Accepterad JGA04 | Ban överklagan (acho)

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

JGA04

Icke Medlem
Meddelanden
4
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561198434027087/

Ditt Hex-ID: 11000011c3d064f

Vad är din discord tagg? glas#3911

Vem var det som bannade dig? Quirkz303

Hur lång tid var din ban? 25 dagar

Var är du bannad? FiveM Servern

Vad står det som exakt anledning till din ban när du försöker komma in? "Du har blivit avstängd fört: lallare-Quirkz303"

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror att det har skett ett missförstånd och att jag blev bannad utifrån att hen trodde att jag gick fram till personer jag inte kände för att starta onödigt bråk. Jag lät häller inte så seriös vilket är för att bråket inte var på riktigt. Jag och mina kompisar bara skämtade med varandra.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag gick in i en affär där mina polare var och kommenterade hans namn och sa att det var fult. Det var alltså ett skämt som min vän var med på. Detta skapade ett bråk mellan mig och en annan i affären och det slutade med att kan slog ner mig. Jag ragdollade genom att klicka u och skrek i smärta, jag spelade alltså med. Några sekunder efter blev jag avstängd. Här är händelsen ur hans perspektiv, jag är även bekant med han som har tofs. https://www.youtube.com/watch?v=mruWHHiqrLM

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Den är felaktig då hen som bannade mig missförstog situationen och trodde att jag startade bråk utan motiv för att förstöra för andra spelare. Detta är såklart inte sant då de som jag började bråket med är bekanta, det var med andra ord bara banter. Här är en video på vad som hände utifrån min kompis synvinkel. https://www.youtube.com/watch?v=mruWHHiqrLM

Hur många tidigare avstängningar har du? 2

Ifall du hade blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Den första bannen jag fick var på 10 dagar på grund av att jag råkade döda min kompis första gången jag någonsin kom in på servern. Vi hade precis spawnat och jag skulle slå i luften, men minkaraktär autolockade på min kompis. På grund av denna autolock vände min karaktär sig om och slog min polare. I och med att man har låg hälsa när man loggar in ibland dog han på ett slag och jag blev som resultat bannad. På grund av bannen lärde jag mig att jag måste vara mer aktsam runt andra personer då missinputs från min sida kan resultera i saker som bryter mot serverns regler. Just denna situation förstörde jag inte för någon, men ett liknande misstag vid en annan situation kanske skulle förstört ett rp scenario. Som sagt lärde jag mig att vara mycket försiktig runt andra spelare och att små misstag kan ha stora konsekvenser som förstör för alla.

Den andra bannen fick jag när jag blev tagen av polisen och jag inte märkte att polisen satte på mig handbojor. I och med att jag inte visste att jag hade handklovarna på mig fortsatte jag med min dag och gick in i bilen och körde iväg. Det som hände var alltså att jag inte var tillräckligt uppmärksam vilket resulterade i att jag förstörde inlevelsen i situationen då jag gjorde något orimligt. Detta innebar att jag hade förstört ett exalterande scenario för polisen på servern. Jag lärde mig som tidigare staterat att jag bör vara mycket mer uppmärksam på vad som händer i min omgivning för att inte förstöra för andra.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Gällande den nuvarande bannen kunde jag lugnat ner mig när de andra gästerna i affären började agera aggresivt mot mig för att försöka deskalera situationen. Jag bör även tänka på att göra det tydligare för andra att jag skämtar i framtiden så att inga missuppfattningar förekommer. Jag hörde även i videon min kompis spelade in att jag var relativt högljud vilket jag borde tänka på i framtiden. Jag borde helt enkelt uppfört mig lugnare och varit mer tydlig med mina intentioner. Jag skulle även tänkt på att inte dra in de andra i saken vilket skapade bråk.

Gällande min fail rp ban skulle jag tänkt på att fokusera på spelet och agerat mer realistiskt.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Jag har lärt mig att det jag gör skapar olika uppfattningar hos de runt mig och att jag därför borde göra det mer klart vad mina intentioner är. Jag borde sänka min röst och försöka minska mitt aggresiva beteende då det kan sänka spelupplevelsen hos andra spelare. Jag har helt enkelt lärt mig att ta rollspel mer seriöst.

Har du läst våra regler? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka