jacksjoberg
Icke Medlem
- Meddelanden
- 12
- Reaction score
- 0
Vad är ditt namn i verkligheten? Noah
Vad är ditt discord namn? Rudi
Vad är ditt födelsedatum? 15 Mars 2000
Heter du samma på Discord som på Steam? Ja
Förnamn, efternamn och ålder på din karaktär: Jack Sjöberg, 28
Hur skulle du beskriva din karaktärs personlighet i tre ord? Modig, Empatisk, Strategisk
Bakgrund och framtidsplaner för din karaktär: Jack har tidigare jobbat som ordningsvakt där han lärde sig hantera konflikter och läsa människor. Nu planerar han att bli polis, gärna motorcykelpolis, för att jobba ute på gatan och skapa förtroende mellan polis och samhälle genom respekt och förståelse.
Vad kan du bidra med till serverns RP? När jag väl blir polis kommer jag bidra med en karaktär som fungerar som en viktig länk mellan polis och kriminella, med starka sociala förmågor som skapar utrymme för djupare och mer nyanserat rollspel. Istället för enbart våld eller biljakter främjar jag dialog, respekt och realistiska relationer som gör spelet mer levande och engagerande för alla.
Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Att spela för motpartens vinst betyder för mig att jag inte är rädd för att min karaktär förlorar eller hamnar i en svår situation, bara det leder till ett roligare och mer intressant rollspel. Det handlar om att göra scenariot bra för alla, inte bara vinna själv eller dominera. Jag fokuserar hellre på att driva storyn framåt och ha kul tillsammans än att alltid "vinna".
Har du någon gång brutit mot reglerna? Om ja, vad hände och vad lärde du dig av det? Det har hänt att jag bröt mot reglerna på en annan server genom att spela korrupt, trots att det inte var tillåtet. Jag tyckte kanske att det var okej för rollspelandet, men jag förstod att det inte funkade enligt reglerna. Nu har jag börjat läsa reglerna noggrant och ser till att alltid fråga om lov innan jag kör något som kan vara känsligt.
Spelar du eller är du en aktiv medlem på någon annan svensk RP-server förutom Unive? Nej
Kan du ge exempel på några av serverns regler? § 1.2 a. Respekt Visa alltid respekt mot andra medlemmar. Undvik kränkande eller nedvärderande kommentarer. § 1.3 | Du & Staff a. Respekt Visa alltid respekt mot staff och undvik att överrösta, använda olämpliga uttryck eller nedvärdera deras roll på servern.
Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Jag har lång erfarenhet av RP, bland annat från Arma 3 sedan 2014 och FiveM mellan 2020 och 2023. Jag är van vid seriöst och engagerat rollspel och har god förståelse för både IC- och OOC-perspektiv. Jag strävar alltid efter att bidra till en positiv och respektfull spelmiljö där alla kan ha kul och utvecklas.
Vad är ditt discord namn? Rudi
Vad är ditt födelsedatum? 15 Mars 2000
Heter du samma på Discord som på Steam? Ja
Förnamn, efternamn och ålder på din karaktär: Jack Sjöberg, 28
Hur skulle du beskriva din karaktärs personlighet i tre ord? Modig, Empatisk, Strategisk
Bakgrund och framtidsplaner för din karaktär: Jack har tidigare jobbat som ordningsvakt där han lärde sig hantera konflikter och läsa människor. Nu planerar han att bli polis, gärna motorcykelpolis, för att jobba ute på gatan och skapa förtroende mellan polis och samhälle genom respekt och förståelse.
Vad kan du bidra med till serverns RP? När jag väl blir polis kommer jag bidra med en karaktär som fungerar som en viktig länk mellan polis och kriminella, med starka sociala förmågor som skapar utrymme för djupare och mer nyanserat rollspel. Istället för enbart våld eller biljakter främjar jag dialog, respekt och realistiska relationer som gör spelet mer levande och engagerande för alla.
Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Att spela för motpartens vinst betyder för mig att jag inte är rädd för att min karaktär förlorar eller hamnar i en svår situation, bara det leder till ett roligare och mer intressant rollspel. Det handlar om att göra scenariot bra för alla, inte bara vinna själv eller dominera. Jag fokuserar hellre på att driva storyn framåt och ha kul tillsammans än att alltid "vinna".
Har du någon gång brutit mot reglerna? Om ja, vad hände och vad lärde du dig av det? Det har hänt att jag bröt mot reglerna på en annan server genom att spela korrupt, trots att det inte var tillåtet. Jag tyckte kanske att det var okej för rollspelandet, men jag förstod att det inte funkade enligt reglerna. Nu har jag börjat läsa reglerna noggrant och ser till att alltid fråga om lov innan jag kör något som kan vara känsligt.
Spelar du eller är du en aktiv medlem på någon annan svensk RP-server förutom Unive? Nej
Kan du ge exempel på några av serverns regler? § 1.2 a. Respekt Visa alltid respekt mot andra medlemmar. Undvik kränkande eller nedvärderande kommentarer. § 1.3 | Du & Staff a. Respekt Visa alltid respekt mot staff och undvik att överrösta, använda olämpliga uttryck eller nedvärdera deras roll på servern.
Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Jag har lång erfarenhet av RP, bland annat från Arma 3 sedan 2014 och FiveM mellan 2020 och 2023. Jag är van vid seriöst och engagerat rollspel och har god förståelse för både IC- och OOC-perspektiv. Jag strävar alltid efter att bidra till en positiv och respektfull spelmiljö där alla kan ha kul och utvecklas.