Accepterad Joakim.I | Medlem ansökning [2xyr]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Joakim.I

Icke Medlem
Meddelanden
2
Reaction score
0
Vad är din steam profil länk? https://steamcommunity.com/profiles/76561198010123837/

Vad är ditt namn i verkligheten? Joakim

Vad är ditt discord namn? JockiBoiii#3299

Vad är ditt födelsedatum? 24 Februari 1995

Berätta om din karaktär. Charles Wahlberg är 27 år gammal, uppvuxen i en medelklass familj med en äldre syster och en lillebror. När han var yngre så skiljde sig hans föräldrar och hans pappa flyttade utomlands. Han har därför saknat en fadersfigur under nästan hela sitt liv, vilket har medfört att hans självsäkerhet inte riktigt är vad den borde. Tack vare detta är han också lugn, betänkt och gör inga hastiga val, han bryr sig även om dom som är honom nära och gör allt för sina vänner.

När Charles var 24 år slutförde han sin utbildning som Civilingenjör på Universitetet och har därefter hoppat mellan olika jobb som exempelvis fordonsingenjör, systemutvecklare och gymnasielärare. Charles har tidigare jobbat som mekaniker, främst har han meckat på motorcyklar men även fått ta sig an en och annan bil. Charles har alltid varit en laglydande samhällsmedlem och har aldrig hamnat på fel sida med lagen, han ser väldigt allvarligt på personer som medvetet och aktivt bryter mot lagen men har också medkänsla för sådana som hamnat i ett utanförskap eller missbruk. Han drömmer om att en dag kunna få en anställning som hjälper utsatta människor i samhället, där hans största dröm är att en dag kunna bli polis.

Charles intressen består av fordon, teknik och att umgås med sina vänner. Utöver detta brukar han även spela discgolf på sin fritid samt ha lite hobbyprojekt där han programmerar olika mobilapplikationer.

Varför ska just du bli Medlem på Unive? Jag har länge funderat på att ta upp Roleplay-spel och kände att det nu var dags att slå slag i saken, jag har kollat mycket på FiveM roleplay servrar på youtube och fastnat för just Unive då den verkar ha väldigt många olika nivåer av Roleplay i och med att det inte bara blir "Cops vs Robbers" som det annars kan bli på RP-servrar.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag har tidigare spelat lite olika Roleplay-spel, min karriär började för ca 10 år sedan när jag körde GTA SA mods och därigenom hittade RP-servrar. På den tiden var det text-baserad Roleplay som gällde. På senare dagar gick jag därefter över till Arma 3 Life mods som var RP-servrar. Jag kan därför bidra med seriös Roleplay och verkligen bidra med en karaktär då jag i och med min erfarenhet har lätt att sätta mig in i min karaktärs mindset. Jag är också väl medveten i och med min erfarenhet att Roleplay inte bara är att ta utan även att ge tillbaka till andra spelare.

Vad innebär det att man kan ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Att likt i verkligheten kan man inte alltid vinna. Man ska inte gå in i ett scenario med målbilden att allt ska gå exakt som man vill och att man alltid vinner varenda scenario man deltar i. Ibland får man ta en förlust när det gynnar allas RP upplevelse. Detta uppnås genom att följa regler gällande exempelvis Powergaming och Metagaming där man kan utnyttja spelets features för att ge sig själv en orättvis fördel eller ha kunskap om saker ens karaktär inte har för att kunna "vinna" alla sina scenarion.

Hur hittade du Unive? Sett vissa Youtubers som spelat på Unive och kände att jag ville ta upp Roleplay via GTA V och hittade därefter servern via FiveM.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka