Accepterad Janiiis | Ban överklagan [Bosse]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Janiiis

Icke Medlem
Meddelanden
30
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561198129932907/

Ditt Hex-ID: 11000010a1cea6b

Vad är din discord tagg? Jano#3293

Vem var det som bannade dig? Tandy

Hur lång tid var din ban? 12 dagar

Var är du bannad? FiveM Servern

Vad står det som exakt anledning till din ban när du försöker komma in? Halv ooc och ooc

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tydligen bröt mot en ooc regel. Jag gjorde en tabbe när jag var inne i unive. Jag satt i ett separat discord samtal som inte relaterar till spelet och konverserade med min vän utanför spelet samt insåg jag inte att jag pratade IN GAME medans jag pratade med honom. Detta utesluter inte att jag ska bli bannad för att staffsen inte känner till alla faktorer ibland utan går på det färska beviset som finns framför dem.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Allt är relevant just nu. Utanför spelet var jag nyvaken och satt i ett zoom möte med en klasskamrat innan lektionen skulle börja. Så jag tog möjligheten till att spendera en kort stund i unive servern för att checka av att inte ha blivit scammad av en bilförsäljare på piren dagen innan. I samma stund så pratade jag med en annan rollspelare som stod tydligen vid mig och vid det tillfället slank ett ord ur mig ingame istället för till min vän på Zoom kanalen. OBS att han gillar att kolla på när jag spelar och är också nyfiken. Då jag har push to talk ingame men fritt utanför råka jag komma åt knappen jag har för att prata i unive och det är samma knapp som zoom's, då jag sa ordet "sandstorm och att jag ska kontakta support". Jag kopplade inte av vad som hände då jag fortsatte prata med min vän fördelen och olika saker om unive. Det var ett uppenbart misstag då det inte var menat alls.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag gjorde i ett allmänt perspektiv och ur regelbokens perspektiv fel, jag säger inte emot det. Men samtidigt som jag bröt mot en regel så var det fortfarande inte meningen, jag brukar kalla det den mänskliga faktorn, sällan att misstag sker men kan inte göra så mycket än att lära sig av det.
Staffen som bannade mig gjorde ändå sitt jobb, då hen utgick från vad jag gjorde, men jag hann inte riktigt förklara mig på plats, men jag gör det nu och jag hoppas ni har överseende för detta.
Jag har fullförståelse för er synvinkel men jag vill även att ni har förståelse från min synvinkel.

Hur många tidigare avstängningar har du? 2

Ifall du hade blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag blev bannad för första gången då jag sprang till apoteket för att köpa medicin men påvägen så var det en RP som ställde frågor som jag hade ingen aning om och då sa jag "jag är ny i spelet".
Andra gången jag blev bannad var det lite orättvist men blev upphävt då jag förklara situationen. De flesta ställer sig alltid i kö för att ta ut en bil och i piren är det alltid kö. Jag var först ut att ta ut en bil men samtidigt så kom en springandes förbi alla i kön och ställde sig vid mig och tog ut en bil samtidigt som mig, då vältes min bil och han blev aggressiv och kalla mig en massa, blande även in min familj i det. Efter alla de verbala orden från hans mun så ville han slå mig men missa och jag tog till självförsvar självklart men fick en varning att inte göra om det. Jag lär mig bara man förklarar och samarbetar med mig istället för att behandla mig fel. De i kön tog mitt parti och vissa ville ju åt honom.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Det är en massa regler man måste anpassa sig efter men självklart kommer man kunna göra saker annorlunda. Det är vissa i spelet som jag vill verkligen bli bästa vän med men det blir svårt att framställa det då RP och reglerna måste följas, kan ju inte fråga om instagram eller facebook direkt.
Självklart vill jag inte bryta mot några regler alls och min idé var inte att säga det ingame då jag pratade med min vän via zoom.
Jag hoppas att ni inte ser mig som en dålig förebild för er community / RP efter incidenten då jag väljer att köra för er.

Har du lärt dig någonting efter din ban? När man blir markerad för sina misstag sätter det spår i hur man ska tänka till innan man agerar. Jag har definitivt känt på tidigare och även nu, med ett längre straff av något så litet och fjuttigt som jag själv orkestrerat av ren dumhet.
Nu är jag mer medveten än jag var innan om hur jag ska yttra mig och vara mer försiktig så man inte blandar in spelet tillsammans med annan kanal.
Det vill säga tänk två gånger innan jag utför en handling. Reglerna finns till för ett skäl, dvs trivsel för gemenskapen och njutningen av rollspelandet.
Det viktigaste jag har lärt mig är att inte bara bryta mot reglerna/göra löjliga misstag utan också konsekvenserna till det jag gjort.
Hela planen med denna helg var att jag och mina vänner ska skapa ett gäng ihop och njuta av det roliga RP tillsammans, donera och bidra till utvecklad och förbättrad spelupplevelse.
Mitt "missförstånd" kosta mig och planen tillsammans med mina vänner, det kosta mig 12 dagar och idag 10 dagar borta från spelet. Det som är trist är att de får vänta in mig tills dess, det gör spelet mindre kul för dem och tråkigt för mig då vi alla är hypade och taggade på att köpa ett gäng och utrusta oss väl med saker / bilar.
Jag hoppas ni har överseende över händelsen och förstår min sits. Jag vill inte gå in personliga saker men ni ska få veta att spelet har varit en stor anledning till att jag mår bra. hjälp mig. Ha en underbar lördag.

Har du läst våra regler? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka