Nekad Jakib | Ban överklagan [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Jakib

Icke Medlem
Meddelanden
8
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561198966897826/

Ditt Hex-ID: 11000013bfffca2

Vad är din discord tagg? jakib#7038

Vem var det som bannade dig? inte säker jag fick ingen varning utan blev bara skickad. (alltså vet jag inte)

Hur lång tid var din ban? permabannad / IP-Bann

Var är du bannad? FiveM Servern, Discord servern

Vad står det som exakt anledning till din ban när du försöker komma in? Anledning: "Doxering"

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? eftersom staffs'en förmodligen trodde att jag valde att dela bilder på philip320 med ett dåligt syfte vilket absolut inte var mitt tankesätt. allt blev bara lite konstigt när mina polare valde att dela vidare bilden på philip320 som jag inte äns viste att de hade fått från min screenshare. jag förstår staffs val att banna mig vilket jag respekterar och har sympati för fast på andra sidan så måste ni också förstå problemet från min synvinkel vilket är att det inte var jag som riktigt gjorde något fel, bilden skulle absolut inte spridas på något sätt. det var inte mitt initiativ att screenshota bilden när jag screen'sharade discord för ett par personer. jag är fullt medvetande om vad det kan ha för konsekvenser. jag ångrar det jag gjorde till 1000% jag kommer aldrig att göra något liknade igen

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. jag satt i ett discord samtal och rpade som polis en helt vanlig dag på unive. när jag plötsligt fick höra av mina polare att jag inte var med i unive dc längre vilket jag tyckte var extremt konstigt och inte förstod varför. sedan fortsatte jag att rpa cirka 25min till, tills det oväntade händer jag blir kickade (ingame) vilket jag inte heller förstod. jag hade alltså inte fått någon som helst varning utan bara blev bannad från inget "i mina ögon" när detta hade inträffat ringde jag min kompis ludde (staff på unive) (smokey nagata) för att försöka få en bredare förståelse om vad som hade hänt. jag tänkte att han kanske viste varför jag hade blivit bannad. han hade inget svar på den frågan. 1 vecka passerar och jag har fortfarande inte en aning om varför jag hade blivit bannad. då försökte jag tänka tillbaka i tiden efter vad jag kunnat ha gjort fel för att förtjänat den för permanenta bannen. jag försöker resonera men kommer inte fram till något svar. efter mycket tänkande kommer jag på en liten grej som ske

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Bannen var felaktig enligt mig personligen eftersom hela "scenariot" blev väldigt skevt. Som sagt så "screenshare'ade" jag min skärm för ett par personer i discord som hade frågat om hjälp, då råkade jag klicka på mina dm's där en kille hade skickat bilder på phillip320 till mig helt random (jag ville inte ha dessa bilder!) när jag screensharade mina dm's då tog en av dessa personerna i samtalet en screenshot och började sprida bilderna. i screenshotten så man man se att jag som screenshar'ade uppe i högra hörnet. detta ledde till mycket förvirring då folk trodde jag hade aktivt skickat runt bilden på philip320 vilket absolut inte var sanningen. senare blev jag bannad för "doxering" och "spridning av privata bilder" när det verkligen inte var syftet alls.

Hur många tidigare avstängningar har du? 1

Ifall du hade blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. tidigare för cirka 1 år sedan så var jag ny på unive och var inte medlem, jag spawnade och insåg att jag inte hade en bil. Jag behövde gå en väldigt lång bit vilket jag inte hade lust med, ingen ville heller erbjuda skjuts så jag bestämde mig för att gå. När jag hade kommit en liten bit så ser jag en kraschad oöppnad polis bil vid sidan av vägen då tänker jag att jag kan ta den för att köra en liten bit. nästan direkt blir jag bannad för "körning av tjänste fordon" detta var dummt och jag förstod ganska direkt att jag gjorde fel och fick vänta ut mitt straff. efter det lärde jag mig att jag behövde lära mig "unives regler" vilket jag gjorde och blev medlem ganska snart efter det. jag blev också senare biträdande chef på flera jobb samt köpte jag import bilar.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? först av allt skulle jag ha rapporterat samt blockerat personen som skickade dessa bilder till mig och inte bara ignorerat honom, jag borde insätt att detta kunde lett till problem i framtiden. jag skulle inte ha screenshare'at min discord då det finns en chans att man råkar visa saker som inte andra borde se, jag skulle tänkt på det innan jag satte på min screenshare.

Har du lärt dig någonting efter din ban? ja jag har definitivt lärt mig ett och annat efter att inte kunnat spela på den server jag verkligen ha njutit av i en ganska lång tid. jag har också insett att jag borde blockera samt rapportera personer som skickar sådana grejer och inte bara ignorera det för man tror att det är okej och att det inte kan hända något efter det.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? ja jag förstår det till 100%

detta är bara otroligt skevt

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka