Accepterad Jakob123 | Ban överklagan [AO]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Jakob123

Icke Medlem
Meddelanden
51
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199010192509/

Ditt Hex-ID: 11000013e949c7d

Vad är din discord tagg? tjenatjena123 2.0#0017

Vem var det som bannade dig? olavor

Hur lång tid var din ban? 3 dagar

Var är du bannad? FiveM Servern

Vad står det som exakt anledning till din ban när du försöker komma in? Du har blivit avstängd för: lall, hets i greenzone ~olavor.

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Eftersom att det var ett scenario där man var tvungen att verkligen se allt och inte komma in mitt i scenariot. Och jag antar då att olavor kom mitt i scenariot och trodde att jag bara lalla och skrek för att förstöra och få uppmärksamhet. Det är helt förstårligt och om fallet skulle vart så , så tycker jag självklart att det skulle vart en bann och förstår därför olavor.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag hade precis köpt mig en ny bil. Jag gillade inte riktigt hur tidigare ägaren hade pimpat den med färger, fälgar osv. Jag åkte till vianor och ställde mig i kön. Jag åkte fram och fram för varje bil som åkte in i butiken. När jag står 3dje längst fram så åker den som är först in i vianor. Då så fipplade jag med telefonen pga lång kö tid. Så den före mig kör fram och det blir 1 bils mellanrum emellan oss. Då kommer det en bil och ställer sig emellan där exakt då jag skulle köra fram. Så då blir jag arg men behåller lungnet först. Går upp till han och säger fint att han ska flytta och stå sist. han säger nej. Då blir jag arg och höjer rösten. Då från ingenstans får jag ban på 3 dagar.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag skulle säga både och. Eftersom att om man kollar från olavors perspektiv så förstår jag att man skulle bannat mig för jag antar att han inte såg hela scenariot och antog att jag bara hetsade för uppmärksamhet.
Men nu var ju fallet inte så och de jag började höja rösten för och började hetsa lite var eftersom att jag stod i kön till vianor och en kille kommer och tränger in sig när en annan kör in och tar den platsen som blir innan jag hunnit köra fram. Då blir jag självklart arg. Då måste jag få gå fram och höja rösten lite eftersom att han vägrade att flytta på sig när jag väll hade bett han fint först. Pågrund av det får jag en 3 dagars ban. Så ja jag anser att det var en felaktig ban.

Hur många tidigare avstängningar har du? 3

Ifall du hade blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. En för lall innan jag tog rp seriöst och förstod mig på det. Halv ooc var för /sme dagdrömmer innan jag tänkte så långt att det relaterar till AFK direkt och tänkte inte igenom de. En för OOC som var att min push to talk fastna på talk fast att jag släppte knappen så kom mamma in och så pratade jag med henne och det hördes IG då.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Ja. Jag hade kunnat ringa securitas, säga till vianor personal , be fint eller göra en /report. Jag hade också kunnat låta det vara men då hade man också gjort fel eftersom att då kan den som gick före inte lära sig något och tro att det är rätt.
Det bästa hade vart att behållt mitt lugn fråga fint, om hen inte lyssna ringa securitas, vianor eller /report.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja jag har lärt mig att hantera situationer på ett annat sätt. Ett av dem är att inte bli arg och höja rösten. Istället kunna ringa securitas, eller säga till vianor personalen så att dem e medvetna och inte släpper in den personen eller liknande. Jag hade kunnat be fint och om hen inte lyssnar då göra nåogt av dem andra alternativen. Om dessa inte funkar kan man skriva en /report så kan staff hjälpa.
Men slutsatsen ja jag har lärt mig att alltid behålla mitt lugn i alla situationer.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? ja, självklart

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka