Nekad JugaJohn | Ban Överklagan [Berdan1213]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

JugaJohn

Medlem
Meddelanden
20
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199014336836/

Ditt Hex-ID: steam:11000013ed3d944

Vad är din discord tagg? .colamannen

Vem var det som bannade dig? Berra1213

Bild på banmeddelande: Skärmbild 2025-03-09 133747.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? För att dom trodde att jag åkte och provocerade vid ett gäng hus och sedan skjöt folk utanför efter det.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. (jag körde inte) Vi åkte runt bara som vanligt sen körde vi förbi ett gäng hus på vägen till hamnen. Så ser vi någon som sprang utifrån en grinden och så snackar vi med han i typ 3 sek. Han kommer och frågar vad vi vill, vi säger "inget". Då så börjar han skuta mot vår bil och dödar en i bilen. Sen så åker vi runt ett hörn och skjuter ner han.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag anser att bannen är felaktig, men samtidigt kan jag förstå varför det ser ut som det gör. Här är min förklaring till varför jag tycker att bannen borde tas bort.

Först och främst, ja, vi sköt efter att han hade skjutit mot oss, och jag förstår att det kan ses som fel, men samtidigt är det en ganska vanlig situation på Unive – alla vi spelar med är inställda på att försvara oss när någon skjuter mot oss. Det är inget konstigt med att vi skjuter tillbaka när vi blir beskjutna, speciellt eftersom vi har blivit utsatta för skott från honom tidigare.

Jag förstår heller inte varför han började skjuta överhuvudtaget. Jag känner personen som sköt mot oss, och vi hade faktiskt skjutit honom tidigare. Men jag antar att han inte minns det, då vi hade dödat honom tidigare, vilket gör att det hela kan ha varit en reaktion på något vi inte ens var medvetna om.

När det gäller varför vi stannade så var det för att han sprang ut mot oss. Vi hade inte provocerat honom på något sätt, vi körde bara förbi honom och han sprang mot oss. För oss var det självklart att vi skulle stanna, eftersom vi inte visste vad han ville eller varför han kom emot oss på det sättet.

En annan sak som gör bannen felaktig är klippet som skickades in. Personen som sprang mot oss klippte sitt klipp på ett sätt som gjorde det omöjligt att se hela bilden. Klippet var bara 17 sekunder långt, och man kan inte alls se att vi faktiskt bara körde förbi och sen såg han och stannade. Det framställdes som att vi bara sköt för att provocera, men i verkligheten var vi bara chockade att han sköt mot oss och inget skulle hänt ifall han bara lät oss åka. Han skapade detta felaktiga senario men vi får skiten (alla vet att ingen i unive åker ifrån folk som sjuter mot en, alla sjuter tillbaks).

Jag hoppas att ni ser på denna situation med förståelse och ser till hela bilden innan ni tar ett beslut. Jag tycker verkligen inte att bannen borde vara kvar eftersom vi agerade i självförsvar och inte på något sätt provokativt.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har haft en tidigare anticheat ban som var felaktig som jag fick unban från via överklagan. Sen så har jag haft en felaktig ban då jag vdma en grabb som var osynlig (fast bara för mig). Sen har jag haft en riktig som handlade om att jag hetsade i ooc, denna har jag lärt mig av och har aldrig gjort om det.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag tycker att vi kanske kunde ha undvikit att skjuta direkt. Om vi istället hade kört bort från platsen hade det kanske inte blivit som det blev. Jag förstår att vi sköt tillbaka när han började skjuta, men kanske var det bättre att försöka förstå varför han började skjuta först.

Nästa gång kanske vi ska vara försiktigare med att stanna när någon springer mot oss, eftersom det kan bli missförstått. Och jag vet att klippet som skickades in inte visade hela bilden, så kanske hade vi kunnat förklara allt bättre innan vi sköt.

Jag tror att om vi hade tänkt på allt detta så hade vi sluppit missförståndet och kanske inte blivit bannade.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja, jag har lärt mig att tänka mer innan jag gör något i spelet. Det är bättre att hålla sig lugn och inte alltid skjuta tillbaka direkt. Jag förstår nu att kommunikation och att vara försiktig med när man stannar eller kör förbi kan göra stor skillnad. Jag ska också tänka mer på hur andra ser på det man gör, så att det inte blir missförstånd.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja

Din ban överklagan har nekats.
Tråd låst och flyttad till Överklagningar - Arkiv

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka