Inaktuell Jollenp | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Jollenp

Icke Medlem
Meddelanden
92
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Josef

Ditt discordnamn: abrucci #3394

Ange ditt födelsedatum 19 Februari 2006

Varför ska just du bli staff? Jag vill ansöka till staff eftersom att jag vill hjälpa servern med att få bort folk som inte kan rpa och ta bort lallare då jag tycker att de är ganska många lallare som spelar på servern just nu t ex igår så kom en grabb fram till mig och mina kompisar och bara asså jag är 17 år gammal irl hur gammla är ni? jag började spela på denhär servern idag. Han sa de och jag tänkte direkt på antingen hoppa support eller report så jag skickade report men de tog skitlångt tid innan dom läste reporten så jag behövde hoppa support. Men om jag blir staff så kan jag nästan garantera att jag kommer vara en av dom mest aktiva staffsen med staff arbete då jag tycker det hade kännas kul att samtidigt sitta i support och lära känna nya människor och samtidigt hjälpa dom och sen när det inte sitter nån väntar på support så kan jag ta reports ingame då jag tycker vi behöver fler som tar och läser reports. Jag känner också en del personer i staff teamet och ledningen några av dom är: Ojoke, arblom har jag känt väldigt länge och spelat med tidigare jag känner också kixi och wazz ganska bra. Jag kommer också specca torget då det brukar förekomma ganska stora slagsmål och kriminella handlingar där ganska ofta så de kan jag specca samtidigt som jag sitter i support och tar reports. Ett exempel på att support ärende kan vara såhär, jag drar in en kille i mitt support rum, frågar vad han behöver hjälp med, han säger att han spawnade död och behöver ress. Jag kan Först då fråga om han har klipp på att det är sant eller kolla logs, vissa supports brukar göra båda för att vara extra säkra men för mig hade de nog räckt med att kolla logs eftersom att logsen aldrig ljuger, så jag ressar han och säger hejdå och att han får ha en trevlig dag. jag tycker också det är extremt viktigt att vara trevlig i support, man kommer både längre och blir bättre på det man gör med det. Man kan också få en del +reps då så att man kan bli högre uppsatt en support också vilket är mitt mål. Jag vill bli en högt uppsat trevlig kille som hjälper folk med allt. Det finns staffs som är riktigt jävla otrevliga också, det fanns en staff förut som inte är staff längre och när han drog in mig i support en gång så lät hab bara sur i början och var inte trevlig alls, det ända jag behövde var ress eftersom att jag dog av en bugg och jag hade inget klipp så jag bad han kolla logs och då sa han bara: nej jag orkar inte, visa klipp eller dra härifrån. Efter det så gjorde jag en -rep och staff anmälan på forumet och han är inte staff längre nu. Sånna personer förtjänar inte att vara på servern och jag garanterar att jag kommer vara aktiv och jobba hårt med det jag får göra! Så det jag vill göra är att förbättra den allmänna rpn på servern och hjälpa folk som behöver hjälp samt hjälpa andra. Som sagt så kommer jag nog vara en av dom mest aktiva supportsen och sitta i support mest av tiden jag kan och sedan om det inte sitter någon i väntar på support så kan jag försöka att specca scenarion och specca piren/torget där man kan hitta många lallare och mass vdmare. Jag har ju vart med min kompis och speccat när han gör staff arbete genom discord och det ser väldigt kul ut och samtidigt så gillar jag ju att träffa nya människor och hjälpa servern så jag tror att support skulle passa mig väldigt bra! Jag har spelat på denhär servern väldigt länge nu och jag vill ha någonting roligt att grinda med liksom och bli en trevlig kille som hjälper folk i support och med annat som bidrar till serverns rp nivå och annat. Jag är också servervakt just nu vilket kanske kan hjälpa mig att få en intervju då det är ett steg närmare staff och ändå ganska mycket ansvar i att vara servervakt. Jag har också varit medlemsansvarig förut, jag tyckte det var vädligt kul eftersom att jag pratade med fok hela tiden och var det jag ville vara. Jag är inte för sträng och inte för snäll, jag gillar också att ge folk en andra chans, ett exempel är att någon inte riktigt kunde svara på en fråga på intervjun, då kan jag säga att vi kan ta nästa fråga så länge så tar vi den senare. Det har funkat för mig och jag har kommit ganska långt med det. Jag fick tyvärr inte vara det längre eftersom att jag glömde skriva i inaktivitet att jag skulle åka till polen i 4 dagar, så jag fick tyvärr inte vara det längre. Men där också, jag gillar att ge folk en andra chans vilket personen som drog den inte gjorde, jag snackade med han men han drog den bara för att jag glömde att skriva att jag skulle vara borta. Om jag hade varit staff hade jag garanterat sagt att det var okej för den gången men nästa gång skriv i inaktivitet så att det inte blir några konsekvenser. Jag tror till och med att jag hade blivit veckans medlemsansvarig ganska många gånger om jag hade fått fortsätta, vilket jag inte fick. Detta var också över 1 månad sedan och jag har lärt mig mycket mer om servern om vad man ska göra och inte göra också sedan jag var var medlemsansvarig.

Vad skulle du säga att du skulle vilja jobba för att utveckla på servern? Fattar inte riktigt frågan men jag skulle vilja jobba som krimansvarig och medlemsansvarig då jag hade tyckt om att specca kriminella scenarion väldigt mycket då de kommer upp väldigt många failrp i krim sceanrion och jag hade tyckt väldigt mycket om att vara medlemsansvarig eftersom att en av sakerna jag gillar mest är att träffa nya människor och få nya kompisar och hjälpa dom med det dom behöver. Medlemsansvarig hade jag varit mest aktiv och bekväm med tror jag eftersom som jag sa gillar att träffa nya människor och ta intervjuer bland annat. Jag hade också gillat att vara krimansvarig väldigt mycket då jag pratar för många människor samtidigt på krimmöten och dom får hålla upp handen och så får dom prata så man hjälper dom och kanske väldigt många människor samtigt. Jag tycker medlemsansvarig och krimansvarig hade vart en väldigt bra kombination då jag slår ihop allt jag gillar i ett och dessutom så är jag väldigt aktiv så jag hade lärt känna och pratat med många vilket jag hade gillat. Och om en person t ex gör fel ingame så kan man ju också göra /pm (id) och säga att han gjorde ett litet fel och att han inte ska göra om det så att han inte gör dey fler gånger och får en bann istället vilket jag tycker är bättre att ge dom en andra chans och om dom gör om det så får dom en bann och mer konsekvenser. Om ni menar typ att ni undrar om man vill sitta support, specca piren/torget o sånt så kommer jag nog sitta i support mest av tiden och sedan när jag ej har något att göra så kommer jag nog specca torget/piren och andra scenarion. Sedan kan jag också fortsätta specca torget/piren om det bara är nån som behöver ress eller nåt i support så kan jag ju bara skriva /revive (id) samtidigt som jag speccar så jag får två jobb gjorda samtidigt. Så det jag vill göra är att förbättra den allmänna rpn på servern och hjälpa folk som behöver hjälp samt hjälpa andra. Som sagt så kommer jag nog vara en av dom mest aktiva supportsen och sitta i support mest av tiden jag kan och sedan om det inte sitter någon i väntar på support så kan jag försöka att specca scenarion och specca piren/torget där man kan hitta många lallare och mass vdmare. Jag har också sett att det är väldigt många som gör sexuella trakaserier på allmänna platser och håller på att kalla tjejer för horor osv, dom ska bara bli permabannade direkt men dom gångerna jag har sett det hända har det inte hänt någonting, jag har gjort report att dom håller på o säga sånna saker men inget händer och medal funkade inte då för mig så jag blev ganska sur eftersom staffs inte kan banna eller nåt utan bevis/klipp. Jag har också märkt att staffs inte är så nog amed reports, t ex dom granskar men gör ingenting, dom bara granskar och sedan försvinner och det kan handla om vad som helst. Men jag kommer att ta mitt jobb seriöst och göra servern bättre på alla möjliga sätt. Jag kan också bara glida runt i noclip och dva bilar som bara står och skräpar på vägen som är trasiga, det kan vara väldigt bra att göra, jag har fått sån jävla damp ibland på bilar som står mitt i vägen så att man krockar in i dom så att bilen går sönder, det är så jävla irreterande så det kommer jag nog göra en del också.

Hur länge kan du vara aktiv på servern varje dag? De varierar nu är det sommarlov så ungefär 10 tim per dag men det kommer bli mindre när skolna börjar.

Hur länge har du spelat på Unive? lite mer än 1 år ca 400 timmar

Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja jag har tidigare efarenheter från ortenwave för ca 1 månader sedan när jag var staff och det var typ det roligaste jag gjort men jag avgick eftersom att jag började köra på Unive. Jag fick också ganska mycket +rep på ortenwave och jag satt i support i mer än 5 timmar varje dag och när jag avgick skulle jag precis bli mod men ja jag började ju köra på ortenwave istället. Sedan har jag suttit med min vän i discord samtal väldigt mycket senaste tiden och kollat när han gör staff arbete, det kan vara från att specca scenarion till att bara ta reports och specca piren, det ser väldigt kul ut och jag har lärt mig sjukt många commands av honom också! Jag kan typ allt om staff arbete, en del exempel är: Du måste ha bevis om du ska banna någon på det han har gjort, Du måste följa det där som fakebunny har skrivit om hur länge man ska bli bannad för varje regelbrott, du får inte abusa din staff, exempel på detta kan vara:att du ressar dig själv för att du inte vill förlora dina grejer, du får absolut inte skjuta i noclip, du får inte kicka/banna folk under scenarion. Du kan göra det om det är jättegrovt regelbrott dvs typ racistiska/nacistiska ord som folk använder men annars om det inte är jättegrovt så undvick det och prata med personen i support efter scenariot istället. De du kan också göra är att /pm (id) han och om han har typ halv oocat dvs typ kom blåa appen eller nåt sånt så kan du ge dom en varning i /pm (id). Om det är flera som halv oocar så kan du skriva i ooc så att alla i scenariot ser. Då menar jag inte /ooc utan bara skriva vanligt. Jag har ju också vart staff på ortenwave förut men den försvann för jag var inaktiv men denna gång kommer jag garanterat jobba bättre och vara en bättre staff!

Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? Support, Jobb, Kriminell

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Nej jag är väl förbered

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka