Accepterad Jalätt | Ban Överklagan [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Jalätt

Icke Medlem
Meddelanden
8
Reaction score
1
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199384169495/

Ditt Hex-ID: 110000154df0c17

Vad är din discord tagg? jalatt_

Vem var det som bannade dig? Wux som inte är staff längre enss

Var är du bannad? FiveM Servern

Bild på banmeddelande: Skärmbild 2025-01-04 012244.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Först och främst vill jag be om ursäkt eftersom jag erkänner och gjorde ett dumt beslut vilket resulterade att jag fick dåliga konsekvenser. Detta är då något som inte brukar hända till mig absolout jag är ingen ängel men jag är heller inte en djävul om man säger så. Jag vill försst också säga att jag vill inte att någon i staff teamet ska tro att jag är någon rasict eller något sånt fruktansvärt. Utan det hela var bara ett missförstånd. Nu till frågan. Anledningad att Wux bannade mig var eftersom jag använde ooc chatten på ett dåligt sätt jag valde att skriva n ordet i den vilket var nog det dummaste jag kunde ha gjort i den situationen. Jag vet helt enkelt inte vad som flög mig när jag gjorde ett sådant dumt beslut. Men alla gör misstag och enligt mig förtjäbar jag en andra chans. Och sedan efter Wux bannade mig har jag känt mig ledsen och skämms över denna händelse ända från i somras. Jag har aldrig kunnat släppa det och jag har bet om ursäkt till wux också så att ni alla förstår detta var inget menat mot någon på ett nedvärdernade sätt utan allting hände bara så fort jag visste inte vad jag skulle göra. Det som jag gjorde är helt oacceptabelt och jag har tagit konsekveener av mitt beteende jag har nu varit bannad på unive i 6 månader tror jag att det är vet inte riktigt. Jag har under den tiden lärt mig dessa saker. RESPEKT: det är alltid viktigt att respektera någon oavsett var den har för hudfärg ingame och irl. Alla är alltid lika värda GYLLENE REGELN. Att man alltid ska behanda andra som man själv vill bli behandlas. Och det sista. Förlåtelse. Det är alltid viktigt att förlåta någon som har gjort något fel om det inte upprepas flera gånger. Vilket om jag får en andra chans kommer det aldrig såklart göras om. Har aldrig gjort det innan och kommer aldrig fan heller göra det igen. Med det sakt så tror jag att ni förstår varför wux valde att banna mig. Om jag får en ny chans kommer jag lyda reglerna bättre en någon på servern för jag inser nu vad som kan bli stora konsekvenser detta är något som jag gått runt och vart ledsen av gått runt och tänkt på hela tiden sen dess. Jag och mina vänner i skolan spelar alla fivem tillsamans och just nu spelar alla dom och inte jag eftersom jag är bannad. Jag vill bara spela med dom igen och så fort dom nämner unive i skolan eller i våran discord får jag kalla kårar pågrund av att jag kommer alltid på den dagen då. Men jag kommer må mycket bättre om ni förstår detta och vill ge mig en ny chans här på servern. Jag vet inte vad mer jag ska säga är verkligen ledsen över denna händelsen eftersom jag vet inte hur jag ska reagera för något sånt här har aldrig hänt mig innan utan detta är såklart första och absolout sista gången ni kommer höra något som här av mig. Jag har mycket ångest över detta. Tack om du läste hit ha en bra dag:)

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Okej nu kommer jag berätta exakt och i minsta detalj vad som hände den dagen jag blev bannad och det var min värsta dag i liver här kommer förklaringen: Det första som hände under dagen var att jag och min vän skulle rpa på unive. Det var en fredag ungefär klockan 16 på kvällen dårå. Han ringde mig på snapchat eller a i gruppen som vi har på snapchat där vi är flera i en grupp som vi brukar spela unive tillsams och skriva och sånt. Han skrev då i gruppen “ngn köra” Jag skrev aa vi kan köra. Då ringde han mig på discord och sedan gick vi båda in i våran gäng discord. Där vi satt deffade. När vi väl var inne i unive valde jag min karaktär Yasir Osman som den då heter. Sen spawnade vi vid vårat gänghus som var i grove street. Sedan gick vi båda in i radion och senare gick till garaget och tog ut en bil. Medans vi gjorde det ringde min vän mig och ville köpa blad. Vi bestämmde då en plats där vi skulle mötas och göra affären. Vi bestämmde vid sandy shores garaget. Jag och han som sitter i min bill är påväg mot sandy och kör förbi torget och skulle tanka våran bil. Sen kommer det två lallare som säger n ordet och slår ner oss vi sket i dom där. Sen fortsatte vi våran åktur mot sandy. Sen hör vi en röst bakom oss i noclip det var då han från torget han var en moddare eller korrupt staff som sa n ordet i noclip och skrek och hållde på. Vi struntade bara i honom och tillslut kom vi fram till sandy garaget. När vi väll var där så tog jag ut bladen ur min bill och hälsade på kunden som ville köpa. Han tog ut sin stash bil för att du ut 1 glock och 20k kronor vitt för bladen kommer inte riktigt ihåg hur många det exakt var men det var ganska många. När han väl hade sin stash bil ute i garaget och precis har tagit ut sakerna ur bilen och skulle lämna in den. Kommer den där moddaren igen med ett inspawnad vapen antar jag för han var en icke medlem men en tjock ped. Utan ped rollen eller krim rollen. Kom han ut ur noclip framför oss och riktar försst skjuter han en av mina vänner sen riktar han vapnet mot han som har stash bilen ute och skjuter honom i benet så han ligger ner. Vi alla rpar på det och moddaren tar alla vapen och pengar ur hans bil och sedan säger han n ordet igen. Och dödar oss båda två jag vart då såklart arg på honom för han förstör rpen helt och hållet. Till alla. Så jag skriver då i ooc. “Kan du sluta säga n… a ni fattar vad jag skrev sen efter en stund respawnar vi vid sjukan och när jag skulle gå på toa blev jag kickad från spelet. Jag tänkte då ingen av det eftersom jag trodde det var en restart och klockan var ganska sent på kvällen så jag valde bara att gå och lägga mig. Men senare dagen efter ville alla dom i gruppchatten att vi skulle gå in på unive och rpa. Alla vi satte oss i krim dcen. Men jag tänkte varför kan jag inte se krim dcen. Jag tänkte att det var en bugg att den är borta eller att jag var inloggad på fel konto men ingen av dom var rätt. Jag hoppade support och blev dragen av en staff och frågade “kan du skicka krim dcen till mig” helpern svarade då “men du är ju inte ens medlem eller krim” Jag drabbades av panik och tänkte vad jag kunde ha gjort. Och sedan när jag scrollat i chatten för någon har taggat mig och ser att wux har dragit alla mina roller. Jag tänker då försöka gå ingame men då står det.” Du har blivit avstängd för skriver n ordet i ooc” Jag försökte skriva till wux att det hela var ett missförstånd men han skrev bara gör en banöverklagan jag försökte men det gick inte alls. Så jag slutade med fivem på ett bra tag men nu vill jag börja igen darför gör jag denna banöverklagan och jag vill verkligen få en ny chans här på servern eftersom det är den bästa servern jag någonsin kört på och jag vill bara forstätta spela på den. Jag har fått så många nya vänner och sånt. Har också varit väldigt lojal på servern och till och med varit staff här. Så med det sagt skulle jag uppskatra en ny chans här på unive.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag tycker att denna ban var lite både och denna ban är komplicerad beror på vilken parter man frågar. Men engligt mig var den felaktigt men samtidigt rätt eftersom jag skrev faktiskt ett förbjudet ord och erkänner det men samtidigt var det inte riktat måt någon på ett negativt eller förnedrande sätt. Utan det var bara något som hände i situationen som jag ångrar väldigt väldigt väldigt mycket. Om jag hade kunnat spolat tillbacka tiden en gång i mitt liv hade jag gjort det där och då för det var då jag gjorde mitt livs största misstag. Jag ber om förlåtelse till er och ber er att ni kan ge mig en andra chans på unive. Jag önskar inget mer än en andra chans här på unive vill bara komma tillbacka och rpa med mina vänner som the good old days. Varenda gång jag spelar fivem får jag nostalgin av unive och tänker att jag en dag vill komma tillbacka och rpa som en gång i tiden där allting var bra och utan problem.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag tror inte jag vart bannad här någon gång och jag vet att detta är den sista också eftersom jag har ett gott rykte och vet såna saker kommer aldrig uppreppas igen

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag hade kunnat hantera situationen bättre genom att inte låta mig bli arg och använda ord som bryter mot reglerna. Istället borde jag ha tagit det lugnt och fortsatt med en respektfull scenario. jag borde bara skitit i moddaren och gjort en report istället men aja gjort är gjort

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja jag har lärt mig att tänka mer på mitt språk och följa reglerna på servern och tänka innan jag gör saken och använda konsekvenstänk

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja jag förstår det

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka