Johnsson1 | Ansökan till Support [Philip]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Johnsson

Icke Medlem
Meddelanden
108
Reaction score
8
Vad är ditt namn i verkligheten? Nemo

Vad heter du på discord? Johnsson#0610

Ange ditt födelsedatum 6 Oktober 2006

Mellan vilka tider kan du oftast spela? Mellan vilka tider kan du oftast spela?
Måndag 15:00 - 00.00
Tisdag 15:00 - 00.00
Onsdag 15:00 - 00.00
Torsdag 15:00 - 00.00
Fredag 15:00 - 04.00
Lördag 12:00 - 04.00
Söndagar 12:00 - 04:00
Tar små pauser med jämna mellanrum då och då

Lov
Måndag 12:00 - 04.00
Tisdag 12:00 - 04.00
Onsdag 12:00 - 04.00
Torsdag 12:00 - 04.00
Fredag 12:00 - 04.00
Lördag 12:00 - 04.00
Söndagar 12:00 - 04:00
Tar små pauser med jämna mellanrum då och då

Berätta om dig själv Jag heter Nemo är 15 år och bor i en liten by som ligger i mitten av skåne vid namn Höör. Jag är väldigt lättlärd och jag gillar att ta mig an nya utmaningar och problem som jag stöter på. Jag är har sjukt lätt att prata med människor och träffa nytt folk. Jag tycker även det är intressant att träffa på nytt folk och lära känna dem på kort tid att ändån skapa en liten relation med en annan person som bara kanske håller i 10-20 minuter och just att ha den möjligheten att ändån lära känna någon på så kort tid och på så sätt skapa en lättsam men ändån bra relation mellan mig och en annan person och det underlättar nästintill allting när det gäller att prata om olika händelser men det viktiga där är att kunna ändån ta opartiska beslut om man “skapar en relation” med någon under en liten tid men man sedan skall ta ett beslut är det viktigt att kunna vända ansiktet mot den andra personen och verkligen behandla honom/henne som vilken annan person som helst. Om man inte kan göra det kommer det resultera i att man inte kommer kunna bära på en roll med möjligheterna att ta dömande beslut. Personligen känner jag att jag är duktig på det som står ovan och det har underlättat under den lilla tiden jag har levt. Jag sitter 90% av min vakna tid vid datorn och om jag inte gör det är jag nere i garaget och och arbetar med min moped eller är ute med kompisar och badar eller bara hänger och lirar fotboll eller basket.

Vad skulle du göra om du blir staff? Jag skulle inte göra något jättespeciellt förutom att hjälpa servern så gott det går på olika sätt. Det som jag kan tänka är att jag så fort som möjligt skall ta tag i mitt arbetsområde och jobba på direkt. Till Exempel att sätta mig och specca olika folk eller sätta mig i support och ta folk som väntar eller att sätta mig på forumet och se om det är något där jag kan göra. Det som jag anser vad jag har märkt är viktigast som jag inte ser så många staffs göra är att specca olika typer av (safezone) många staffs speccar torget piren ikea osv och det behövs för att det inte skall bli för mycket lall men det osm jag anser är en sak som det är brist på är just staffs som speccar det folk säger som safezone till exempel polisstation, gänghus eller bara olika typer av områden där det är väldigt lite folk folk tänker “o här är det inga staffs” och sedan bryter dem mot X antal regler detta är en sak som kommer försämra rpn i längden. En sak som jag ser är lite lite folk som gör är att specca olika typer av streamers detta kommer resultera i att om någon streamar och sedan sker det sjukt dålig rp just där eller någon kommer och streamsnipar och det inte sker återgärder då kommer folk som tittar på streamen som ej spelar på servern se att “ojoj fan det här verkar inte som en bra server med mycket lall och regelbrott” Och det är en av dem saker som nog hela Communityn anser jobbigt för ifall någon streamar vill vi visa bra rp som vi har på servern. Kort och gott kommer jag göra det jag kan för att höja rp och göra att den reklam som sker för servern är på topp 110%.

Hur länge har du spelat på Unive? Jag har spelar i cirka 6-7 månader och under denna tiden har jag upplevt mycket fin och rolig rp träffat på mycket snällt och roligt folk. Det har gjort att jag har blivit motiverad att fortsätta spela och det är jag tacksam över att få den chansen att spela på en server med så mycket snällt folk.

Vad är det som får dig att vilja bli support på just Unive? Det som får mig att vilja bli support är att hjälpa till så gott jag kan på olika sätt. Jag känner att drivkraften som jag har och engagemanget jag har just nu och har haft ett bra tag gör att jag kommer ta min roll och göra allt jag kan och försöka hjälpa servern så gott det bara går. Jag har vid många olika tillfällen sett att på dem ställena som man inte tror det skall ske regelbrott sker det regelbrott som jag tog upp tidigare så är det mycket staffs som specar torget och piren för att det är sjukt mycket lall där (medger till 110% att det sker mycket lall vid piren och torget) Men det finns olika ställen där det sker regelbrott som man inte tror och jag anser att dessa ställen behövs det inte alltid ban men att säga till folk och påminna folk är en sak som jag tror är viktig att göra överallt

Hur tror du att du skulle kunna bidra till att göra Unive till en bättre plats? Jag tror jag jag kommer göra unive till en bättre plats då jag är aktiv och arbetsviljig jag gillar att arbeta och när jag är engagerad i något så lägger jag ner all min vakna tid i det och så som jag känner just nu så vet jag att jag kommer göra allt jag kan för att alla skall kunna få en bättre och behagligare spelupplevelse

Har du några tidigare erfarenheter? Jag har varit support en gång innan och nu känner jag att jag vill hjälpa servern så mycket jag kan.

Hur goda kunskaper har du gällande staff relaterade-kommandon? Svar ja jag har sedan tidigare lärt mig mycket gällande kommandon som staffs behöver använda.
svban - Det gör att du bannar en person under en kortare tidsperiod (30 min) Används när en person har gjort ett regelbrott och men inte skall få ban under längre period detta kommando kan även servervakter använda sig av
Kick - Kickar en spelaren med angivet ID. Används när man skall få bort en person som har gjort ett milt regelbrott eller har kläder som är buggade och förstör RP för andra spelare.
Noclip - Ger dig möjligheten att ta dig runt på mappen i ett flygande läge osynlig och titta på folk hur dem beter sig ingame.
Revive - Används för att återställa hälsabar på en karaktär. Används när man skall ge någon liv om personen har blivit dödad när personen som döda honom/henne gjort ett regelbrott eller buggat.
Tpm - Används för att ta sig till angiven mark på kartan. Används när man skall ta sig till en speciell plats snabbt
Goto - Används så att du kan teleporteras till en annan spelare. Används för att kunna ta sig till ett speciellt id och titta på en speciell person.
sqlban - Används för att banna folk under en längre period. Används när personen i fråga har gjort ett regelbrott och skall få avstängning
sqlbanoffline - Används för att banna folk under en längre period under tiden dem inte är online. Används när personer som man skall banna lämnar då söker man upp steam namn via loggs sedan hex-id och använder sqlsearch för att få fram perm id och sedan bannar dem.
Bring - teleporterar personer till dig används för att ta folk till dig om det har skett buggar eller restart med role back eller liknande
Freeze - Gör så att personen med angivet id inte har kontroll över sin karaktär. Används för att kunna stoppa olika personer vid olika tillfällen.
-Giveitem Används för att spawna in olika föremål. Används mycket sällan om det ej sker under scenario då olika saker har buggat bort
-Setjob - Gör så att du blir anställd på ett yrke. Används för att kunna hjälpa olika personer att utföra sitt arbete när deras chef inte är tillgänglig och inte kan anställa dem eller för att ge nya gäng jobb till folk.
Spec - ger dig en meny där alla spelares namn står. då kan du välja att specca en specifik individ. Används för att kunna titta på en person hur han/hon beter sig ingame.
Togglename - Gör så att du ser steam namn och ID på andra spelare. Andvänds för att få tag i olika spelares id/steamnamn för att kunna kolla upp personen.
Toggleid - Gör så att du ser andra spelares ID. Andvänds för att få tag i olika spelares id för att kunna kolla upp personen.
Sc - Skriver i en privat ooc chatt som bara staffs kan se. Används för att ta kontakt/fråga olika saker till andra staffs in game exempel Philip skriver ut att han vill att folk skall börja speccar eller han frågar vilka som specar för tillfället och då kan andra staffs svara.
skin - ger angivet id möjligheten att ändra sin karaktär men möjligheter som man ej har när man tar sig till klädbutiker, frisörsalong, tatueringsstudio osv. Detta används när någon har en buggad karaktär, söker skottsäker väst till scenario eller polisens osv.
sqlunban - tar bort en ban som en person har fått med hjälp av hex-id. Använder man när man skall ta bort en ban om personen har fått en godkänd banöverklagan
Sqlbanhistory - Visar ban historiken på en viss person.

Skulle du säga att du har lätt att lära dig saker och vidare anpassa dig utifrån system? Jag skulle säg att jag har lätt att lära mig olika system och få rätt på hur man skall göra och vad man inte skall göra. Jag skulle enbart behöver få en snabb genomgång på hur systemet fungerar och sedan lär jag mig väldigt enkelt med tiden och om jag har några frågor är jag inte rädd för att fråga andra mer erfarna staffs

Ifall du spelar på en annan server, vilken server är det och ifall du blir support är du beredd att sluta spela där då? Jag spelar endast på Unive då jag har blivit motiverad att spela på denna server på grund av snälla hjälpsamma staffs och mycket snällt community på servern.

Finns det något annat som du skulle vilja berätta för oss? Jag har inget annat jag skulle vilja berätta för er nej.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka