Nekad Juan Garza | Ban Överklagan [Empa]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Alex

Medlem
Meddelanden
167
Reaction score
5
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/id/22hz

Ditt Hex-ID: 1100001459e5911

Vad är din discord tagg? Alex™#2038

Vem var det som bannade dig? T4rget

Hur lång tid var din ban? 14 Dagar (https://cdn.discordapp.com/attachments/984834911154368535/1067900657551556688/image.png)

Var är du bannad? FiveM Servern

Bild på banmeddelande: image.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Eftersom att på klippet som finns så ser man hur jag skjuter ner 2 gärningsmän samt en gissla, Detta ser helt enkelt ut som ren avrättning så där av tror jag att dom bannade mig.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Allt började med att jag kommer till polisstationen och får information att vi behövs samlas inne i briefing rummet för eventuell stormning, Vi samlas där och jag får reda på att det är sons vi ska ingripa på, Vi tillkallar då spanenheten för att kolla läget och om vi kan ingripa, Till slut får vi klar tecken att ingripa vilket vi gör från 3 olika håll, NBär vi väl kommer in så griper vi alla som befinner sig innuti lokalen, Efter en stund när vi ska köra dem till häktet så märker vi att det är massa folk utanför så vi väljer då att samla in alla gripna in i garaget för att få ordning på detta, När sedan 2 poliser tar hand om dem inne i garaget så får vi information om att kolegor blivit tagna som gisslan där innuti, Vi försöker då att vilja förhandla men detta var irpincip omöjligt då vi inte fick komma in, Efter en stund så kör en bil ut från garaget (jax) så då börjar Mr.Panda prata i radion och försöka förhandla, Under denna tiden hör vi flertalet skott innifrån vilket gjorde allt misstänksamt. Efter en stund har vi ca 5 - 6 briefings i mitten av sons för att gå igenom vad vi ska göra och hur vi tänker, Då säger S1 att S3 har sagt att hans fundering är att storma in och neutralisera gärningsmännen vilket alla höll med om, Så efter detta bestämde befäl att vi ska storma in o neutralisera, Efter detta blir det lite stökigt utanför klubben innan vi hade tänkt o storma in, Vi får då en till uppgift att ha briefing vilket vi har, Under detta tillfället så var jag väldigt trött eftersom jag redan där och då tyckte att de hade gått överstyr, Under alla dessa 5 briefingar har befälen gått igenom exakt hur vi skqa göra så allt är klart, När vi sedan samlas 5 gången innan insatsen frågar folk "Är de shoot on sight eller?" Jag svarar då ironiskt "ja de är de" för att vi redan hade gått igenom planen så alla visste vad vi skulle göra och kände att alla frågor som tas upp nu är helt irrelevanta, Där efter får vi då order om att gå in och storma och sedan neutralisera gärningsmännen, Jag går då först för att lyssna på order som vi blivit tillsagda tidigare av polischefen att order från befäl alltid ska följas oavsett, Vi rör oss in och jag skjuter först ner första gärningsmannen som då tuppar av o släpper gisslan, Den andra gärningsmannen försöker jag skjuta på men vänder sig hela tiden med gisslans huvud mot mig som jag råkar skjuta till vilket absolut inte var med avsikt att göra, Sedan så blir det helt kaos återigen, Folk springer där ifrån för att skippa o vårda, Jag väljer att stanna kvar o göra bästa utav scenariot och väljer o försöka vårda tillsammans med LUDDE, Efter detta tar vi med kropparna och åker till häktet där jag sätter in och stänger av för jag var så himla trött.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag fick först en ban som var i 4 dagar för usel rp vilket är helt förståeligt då hela scenariot och allt var kaos både från oss men även sons sida, Men sedan får jag ban för att jag då har skjutit dessa, Men här kommer det som krockar lite och det är att vi i kåren har fått info utav polischefen att allt som sägs av ett befäl ska lyssnas och följas, Gör man inte det så har man inget i den enheten o göra, Så jag tycker att detta är delvis rätt ban men samtidigt så försökte jag endast följa det som sagts inom poliskåren och då blir det ändå fel, Jag tycker att 4 dagars bann hade räckt för usel rp och inte för att jag skjöt för det var en order av befäl och även i ledningen att vi skulle neutralisera vilket är ett lättare ord för "döda" iprincip dvs att man skjuter så dom tappar gisslan så då gjorde jag detta endast efter en order.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Har haft en del tidigare bans, Varit lite powergaming, Olika anledningar, Men jag har lärt mig av det som skett tidigare och aldrig gjort om det som hänt.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Efter att jag har fått förklara min del för staffs i support så har jag fått till mig att jag har ett eget beslut, Men som jag då lagt upp förslaget att kanske prata med ledningen för att lägga upp hur de ska ske, För det som skedde nu var långt ifrån bra men jag som sagt försökte endast följa en order vilket man hade gjort i verkligheten också, Så tills nästa gång får jag helt enkelt stå upp för mig själv och tänka efter en sista gång innan jag väljer o lyssna på någon annan även om det är rp, Kommer även lägga upp förslaget för ledningen om hur jag behandlats och varför detta skedde och fixa en lösning på detta

Har du lärt dig någonting efter din ban? Absolut, Jag har lärt mig att hädanefter kommer jag att tänka till extra noga under större scenarion för att faktiskt se om det är rätt eller fel, Detta fallet var som jag nämnde över väldigt speciellt och därav visste jag inte hur jag skulle gå till väga, Men tack vare T4rget, EMPA och Moezz så har dem berättat för mig hur jag kanske kan göra nästa gång sånt sker och kolla med staffs om det är något jag personligen upplever som fel så kan jag alltid fråga staffs deras åsikter.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka