Accepterad Jan-Erik | Polismyndigheten Ansökan[Agnes]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

BizQ

Icke Medlem
Meddelanden
87
Reaction score
19
Ange ditt födelsedatum: 1 Januari 1996

Vad heter du på discord? T.#3788

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 143

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? 4+ timmar vardagar, dubbla det på helger eller lediga vardagar.

Hur ofta kommer du vara inne? Varje dag

Hur många timmar har du på FiveM? 142

Vad heter du? Jan-Erik Von Wunderschnaus

Hur gammal är du? 30

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis?

Jag vill bli polis för att det är lätt det roligaste yrket jag testat på hittills, mycket mer avancerat än t.ex. Mekonomen där jag arbetat väldigt mycket, men också ett utav dom mest sociala arbeten som finns.

Nästan alltid något som händer, alltid en bil som kommer i hög hastighet, kör mot rött eller liknande. Man får en liten stund att snacka med dom och skämta lite, eller så blir det biljakt och det är ju bland det roligaste man kan vara med om, en riktigt bra biljakt mot en bra förare.

Kollegorna är nog den främsta anledningarna jag vill bli anställd igen, jag var endast där två och en halv dag men hann snabbt träffa många trevliga människor.

En annan viktig anledning är att jag tycker att kriminella tar sig mer och mer friheter och vanliga arbetarklassen råkar illa ut pga. det.

Under tiden som Mekonom fick jag laga många kriminellas lyxbilar, medans jag själv jobbade dubbelt så hårt och körde runt i skrotbil.
Jag vill skydda dom hederliga arbetarna och göra livet surt för dom som skor sig på andra.

Varför ska just du bli anställd?

Jag tycker att jag borde bli anställd för att jag är en aktiv och hjälpsam kollega, jag är rättvis, är du trevlig mot mig är jag trevlig tillbaka, men jag tar heller ingen skit och backar mina kollegor till 110%

Jag lär mig fort och därför tror jag att jag kan bli en stor hjälp till polisen och tryggheten i staden överlag.

Jag har lärt mig av mina misstag, och kommer därför in med trevligare attityd och mer kunskap om vad som är tillåtet och inte inom polisen.

Tycker att jag förtjänar en andra chans, och är villig att jobba hårt för att bevisa att jag kan ändra mig.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken)

+Social
+Duktig bilförare
+Lär mig snabbt

-Arbetar för hårt
-Kanske lite hetsig ibland, men jobbar på det
-Godtrogen

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Arbetade som polisaspirant i två och en halv dag, där jag fick lära mig mycket om trafikregler och fick även chansen att bistå vid både juvelrån och stora skottlossningar.

Välkänd inom kåren för min legendariska aspirant takedown med elchockvapen och batong mot en pistolbeväpnad juvelrånare.

Genomfört många trafikstopp, hjälpt kollegor i biljakter, och satt grova kriminella bakom kännbar tid.

Under tiden jag varit arbetslös efter min sparkning från polisen har jag läst polishandboken och straffskalan tusen gånger om.

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du?

Först och främst ser till att vi står på ett säkert ställe, då folk gärna blåser i 300+ på motorvägen är det lätt med olyckor.

Jag slår snabbt på regskylten, sen går jag fram till bilen på säkrast möjligast sätt.

Pratar med föraren, frågar varför han har så bråttom. Ber om körkort och registreringsbevis. Då körkort saknas i detta scenario ber jag personen kliva ur bilen och förklarar vad konsekvenserna för hans brott är.

Olovlig körning, 7500kr böter eventuellt fängelse i upp emot 40 månader. Över 30km/h för fort = 5000kr böter.
Om personen slipper fängelsetiden, kommer jag köra bilen åt sidan.

Om tid finns, kommer jag ringa Mekonomen för bärgning, eventuellt ge fortköraren skjuts ifrån motorvägen då det är ett osäkert ställe att promenera på.

Om viktigare saker finns att göra kommer jag be personen ställa sig på ett bra ställe och ringa en vän eller taxi för att få skjuts därifrån.

Hur som helst kommer personen inte få köra därifrån.

Slår in i registret i polisdatorn att personen har fått böter för fortkörning och olovlig körning.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du?

Direkt överfallslarm, gärna två eller tre stycken larm.
Jag rapporterar ut beskrivning på bilen samt namn på den efterlyste, vår position samt vilken riktning bilen körde. Samtidigt tar hand om kollegan och ser över personens skador.
Beroende på situationen ringer jag antingen sjukvården eller kör kollegan till sjukhus själv.

Om kollegan klarar sig hjälper jag honom in i bilen och påbörjar biljakt.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit?

Om vi är först på plats parkerar vi på ett säkert avstånd, tar skydd bakom bilen och håller radiokontakt med kollegor.

När kollegorna anlänt lyssnar jag på högsta befäl, och oftast då som aspirant så blir jag delegerad att ta hand om avspärrningar och ser att civila håller sig på säkert avstånd.

Fokus nummer ett är att eventuella gisslan, civila eller kollegor inte skadas.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du?

Parkerar på ett säkert avstånd, tar skydd bakom bilen och beordrar mannen att stanna - släppa kniven - hålla upp händerna.
Ber om förstärkning i form av radio eller överfallslarm.

Om personen i fråga ej lyssnar och jag, min kollega eller övriga människoliv är i fara kommer jag använda elchockvapen eller batong, handfängsla mannen och gripa honom för brott mot knivlagen och hot mot tjänsteman.

Söker igenom mannen, beslagtar hans kniv.

Kör mannen till polisstationen och där eventuellt ha ett förhör om han så önskar. Annars vidare till fängelset där 50 månader för kniven + 50 månader för hot mot tjänsteman väntar.

Skriver in i polisdatorn om händelsen, lämnar av kniven på stationen och skriver där en avrapport på beslaget.

Förklara vad radiodisciplin innebär.

Att respektera radiotrafiken genom att:
Tänka igenom vad man ska säga så man inte sitter och "ööh-ar" mitt i en mening.
Inte avbryta andra kollegor och inte skrika i radion.
Använda sig av rätt ord, t.ex. "Kom" "Slut kom" "Uppfattat" "Repetera" samt alltid använda sig av sitt rakelnummer.

Vad betyder våldstrappan?

Att bemöta situationer med lägligt våld.
En obeväpnad man bör inte bemötas med m4a1, där skulle kanske en tackling, batong eller bara att snacka vara ett bättre alternativ.

Ord - händer - batong - elchockvapen - pistol - automatvapen.

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka