Accepterad Janiiis | Ban överklagan [AO]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Janiiis

Icke Medlem
Meddelanden
30
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561198129932907/

Ditt Hex-ID: 11000010a1cea6b

Vad är din discord tagg? Jano#3293

Vem var det som bannade dig? Jacob Akerman

Hur lång tid var din ban? 5 dagar

Var är du bannad? FiveM Servern

Vad står det som exakt anledning till din ban när du försöker komma in? Sunt förnuft, försäljning av kniv på pirren ~Jacob Akerman

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Pga sunt förnuft, försäljning av kniv på piren. Jag har inte knivar på mig direkt eller något annat föremål utan jag gav ett exempel om han var intresserad av annat som kan fixas.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag frågade om en person om han sålde sin bil och han sa till ett rätt pris. Jag erbjöd pengar och kan alternativ addera något annat och han fråga ifall man behöver någon licens och jag svara nej utan det är en fällkniv. han bad mig att visa men jag har ingen kniv på mig. Jag erbjöd om han ville ha och han ville gå med på det nån sekund men nekade. Jag sa inte att jag säljer utan det går att lägga till sen så fråga han hur mycket en kosta och jag sa ett pris. Tycker det är lite konstigt att jag blir bannad på detta sätt då folk går runt med baseboll trä mitt på piren samt att de bråkar. Jag kör för erat gäng / community då jag stoppar folk som sabbar det roliga för andra som tex VDM RDM etc etc men jag tog aldrig fram en kniv mitt i piren.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag drog aldrig fram en kniv mitt i piren då jag aldrig framför våld i sociala ställen. Jag vet gott och väl att man inte får dra fram "vapen" eller "döda" någon i piren. Jag vet gott och väl att man inte får sälja / använda sig av kriminellt i chatten men det står inte någonstans att man inte får sälja. Som kriminell har jag rätt till att bära saker vilket jag inte gjorde i stunden, kanske en knoghjärn. Jag ser inte någonstans att man inte får sälja till nån annan oavsett plats. Självklart anpassar jag mig efter sunt förnuft då jag är vänlig och pratar genuit mot alla fast med skoj i tillägg. Om det var lite överstyr så bör det stå nånstans i reglerna att man icke får göra detta här och där. Jag anpassar mig efter en strukturerad / organiserad server där jag håller mig hårt till reglerna efter mina flesta BANS då jag var en usel RP och hade ingen aning hur man beter sig inom spelet. Efter en tydlig upplärning av en kompis så blev jag allt bättre och bättre, ni kan även se när jag blev bannad sist och det var ett tag sen.
Jag tycker det är lite konstigt då det inte står något om försäljning i regelboken i unive då jag alltid kollar innan jag gör något.
Det var samma sak med de som krävde 30% i meth stället, det stod inget heller tills det blev hårda tag av nån MOD.
Hade det stått i regelboken hade jag absolut inte gjort nån form av erbjudande av annat än pengar.
Jag har 100% koll på reglerna innan jag gör ett val, samt om man ska anpassa sig efter spelet aka verkligheten anpassat så säljs knivar som inget i verkligheten. Jag tog aldrig fram en kniv då han frågade om jag kunde visa, vilket jag icke gjorde.

Hur många tidigare avstängningar har du? 7

Ifall du hade blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag vet inte hur många bans jag har haft men de flesta är occ och en var fearrp då min tagentbord la av (trådlöst) som påverka mig utanför spelet. Man lär ju sig sakta men säkert hur RP går. Självklart efter ett tag så vet man hur man ska bete sig och anpassa sig till spelet. Mesta var occ då jag inte fatta hur det gick till.
Jag kan och vet hur jag ska anpassa mig till detta spel då jag har reportat en massa spelare som förstör för andra. Jag gör detta för jag vill ha en bättre spelupplevelse samt att andra har kul därmed. Jag vet att ni blir glada när någon hjälper er till en bättre spelupplevelse samt underlättar ert jobb och jag vet att jag är en av dem som kommer hjälpa er med det.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag hade självklart gjort annorlunda ifall det stod något i regelboken. Jag hade undvikit situationen och valt att gå därifrån men när jag kollade regelboken så står det inget om det, vart man får eller inte.
Hade jag haft en anning om detta stå hade jag avstått från all försäljning / erbjudande. Jag vet en klar grej är att dra fram vapen i piren men inte om försäljning. Självklart ångrar jag mig djupt då det var inte alls min idé för jag kolla regelboken och det stod inget. Det var inte min mening alls att det skulle gå såhär då jag håller mig till regler och försöker anpassa spelet till ett verkligt liv.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Jag har ju lärt mig nu att inte erbjuda något annat än pengar i piren. Hade varit mycket underlättande ifall det stod något i reglerna då hade jag valt att dra mig undan. Som sagt jag har ju koll efter reglerna och försöker anpassa spelet till ett verkligt liv fast på skoj. Jag kommer självklart dra mig undan från detta då jag hade ingen aning om det. Regler är till att följas och jag följer dem 100% men det skulle underlätta ifall det stod något om försäljning i vissa ställen som tex i public ställen. Jag ber om ursäkt för att ni valde banna mig för detta och jag hoppas ni har överseende då jag bara följer det som står i regler och gör allt för en bra spelupplevelse.
Jag vet gott och väl att jag får folk må bra och det är många eniga om. Gott skratt får jag alla på men men jag har lärt mig nu vad som icke får göras.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Jag kommer inte överklaga eller tvinga någon till att läsa min överklagan. Jag har respekt mot er som staffs och som person i verkligt liv. Ta eran tid och jag får önska er en trevlig kväll. - Amo byn

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka