Inaktuell Josef | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Josef

Icke Medlem
Meddelanden
47
Reaction score
10
Vad är ditt namn i verkligheten? Josef

Ditt discordnamn: Josef#1100

Ange ditt födelsedatum 13 April 2006

Varför ska just du bli staff? Jag vill bli helper är eftersom jag uppskattar att lära känna och träffa nya människor. En annan anledning är att jag villl vara en större del av detta community samtidigt som jag bidrar till att det växer. Jag vill vara med och hålla ordning och reda på servern så att den kan få en så hög rp nivå som möjligt. Jag ser fram emot att både utvecklas som person men också att hjälpa andra. Jag vill även bli helper för att kunna ta konsekvenser på de fel man ser vissa spelare göra, medans i vissa fall det räcker med en tillsägning. Detta gör att rp standarden på servern höjs. En sak som jag observerat är att icke medlemmar VDMar väldigt ofta. Detta är försåtligt då de är nya till servern och kanske till rp överlag men det är då helpers finns där för att lära dem så de gör rätt nästa gång och så de inte förstör upplevenslen för de som faktiskt rp på rätt sätt. Personligen är jag trevlig och har ett bra bemötande med personer som jag inte känner. Jag gillar att träffa nya människor och se hur olika personer ser olika på saker och ting. Jag har lätt för att sätta mig in i andras situationer och förstå hur de känner. Tack vare detta så kan jag enkelt veta hur jag ska agera för personens bästa. Utifrån egna erfarenheter så vet jag att man ofta behöver vänta länge på att få svar på sina /report. Om jag blir helper så hade jag jobbat aktivt med att besvara dessa och hjälpa folk som behöver de. För att få servern mer seriös och högre rp nivå så hade jag aktivt fört en dialog med de som inte kan rp eller vill lära sig mera så att spelupplevelsen bli r bäst för alla. På så vis blir miljön på servern bättre. Detta känns som en perfekt roll som jag verkligen hade uppskattat.

Om man är helper så tycker jag att en av de viktigaste delarna inom rollen är att man är opartisk. Bara för man känner personer så ska man inte låta den undgå en ban exempelvis. Man ska även kunna se saker från flera olika perspektiv och försöka förstå hur andra tycker och tänker. Innan man bannar någon så anser jag att man ska försöka sätta sig in i personen i frågas situation och försöka förstå hur och varför de har gjort som de gjort. Utifrån det hade jag sedan tagit ett beslut, detta för att beslutet ska bli så bra och rättvist som möjligt. Detta påverkar inte bara individen och beslutet utan också serverns rykte. Om serverns rykte är bra kommer flera vilja spela på Unive vilket gör att spelarbasen blir större och bredare. En sak jag tycker är viktigt att man förstår är att om man inte förstår något eller är osäker på något så ska man fråga, utfallet blir alltid bättre då. Om man är osäker på en ban så kan man antingen fråga en annan helper eller en högre uppsatt på servern, på så vis lär man sig till nästa gång. Jag tycker också att det är viktigt att man kan se skillnad på när någon medvetet gör ett regelbrott och när någon inte har förstått reglerna. Dessa två olika situationer tycker jag ska hanteras på olika grad, men båda måste tas konsekvenser så de lär sig till nästa gång.

Jag vill få Unive att växa som community och jag vill vara en del av de. Jag vill hjälpa andra att utvecklas inom rp samtidigt som man städar bort alla som inte har något här att göra. Detta är det jag mest ser fram emot med att bli helper.

Hur länge kan du vara aktiv på servern varje dag? In game:
Måndag: ca. 14:00 - 00, 1h paus
Tisdag: ca. 15:30 - 23, 1h paus
Onsdag: ca. 15:15 - 01, 1h paus
Torsdag: ca. 15:20 - 01, 1h paus
Fredag: ca. 14:50 - 03, 1h paus
Lördag: (väldigt varierande) ca. 17 - 03, 1h paus
Söndag: (väldigt varierande) ca. 17 - 23, 1h paus

Hur länge har du spelat på Unive? Började 1 år sedan

Har du tidigare erfarenheter som staff? Har varit helper 2 gånger innan, vet hur rollen fungerar och hur man ska hantera den på ett bra och professionellt sätt.

Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? RP, Support, Jobb, Kriminell, Donation

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Nej

Vad är anledningen till dina föredetta 2 demotes och varför skulle vi ge dig en 3e chans?

Vad är anledningen till dina föredetta 2 demotes och varför skulle vi ge dig en 3e chans?
Får cirka 1 år sedan var jag helper för första gången. Vid detta tillfälle så valde jag att avgå efter 1 månad då jag hade mer motivation till att rp och gjorde då ingen större nytta i staff teamet. 2:a gången jag var staff som var tidigt i våras, var jag det relativ länge. Jag åkte iväg på semester 1 vecka och när jag kom tillbaka så var jag inaktiv närmsta dagarna och blev där med demoted. Om jag skulle få en 3:e chans skulle jag göra samma jobb som tidigare gånger, men oftare och mera effektivt. Jag kommer lägga mera tid på detta och bidra till en bättre server.
Hoppas detta var ett svar på frågan.

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka