Accepterad Jacob Akerman | Ansökan till Servervakt [Sather]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Jacobb

Icke Medlem
Meddelanden
962
Reaction score
33
Vad är ditt namn i verkligheten? Jacob

Vad heter du på discord? Jacob Akerman#7376

Ange ditt födelsedatum 27 Januari 2006

Mellan vilka tider kan du oftast spela? Mina speltider:
Måndag - Torsdag: Allt mellan 09:00 - 01:00 (ibland längre)
Fredag - Söndag: Allt mellan 09:00 - 04:00

Hur länge har du varit medlem på Unive? Har varit medlem på Unive i exakt ett år denna månaden.

Har många gånger har du blivit bannad/avstängd (Bifoga Bild) Jag har blivit bannad 20 gånger, Däremot är 80% av mina bans från när jag var helt ny på rp och inte alls visste hur saker skulle gå till. Jag har inte haft en endaste "riktig / giltig" ban på flera månader. Har däremot fått felaktiga SV - Bans och 1-2 bans utav staff men har blivit unbannad direkt efter.

Har du varit blacklistad någon gång? Nej

Vad är en servervakt enligt dig? Spelare som har Servervakt är spelare som sticker ut från mängden då personen har perms. Dessa perms ska en servervakt endast använda för att kunna bidra till rpn och se till att rpn blir bättre. Permsen man får som Servervakt är väldigt viktiga att man ej abusar utan de ska endast användas för serverns bästa och för att serverns rp nivå ska kunna utvecklas mer och mer. Som servervakt tycker jag det är sjukt viktigt att man verkligen vill serverns bästa och ser rpn från ett bredare perspektiv en bara ens eget. Det är viktigt att man föredrar med gott exempel, att ens största strävan är att folk ska lära sig ifall de gör något som är fel, att man inte använder sina perms för sin egna vinning. Servervakter har sina perms utav en anledning, De har ett ansvar att se till att ge konsekvenser till folk som inte kan bete sig, t e.x om det finns en person som springer runt och lallar och verkligen inte vill få rpn bra utan endast lallar för att förstöra rpn så ska man som servervakt kunna använda sina perms för att ge denna person först och främst ett milt straff (kick / ban - 60 min) eller om man anser att det är värt en längre ban så kan man skriva ut i SV-förlängning utav bans så kommer en SV - Ansvarig se till att förlänga bannen om de anser att den personen bör ha en längre ban.
Servervakter ska alltså kunna se till att folk sköter sig och håller sin rp på en bra, mogen och utvecklad nivå samt se till att staffs som redan speccar annat får det lite lugnare då det är väldigt lätt för en staff att missa när någon gör regelbrott då dom inte kan vara överallt.

Varför är just du lämplig som servervakt och inte någon annan? Jag har spelat på servern i över 1 år och 2 månader, Jag har en bra inblick i vad en bra och utvecklad rp är. Jag har även varit staff och där har jag lärt mig mycket vad som är rätt kontra fel. Innan jag blev staff var jag även SV i några månader och har haft SV sedan dess. Enda sedan första dagen jag började spela på Unive blev jag fast och det var tack vare många olika orsaker men en av dom var att det fanns gott om bra och tydliga regler men främst av allt all härlig gemenskap som servern har! Jag vill verkligen att Unive fortfarande ska andas härlighet och ett trevligt community därför vill just jag bli servervakt för det är så extremt ofta man ser folk tramsa runt, vdm:a och massor med annat lallande & tramsande! Jag har personligen noll tolerans emot sådant beteende för det bara förstör allt de roliga. Jag tycker det sker alldeles för ofta att folk som är helt nya på servern kommer in och bara förstör det kan vara allt ifrån att vara extremt kaxiga och använda olämpliga ord, VDM:ar, powergaming, försöker slås, snackar OOC och Halv-OOC. Jag tycker även det är tråkigt när man ser fullt med trasiga dumpade bilar som står övergivna lite här och var och dessa tänker även försöka dv:a för de får servern att se tråkig ut och det gör så att det behövs fler restarts då servern börjar laga mer desto fler bilar som finns aktivt i staden. När man väl ska använda sina perms som SV tycker jag det är sjukt viktigt att man endast använder de i syfte av att personen ska lära sig utav sina fel, om jag t e.x ser en person som lallar "milt" så börjar jag med att skriva "/m" till individen och försöker förklara för personen vad den gjort och vad den gjort fel samt vad den kan förbättra, men om denna personen skiter i detta så kommer jag använda mina perms. Detta tycker jag är skillnaden mellan en "bra" och en "sämre" Servervakt. Jag tycker det är viktigt att ens största mål som Sv är att lära folk hur man håller en bra rp samt underlätta för staffs som redan speccar annat.

Definera med enga ord vad en bra servervakt är enligt dig? En person som är lojal till servern, kan reglerna utan till, vill se till att serverns rp är så hög som möjligt, vill se till att utvecklingen av servern fortsätter framåt, inte abusar sina perms, inte skaffar SV för att det är "bra att ha" utan skaffar det för att kunna bidra till serverns bästa, bryr sig om att använda sina perms på ett korrekt sätt men samtidigt inte är rädd för att använda sina perms rätt, detta är bara de grundliga saker jag tycker en servervakt bör vara.

Berätta sammanfattad var korruption och abuse är, specifikt inom rollen och ansvaret som servervakt Korruption finns inom det mesta men när det kommer till SV så har man perms och det är då permsen man kan abusa / vara korrupt med. Följande perms är [kick, SV-Ban, revive, dv & toggleid] Dessa perms kan man använda på bra sätt samt dåliga sätt. Man kan t e.x abusa sina perms och vara korrupt på samma gång ett exempel av det är om ens vän t e.x dör utav hunger och det är "hens" egna fel att "hen" dog utav hunger och jag väljer att ressa "hens" karaktär då är jag korrupt då jag hjälper min vän när "hen" inte ska ha ress i det tillfället samt att jag abusar mina perms då jag använder de på ett ogiltigt sätt. Man kan helt enkelt använda alla sina perms fel ett till exempel på det är om jag väljer att banna en person som jag har något emot endast för att jag inte gillar personen då är jag både korrupt och jag abusar mina perms. Som servervakt är det sjukt viktigt att man föregår med gott exempel och använder permsen rätt. Man kan även använda sin "toggleid" för ens egen vining och det är också abuse utav perms samt korruption.

+rep Vart servervakt och skötte det bra då, ser inga problem med dig som servervakt igen.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka