Accepterad Jaeger | Ban överklagan [Esentals]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Jaeger

Icke Medlem
Meddelanden
50
Reaction score
22
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561198137974878/

Ditt Hex-ID: 11000010a97a05e (Hex)

Vad är din discord tagg? Jaeger#1520

Vem var det som bannade dig? Ax3l

Hur lång tid var din ban? 3 dygn

Var är du bannad? FiveM Servern

Vad står det som exakt anledning till din ban när du försöker komma in? OOC

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Eftersom att det var samma person som såg mig vara OOC igår utav misstag. Jag kan förstå att han tycker att jag förstör RP:n men jag behöver resetta mina settings ibland för att mekonomen och området runt där inte renderar, och då resettas även mina voicechat settings vilket gör att jag pratar hela tiden och det inte är push-to-talk.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag och några polare (ända personerna där, förutom gärningsmannen) höll på att bli VDM:ade och jag reportade det. Då kommer en admin och bannade honom och jag sade av misstag ingame "Han blev bannad!" Eftersom att antingen var det så att jag hade på open mic eller så råkade jag hålla in N lite för länge. Men det var inte med meningen.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Enligt mig var det inte en felaktig ban men en orättvis ban. Enligt reglerna gjorde han som bannade mig ingenting fel men eftersom att jag råkade prata och mina voicechat inställningar resettas tycker jag att jag borde få en annan chans. Detta hände igår men han tog bort min ban eftersom att han förstod situationen, vilket jag respekterar, men nu gjorde han det igen för att det är mitt ansvar att hålla iordning mina settings. Det kan jag hålla med om, men om jag behöver ställa tillbaka mina inställningar till default nästan varje gång jag startar FiveM glömmer jag ibland att jag har open mic vilket leder till det här som har hänt två gånger nu. Jag lovar att jag ska titta varje gång och ändra till push-to-talk så fort jag kommer in i spelet. Dock tycker jag inte att det förstörde någon RP för vi blev ju ändå bar a VDM:ade hela tiden så vi kunde inte riktigt göra något, och så var jag och två andra kompisar de ända som var där. (Jag skriver också att jag inte har några tidigare avstängningar alls eftersom att jag inte har behövt överklaga något innan för att admins har erkänt att de har fel när jag har blivit avstängd innan, och vi har alla fått ett gott skratt utav det)

Hur många tidigare avstängningar har du? Inga alls

Ifall du hade blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Tidigare vart jag bannad för powergaming och OOC vilket båda gångerna adminen erkände att han hade fel och tog genast bort bannen, väldigt professionellt. Han missförstod innan och när jag frågade satte vi oss i support inom 2 minuter och hade det fixat på momangen. Jag har dock lärt mig att vara mer försiktig då saker kan misstolkas.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag hade kunnat titta ifall open mic var på. Och ifall det var det hade jag kunnat stänga av det för att undvika situationen från första början.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Jag har lärt mig att jag alltid ska titta ifall jag har open mic på och hålla mig till situationen hela tiden. Jag trodde att jag hade push to talk och därför pratade jag fritt eftersom att jag satt i DC med några kompisar. Jag ska framöver titta så att jag aldrig gör om detta misstag som kan undvikas så lätt. Sammanfattningsvis har jag lärt mig att man aldrig ska vara utanför sin karaktär, alltid hålla uppe RP:n och att jag ska ha på push to talk.

Har du läst våra regler? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka