökning [Enzo]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

JugaJohn

Medlem
Meddelanden
20
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Sixten

Vad är ditt discord namn? .siggepigge (Smeknamn: briiskaaa)

Vad är ditt födelsedatum? 11 Mars 1990

Berätta om din karaktär. Min karaktär heter Calle Gustavson och är 34 år då han är född 1990. Calle har en bra bakgrund från en ekonomisk stabil familj i Stockholm. Calle hade älskande föräldrar och ett riktigt bra liv då han hade många kompisar och det gick bra i skolan. Men en dag så kraschade allt då Calles pappa dog i en bil olycka. Calles mamma var helt förstörd och grät hela tiden medans Calle föll in i en djup depression. Han insolerade sig från världen, slutade gå i skolan och tappade kontakten med sina vänner. Calles enda hobby som han hålde på med under dagarna för att hålla sig sysselsatt var att spela gitarr i sitt rum. En dag gick Calles gitarr sönder så han gick ner till hans lokala centrum för att köpa en ny. På vägen dit blev Calle bemött av de lokala gänget "street boys". Dom frågade Calle om han ville gå med i deras gäng då de sökte medlemmar. Calle svarade först nej men sedan tog 2 grabbar fram en varsin kniv och hotade med att knivhugga honom. Så tillslut gick Calle med på det. Han fick en beknar telefon och en påse med kokain. Dom sa åt honom att sälja det och svara när dom ringde och skulle ge honom uppdrag. Calle började digga de kriminella livet efter ett tag och till slut blev de hans heltids jobb. Han begick brott som rån och drogförsäljning, och var nu helt inne i de kriminella livet. Han fortsatte att jobba upp sig i gängets rankar och är nu ledaren av Street Boys som nuvarande äger och styr hela Stockholms drogförsäljning.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag kan bidra med ett mer realistiskt rollspel och kommer även bidra med att skapa roliga händelser. Jag kommer rollspela som en skön grabb som är bra vän med dom flesta. Jag kommer även vara online 3-4 timmar varje dag då jag inte går på någon sport och heller inte har särskilt mycket at göra på dagarna.

Vad innebär det att man kan ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Att spela på motpartens vinst handlar om att förlora med mening eller kompromissa om det. Detta gör att rollspelandet roligare och mer intressant för alla. Det innebär också att man ska tänka på att sätta berättelsen före ens egen vilja om att vinna.

Har du läst och förstått serverns regler? Kan du ge exempel på några av dem? Powergaming innebär att tvinga fram handlingar som din karaktär inte realistiskt skulle kunna utföra. Det handlar även om att inte prioritera sina egna fördelar utan att proritera ett realisktiskt rollspel. RDM är när du attackerar eller dödar en annan spelare utan någon rollspels relaterad anledning. Varje konflikt måste ha en rollspelsbakgrund och inte bara vara slumpmässigt våld. Det bryter mot rollspelets logik och kan förstöra upplevelsen för andra spelare. Social RP handlar om att utveckla din karaktär genom interaktioner och samtal med andra karaktärer, utan våld eller kriminalitet inblandat. Det kan vara allt från att jobba på ett café, vara en polis, eller bara umgås med andra. Social RP bygger på att bygga relationer och driva storyn framåt genom dialog och samarbete.

Har du någon erfarenhet inom rollspel? Ja, jag har spelat på många engelska servrar innan och är erfaren inom rollspel.

Heter du samma på discord som på steam? Nej

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Jag streamar inte och har inget konto på något ställe där man streamar.

Vidare till muntlig intervju, du har 48h på dig att ta din intervju innan den automatiskt nekas. Lycka till!

Godkänd efter muntlig intervju. Din testperiod på 10 dagar startar nu. Välkommen till Unive!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka