Accepterad Janiiis | Ban överklagan [Tuggummi]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Janiiis

Icke Medlem
Meddelanden
30
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561198129932907/

Ditt Hex-ID: 11000010a1cea6b

Vad är din discord tagg? Jano#3293

Vem var det som bannade dig? AO

Hur lång tid var din ban? 5 dagar, 3 dagar och 20 timmar återstår

Var är du bannad? FiveM Servern

Vad står det som exakt anledning till din ban när du försöker komma in? Kriminalitet i blocket

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag blev bannad för det jag skrev i blocket, precis som andra gjorde och jag kan även se på streams att de fortsätter, därmed SÅG jag att ni varnade i chatten om att sluta skriva kriminella saker i chatten. Jag fick aldrig chansen att få se det eller bli varnad utan jag blev bannad direkt. En av mina vänner blev bannade för samma anledning MEN blev unbannad av quirkz303 då jag och han åkte på samma smäll utan att veta något. Vi gjorde samma sak men jag förblir bannad men han blev unbannad igår, samma dag som han blev bannad.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag åkte ut från huset för att åka ner mot stan. När jag väl kom fram till min destination så valde jag att bli av med min baseboll trä och jag använda mig av RP hela tiden. Jag skrev att "säljer min basebollträ då jag har lagt ner med sporten, vid intresse 073 715 70 87" och jag höll mig fortfarande till RP då jag anpassa mig till ett liv i spelet då jag har lagt ner med sporten och har ingen användning av min rack. Några minuter efter så loggades jag ut och fick ban för försäljning av "kriminalitet på blocket". Hos min vän stod det "Fail RP" när han blev bannad av exakt samma anledning som jag "försäljning av baseboll trä". Det är ju en hel del som säljer basebollträ men jag har inte sett någon bli varnad eller någon MOD skriva att det är förbjudet. Idag på en stream i twitch så ser jag att ni förvarna via chatten.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Hade jag fått nån form av kick eller blivit varnad så skulle jag aldrig sälja min rack överhuvudtaget för nån fliss överlag. Det är ju flera spelare som sitter och säljer sina basebollträ men än idag ser jag samma personer inne, även på stream ser jag samma person vara inne som sålde "basebollträ". Ser det via Twitch / stream men jag såg även att ni förvarna via chatten men jag fick aldrig sån varning. Jag hade även en vän som blev bannad av samma anledning som mig men hans ban blev upphävt av QUIRKZ303 samma dag som han blev bannad, hur?? hur kan han bli unbannad men inte jag och vi båda har inte blivit bannade tidigare av samma anledning utan det är bådas första gång för kriminalitet på blocket. Vi anpassa oss till RP hela tiden. Lite felaktig tycker jag då alla fick varning i chatten och att min vän som blev bannad blev till slut unbannad.
Det är ju självklart missförstånd från både min och hans sida, mitt syfte var inte att vara kriminell alls då jag anpassa mig till RP och att jag hade slutat med sport IN GAME. När jag säger lite felaktigt ban är då jag tycker jag är lite felaktig behandlad då min vän blev unbannad och inte jag. Lite oschyst då vi båda respekterar spelet lika mycket och spenderar en massa tid i spelet tillsammans och skrattar o har kul. Jag spelar inte spelet för att förstöra för någon eller förstöra för the community, mitt syfte är ju mer att ha kul och vara så hård RP som möjligt.
Jag förstår bara inte varför hans blev upphävt, ge mig en anledning varför han kom ifrån ban men inte jag då BÅDE jag och han blev bannade av samma anledning.
Det är tråkigt då jag gillar spelet en massa och respekterar det.

Hur många tidigare avstängningar har du? 3

Ifall du hade blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Halv occ.
Den första var, när jag sprang mot apoteket då jag inte hade någon bil och är väldigt ny i spelet om RP. Det är första gången jag kör RP spel, det var en som förföljde mig och fråga en massa saker jag inte visste, så sa jag "jag är ny i spelet"
Andra var då jag skulle ta ut en bil på piren och det var en kö bakom mig, då kom en spelare och ställde sig precis framför mig samtidigt som jag tar ut en bil, vi båda fick ut en bil samtidigt och bilarna hamna upp och ner, så blev han väldigt aggressiv och börja kalla mig en massa samt han ville slå till mig och jag tog till mig av självförsvar (RP) vem som helst hade tagit till sig av självförsvar i verkligheten i livet men jag fick prata med en trainee och han förklara situationen att man inte får.
tredje var ett misstag då jag har två skärmar. jag hade både ZOOM igång och UNIVE igång. Jag trodde jag pratade med en klass kamrat i ZOOM om situationen men tydligen så lät det också i unive världen och det kosta mig en ban där med.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Läste igenom reglerna ett antal gånger och kolla upp ifall något är lagligt eller inte in game. Anpassa mig mer till reglerna och inte följa vad andra säger. Hade jag vetat det innan jag hade lagt den försäljningen på blocket så hade jag aldrig sagt något om det. Jag skulle fortsätta min dag med att vara rolig och skämta med andra och även tillsammans med min kompis som skulle komma in men så blev det inte, jag blev bannad innan det hände. Efter några timmar blev han bannad också men han blev unbannad efter sin anklagan om situationen då vi båda är i samma sits. Jag hade gjort saker annorlunda och gjort min dag annorlunda om jag hade vetat om situiationen eller blivit varnad för då hade jag även kunnat förmedla det till min kompis som också blev bannad men han blev unbannad efter sin anklagan.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Vi alla är människor, alla förtjänar en andra chans för sina misstag gjorda. Jag har aldrig blivit bannad för fel försäljning i blocket tidigare och det är min första gång. Första steget jag tagit mot en förbättring är att meddela alla mina vänner om att vara extra försiktiga och respektera reglerna ordentligt, de finns till för ett skäl och de skapar bättre trivsel i spelet. Jag har redan stor ånger och vill verkligen visa förbättring om ni kan ha överseende för detta. Ber ju från hela mitt hjärta för en andra chans, precis som min kompis fick en andra chans via QUIRKZ303 så vill jag verkligen ha en andra chans också. Jag kommer sluta med försäljning förutom med bil försäljning självklart. Jag kommer anpassa mig annorlunda nu efter detta. Lite ledsen att min vän får en andra chans men inte jag. Jag blir bara bättre för varje gång jag spelar och blir mer vaksam över saker och ting och absolut så skulle jag göra saker och ting annorlunda. Jag kommer leva ett kriminellt liv utanför blocket / twitter då jag hade ingen aning om det. En massa satt och sålde sina basebollträ som ingenting och då koppla jag det som att det är normalt. Nu vet jag att det är inte tillåtet men en massa blev förvarnade om att inte sälja. Nu vet jag och jag är mer vaksam om reglarna då jag har gått igenom dom flera gånger. Jag kommer självklart hålla mig till RP hela vägen, vilket jag gjorde även när jag ville sälja min basebollträ men nu vet jag vad som får säljas och inte säljas.
Nu har jag förstått och har fullförståelse för en massa regler men det är bara trist att jag är tvungen att vänta ut mina dagar medans vissa blev unbannade. Jag kommer anpassa mig till att jobba som kriminell och plocka blommor, samt jobba för gängets förbättring och alltid påminna vänner innan vi går in i spelet att hålla god RP och följa reglerna.
(Jag vill bara veta hur min vän blir unbannad men inte jag, när vi båda blev bannade av samma sak.)
Hoppas på att ni har överseende över detta som sagt och att ni förstår mig att förbättring kommer ske runt blocket och andra situationer framöver. mvh

Har du läst våra regler? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka