Inaktuell Jerry | Polismyndigheten Ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Odysseus

Icke Medlem
Meddelanden
47
Reaction score
2
Ange ditt födelsedatum: 8 Maj 2006

Vad heter du på discord? Lautin#7424

Är du medlem? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? Ungefär 200 Timmar.

Hur aktiv kommer du att vara? Jag kommer vara väldigt aktiv eftersom jag känner genuint intresse för polis arbete osv. Men jag har ju fortfarande skola så jag kommer inte kunna vara aktiv på vardagar innan 15:30.

På helger kommer jag kunna vara mycket aktiv mellan 09:00 till 03:00 om inte längre.

Vad heter du? Johan Larsson

Hur gammal är du? 27 År Gammal.

Har du körkort? Ja

Är du simkunnig? Ja, jag är simkunnig.

Varför vill du bli polis? Jag vill bli polis eftersom jag vill stoppa den stora mängden kriminalitet i staden, jag vill att folket i stan ska vara säkra från alla gäng som är omkring och härjar. Jag brinner för att stoppa detta eftersom kriminalitet i stan är högre än någonsin och är något jag vill stoppa. Jag brinner för att se till att alla i staden med vanliga jobb som kassörskor eller liknande ska känna sig säkra från alla butiksrån osv. Jag vill även lära folk att poliserna inte är tjatiga människor som springer runt och tjatar och straffar för att någon beter sig dåligt utan jag vill ge polisyrket ett bättre rykte och förstå att vi gör det för att skydda dem, deras familjer och vänner. Jag vill alltså bli polis för att stoppa mängden kriminella organisationer och rån på butiker och banker men också ge folk kunskapen om att vi är de som straffar och räddar människor från all kriminaliteten i staden.

Vad tycker du är det viktigaste inom polisyrket? Jag tycker att det viktigaste inom polisyrket är inte straffa de som begår brott utan förhindra att ett brott ens sker, vi jobbar inte för att straffa folk men för att skydda folk och för det är det viktigast att förhindra att ett brott sker istället för att straffa när ett brott har skett eftersom att folk högst troligen då har större risk för att bli skadade eller otrygga. En annan sak som är väldigt viktig inom yrket är att ha en bra ton, att ha en ton som framstår beordrande eller arg kommer endast bidra med otrygghet och ilska, därför att det alltid viktigt att ha en bra ton inom yrket som polis.

Vad vet du om yrket i helhet? Jag vet att yrket går ut på att stoppa dem som ej följer lagen men också stoppa folk innan de bryter lagen, sätt att göra detta kan vara genom att ge varningar eller beslag ta fordon eller grejer som förmodligen kommer användas till något emot lagen. poliser arbetar även för andras säkerhet så man ska alltid också vara där för att lugna eller hjälpa folk som behöver det.

Har du några tidigare erfarenheter? Jag har tidigare erfarenhet som securitasvakt där vi lärde oss en hel del om radiodisciplin vilket betyder hur och när man bör använda sig av radion. t. ex endast när det angår yrket och att man säger sitt rakel nummer i början och avslutar med t. ex kom ifall man vill ha ett svar tillbaks. Jag har även arbetat som psykolog där jag lärde mig en hel del om hur man håller sig lugn och kontrollerar mig psykiskt för att inte stressa eller skräcka den andra personen. Jag lärde mig också en hel del om hur man läser folk beroende på hur dom säger saker, rör sig eller liknande vilket jag tror kan vara väldigt användbart på möten med brottsmannen. Jag har också erfarenheter från Securitas om hur jag ska använda och när jag ska använda taser och batong.

Hur är du som person? Jag är en väldigt lugn person som vet precis hur jag ska bete mig framför folk för att få dem lugna eller något annat, jag kan många taktiker på manipulation för att förhindra att jag själv blir manipulerad i situationer. Jag är också väldigt vältränad eftersom jag väldigt ofta har varit på gymmet. jag är väldigt bra på att ta order eftersom jag är väldigt lyhört men vågar ta diskussioner om det verkligen behövs, men har alltid full respekt mot den som ger order eller liknande.

Är det något vi bör veta om dig? Nej, Inte vad jag tror.

Senast ändrad:
Tillbaka