Inaktuell Joe S. | Polismyndigheten Ansökan[Janne2]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Joe S.

Icke Medlem
Meddelanden
31
Reaction score
-2
Ange ditt födelsedatum: 8 November 2003

Vad heter du på discord? AmoSemir#5925

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 346 Timmar

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? 9+

Hur ofta kommer du vara inne? En massa då jag inte har något för mig om dagarna.

Hur många timmar har du på FiveM? 346 Timmar

Vad heter du? Joe Sandman

Hur gammal är du? 32

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? Jag är väldigt realistisk och jag gör allt för att inte göra RP tråkigt för båda parterna. Ibland kommer jag medvetet göra något som ger mig ett handikapp när det gäller att balansera situationen. Enligt min kunskap har polisen många tillgångar som gör det lätt för dem att vinna om de använder det effektivt. Jag är här idag för att hjälpa denna bransh med min erfarenhet inom polis yrket. Jag har stor känsla för beslutsfattande. Jag kommer att ägna mig åt att lära mig allt om den nya myndigheten, leta efter sätt och idéer som kan förbättra säkerhet inom invånarna i staden! Jag är passionerad och en bra RP:er och det är det som gör att jag sticker ut ur bunten. Bortsett från att jag har varit högst upsatt i polis myndigheter har jag också vart "in command" för det amerikanska SWAT (amerikanska piketen). Inte nog med det så har jag vart högst uppsatt i en känd militär server då jag var den andra att styra Amerikanska armen samt vara den som styrde amerikanska flygvapnet. Vara en hög rank kommer med bra inflytande på de som är lägre än dig. Jag är född i en militär familj, så respekt on disciplin finns hos mig!

Varför ska just du bli anställd? Bortsett från allt det ovan så är jag en rättvis person, jag är opartisk, kritiskt tänkande, bra lagkamrat, bra på att beskriva saker, spelar med hjärta och levererar med det polismyndigheten har ont av. Personer i min omgivning blir poliser för att få tackla folk, leka med pistoler med mera. Jag är här för att hjälpa invånarna i staden! Det är min plikt att folk kommer hem i bästa skick, det är min plikt att mina kollegor kommer hem som de ska, det är min plikt att landet blir en säkrare plats.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) Min tidigare erfarenhet är något som kan användas enormt.
Mitt kritiskt tänkande och mogna personlighet kan vara super bra för den svenska polisen.
Det som kan vara en svaghet är att jag var polis i ett annat land vilket kan ses som annorlunda... Men jag är snabblärd och villig att lära mig.

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Se fråga "varför vill du bli polis" ^^

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Säger i radion att jag stoppat bilen och beskriver den. Går fram till passagerar sätet och ber personen att kliva ur bilen. Personen kommer omhändertas och föras vidare till stationen för vidare undersökning (fylle- och drogtest). Efter det kommer han få sitta i fängelse en viss tid. Polisen bärgas bort men undersöks först om den är stulen. Den körs till stationen.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Jag säger i komradion att kollegan är skadad och ber om förstärkning att jaga den misstänkta, beskrev förhoppningsvis bilen innan stoppet, ger ut den aktuella platsen. Jag slår larm till en ambulans enhet men under den tiden så hjälper jag kollegan med att klara sig. Jag sätter hårt tryck mot skotthålet och håller det fast till ambublansen anlänt.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? Säkrar området, sätter upp barikader och bilarna för att blockera vägarna. Får bort civila från brottplatsen och ställer mig bakom radiobilen med kollegan med vapen draget och jag elpistol (aspirant). Du inväntar insatsstyrkan och en förhandlare.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? Jag börjar att tala med knivmannen med en lugn och förståelig ton, vill inte mannen sammarbeta och han kommer riktigt nära måste man skjuta honom med en el-pistol efter som att aspiranter inte har någon pistol. Efter att jag har skjutit honom med elpistolen tar jag kniven, sätter på handbojor och åker till polisstationen på förhör.

Förklara vad radiodisciplin innebär. Det innebär att man ska sköta sig i komradion använda radio kommando ord och inte skrika.

Vad betyder våldstrappan? Det är en förklaring på vad vi använder för våld eller tillsägelse innan vi tar upp vårat tjänstevapen.

Tillbaka