jetski#1945 | Whitelist ansökning (Simon)

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

jetski#1945

Icke Medlem
Meddelanden
1
Reaction score
0
Vad är din steam profil länk? https://steamcommunity.com/id/1234458345123/

Vad är ditt namn i verkligheten? Daniel

Vad är ditt discord namn? jetski#1945

Vad är ditt födelsedatum? 10 Februari 2000

Berätta om din karaktär. Jonny Forsell är född i norra Sverige 1982. Hans uppväxt bestod av sin mor Agneta och sin far Kent som lämnade honom vid en ung ålder, då han åkte utomlands och hittade en ny fru och startade upp ett nytt liv. Jonny har även en lillebror vid namn Jonas Forsell. När de var unga gick allt problemfritt, skolgången var utmärkt hela grundskolan med bra betyg och utmärkelser. När Jonny sedan skulle börja gymnasiet förändrades allt drastiskt. Med ett nytt umgänge i en annan del av stan började droger och alkohol förekomma allt oftare, senare skulle även Jonny utföra mindre kriminella gärningar åt personer i hans närhet. Han började isolera sig mer och mer från sin familj och flyttade snart hemifrån. Efter ett tag hoppade Jonny av skolan och började jobba på en däckfirma som han fått genom sina nya vänner. På denna arbetsplats var dagarna normala, med ett socialt gäng som hade bra sammanhållning på arbetsplatsen, men på kvällarna var det ett av de stora drogställena i staden. Bakom skymda väggar fanns vapenförråd och kriminella substanser som Jonny var delaktig i att förvara. När de tillslut gått så långt att Jonny var tvungen att fly landet för att undvika myndigheter, tappade han all kontakt med sin mor och broder. Jonny var i Spanien i flera år. Här började hans liv förändras till ett liv fartfyllt och framgångsrikt liv, då han drev ett eget företag som sysslade med kryptovalutor och aktier. Åren gick och Jonny trivdes, men inombords var det jobbigt att inte ha kontakt med familjen, framförallt med hans bror då de varit nära varandra under hela livet. Allt förändrades en dag när han fick ett samtal, ett samtal som skulle förändra hela hans liv. Jonas var inlagd på sjukhus och hade svåra förutsättningar att hålla sig vid liv. Jonas hade blivit skjuten vid en förhandling av narkotika. Jonny bestämde sig direkt för att lämna över företaget till sin kompanjon och ta en paus från affärsvärlden. Väl hemma i Sverige träffade han sin mor för första gången på flera år, och fick besöka sin bror på sjukhuset i Sundsvall. Vid denna tidpunkten visste de att Jonas skulle överleva skottskadorna, men de visste ej under vilka omständigheter. Jonny bestämde sig för att sälja företaget och betala för hans familj som vid denna tidpunkt hade det tufft ekonomiskt. Han köpte vars en lägenhet åt de båda, och hade planer på att fortsätta livet i Sverige. Men det gick inte som planerat, nu är Jonny väldigt fattig då han gick på en bluff av föredetta arbetskamrater nere i Spanien och fick det väldigt tufft ekonomiskt. Detta ledde till att han började följa med Jonas på hans uppdrag som ansvarig över ett kriminellt gäng i Sundsvall. Nu är de båda grovt kriminella och har massa affärer med människor ute på gatan, och var framtiden kommer att ta dem återstår att se. Jonny sysslar fortfarande med kryptovalutor och aktier, men inte i samma utsträckning som innan. Hans tankesätt har förändrats, från en driven och framgångsrik entreprenör till en kriminell aktör inom den undre världen. Jonny och Jonas håller väldigt tajt ihop, och har alltid varandras ryggar i vått och torrt. Vart kommer den nya staden att leda dem?

Varför ska just du bli whitelistad? Eftersom jag är en väldigt erfaren RP- spelare med mycket humor och glad för roliga scenarion som leder till spänning och underhållning för alla involverade. Är en mogen kille med stort intresse för att bidra till ett bättre rollspelande. Har rollspelat från och till under hela min uppväxt, allt från World of Warcraft till IRL brädspel och liknande. FiveM har varit det jag spelat mest, och även utvecklats mest under denna tid. Med många olika servrar och mycket timmar i bagaget är jag redo för en ny utmaning och spännande framtid hos er.

Varför vill du just bli Whitelistad på denna server? Eftersom att jag fått höra mycket gott om servern och att det är seriösa spelare. Ser även i discorden och hemsidan att det är väldigt strukturerat och välbyggt vilket ökar mitt företroende ännu mer för servern. Med admins som ständigt håller koll och gör ett bra jobb tror jag att spelarna kommer att bidra till roligare stunder för alla parter, och det ger även spelare och medlemmarna mer energi till att skapa positiv stämning.

Hur hittade du Unive? Har tittat ett tag på vilka servrar som är populära med ständigt aktiva spelare och har sett Unive på topplistan flertalet gånger. Därefter beslutade jag mig för att ansöka hit.

Vad har du för mål med ditt rollspel? Att ha roliga stunder och få det så verklighetsbaserat som möjligt. Nu i en pandemi där restriktionerna är hårda tycker jag det är viktigt att ha den sociala aspekten kvar i vardagen, och då tycker jag rollspel är perfekt, inte bara för mig utan även alla andra som har det svårt under pandemin. Men kort och gott är mitt mitt mål med rollspelandet att bygga upp en stabil och välutvecklad karaktär med mycket spänning och som alla andra spelare vet att Jonny har glimten i ögat.

Spelar du på någon annan server för tillfället? Ifall så är fallet, vilken? Nej det gör jag inte. Tidigare har jag spelat på servrar som Swedish Family RP (när den var störst i Sverige), Hamnstaden och flera andra mindre servrar.
 
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka
Top