Accepterad jacksjoberg | Ban Överklagan [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

jacksjoberg

Icke Medlem
Meddelanden
12
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/id/0MBEEL0/

Ditt Hex-ID: steam:11000010c346e76

Vad är din discord tagg? Nogurt. eller Rudi eller Jack Sjöberg - Det är olika i de olika Unive discordsen.

Vem var det som bannade dig? @Merov

Bild på banmeddelande: Skärmbild 2025-07-27 160615.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Motspelaren i scenariot och jag satt i ett samtal med helpern Horizon. Vi disskuterade vad som hände och när vi höll på så var Horizon tvungen att sticka. Motspelaren gick då själv in till Merov och de tog beslutet utan att jag fick yttra mig eller förklara vad som hände. Varför han bannade mig är ju självklart. Jag gjorde fel och de regler jag bröt mot står tydligt. Men det fanns en annan sida av myntet som jag ska förklara nedan.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag och Motspelaren skulle göra en affär. Jag skulle sälja ett vapen till honom. Vi möttes upp på piren. Han skjutsade mig bakom ett hörn på sin MC och sedan började han hota mig med vapen.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Det var jag som gjorde fel, men jag anser att bannen är för lång och att indragen krim var en onödigt hård påföjld.
Som sagt var vi mitt i en givande diskussion med Horizon där vi alla förstod varandra. Men han var tvungen att dra.

Förra veckan gjorde jag och min kompis ett nästan identiskt rån. Då fick vi direkt hoppa in i staffsamtal där staffen förklarade att detta var fel gjort av oss. Man får inte råna så nära ett spawnställe där det rör sig mycket folk. Därför ville jag meddela han som rånade mig nu att han inte får göra så. Så jag skrev i OOC istället för att fortsätta vårat scenario. Detta var dumt gjort och jag förstår det nu i efterhand. Jag borde fullföljt scenariot och sedan tagit ett klipp och hoppat in i support.

Jag förstår att ni behöver lägga en ban, men jag tycker det borde räcka med några dagar och att min krimroll ska bestå. Jag är inte en av de problemspelarna det ser ut som i detta klipp. Jag förstår vad jag gjort och jag kommer inte göra om det. Jag var 100% säker att han gjorde ett regelbrott och det var därför jag gjorde som jag gjorde.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Aldrig bannad tidigare. Eller ja, en gång blev jag bannad men då var det helt felaktig ban som jag och bubbelgum löste i support direkt.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag borde fullföljt scenariot, sedan tagit ett klipp och hoppat in i support och fört fram det jag kände.
Jag vet ju egentligen detta. Varför jag ändå inte gjorde så var nog för att jag tyckte det var ett riktigt trött och tråkigt scenario. Men nu förstår jag att man alltid oavsett ska fullfölja det.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja, jag förstod direkt att det jag gjorde var fel. Horizon förklarade det jätte bra för mig i discord-samtalet.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja.

Hade gärna tagit ett samtal med dig Merov, jag sitter i discord och väntar! :)

Jag förstår ditt perspektiv, vad jag tror iallafall.

Motparten ville byta vapen med dig, ni fixa ett möte och han valde att råna dig vilket är logiskt, inget regelbrott.

Indragen kriminell roll är ingen påföljd jag kan påverka då din ban vart över 14 dagar. Jag påverkar inte ban längd utan vi har ett automatiskt system som bestämmer X antal dagar.

Om jag har fel skriv gärna så jag förstår.

Hej, tror inte riktigt du förstår mig. Låt oss ta ett samtal i discord? Enklare så än att skriva tänker jag,

Hej, tror inte riktigt du förstår mig. Låt oss ta ett samtal i discord? Enklare så än att skriva tänker jag,
Är inte tillgänglig att prata just nu, går snabbare genom att skriva.

Är inte tillgänglig att prata just nu, går snabbare genom att skriva.
Jag och motspelaren kom överens om att genomföra en affär där han skulle köpa ett vapen av mig. Vi skulle inte byta vapen. Vi bestämde att mötas upp på Piren, där vi träffades, pratade en stund, och sedan körde han mig bakom hörnet för att göra affären. Det är från den punkten som det klipp som ni tagit del av börjar.

Förra veckan genomförde jag och en kompis ett nästan identiskt rånscenario. Under det tillfället blev jag indragen i ett staffsamtal där jag informerades om att rån inte får ske på icke-kriminella områden eller på personer som man inte har anledning att råna, och att man i sådana fall måste välja en annan mötesplats än Piren. Detta med hänvisning till § 5.2 | Scenarion – Personrån.Vi förstod och avslutade scenariot direkt. Därför ville jag idag, när liknande situation uppstod, upplysa motspelaren om att han gjorde sig skyldig till ett regelbrott, eller åtminstone trodde jag det.

Nu i efterhand verkar det som att informationen från staffsamtalet kanske var fel, och att rån faktiskt får genomföras vid Piren.Jag har nu förstått att jag oavsett omständigheterna ska fortsätta med scenariot. Jag vill även poängtera att jag bröt mot fearRP och clogg, men detta skedde endast för att jag ville avsluta situationen snabbt och inte för att PG:a eller liknande. Jag hade inte ens mitt vapen eller pengar på mig, så jag hade inget att förlora på att bli rånad. Jag hoppas verkligen att ni kan se över beslutet om bannen.

Jag anser att en tillsägelse borde räcka, eftersom jag nu fått all den information jag behöver och inte tänker göra om samma misstag. En staff uppmanade mig mitt i scenariot att sluta med mitt agerande, och jag tänkte därför att jag skulle upplysa motspelaren på samma sätt.14 dagar och indragen krim är helt fel enligt mig för detta scenariot. Tack för att ni tog er tid att läsa min förklaring.

Okej, dock är det inte okej att du också begår regelbrott på det..

Kortfattat: Jag anser inte att det är rimligt att jag åker på en ban när jag gör exakt samma sak som en STAFF gjorde mot mig. Alltså: Avbröt mitt i ett scenario för att förklara att man inte får råna så nära piren då det inte är ett kriminellt område och de är precis vid den populäraste spawnen. Jag förstår dock nu att både jag och denna staffen har agerat fel. Man ska låta scenariot fortgå och sedan ta allt i support.

MOD+ vänligen skicka ett DM till mig eller meddela när jag ska hoppa support. Hedgegod som Merov ber om hjälp av är inte tillgänglig.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka