Accepterad Jaak El Kabir | Ban överklagan (sEtH)

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Jaak El Kabir

Icke Medlem
Meddelanden
32
Reaction score
5
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561198999866469/

Ditt Hex-ID: 11000013df70c65

Vad är din discord tagg? MrCyros#4525

Vem var det som bannade dig? Secret_A

Hur lång tid var din ban? 10 Dygn

Var är du bannad? FiveM Servern

Vad står det som exakt anledning till din ban när du försöker komma in? Sunt förnuft

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag vet att de valde att banna mig eftersom att jag sköt ett skott mot en cross som åkte på Motorvägen. De vet dock inte hela min sida av det. Detta är något jag inte alls är stolt över då jag nu vet att det är helt fel och räknas som sunt förnuft. Men just då tänkte jag inte på det, trodde endast att de platserna där det är mycket folk, tex Torget, Motellet, Piren, Autoexperten, Mekonomen, och utanför butiker och garage, samt sjukhus, polis med mera var ställen man absolut inte fick begå någon kriminell gärning. Tänkte inte på att vissa vägar, dvs motorvägen också var förbjudet att göra något sådant.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Det började med att jag var vid sjukhuset, det var minst 20 personer i en stor klunga som stod och tjafsade med varandra, jag stod en bit bakom och tittade på. Sen efter en stund så lugnades situationen där ner och folk började röra sig åt olika håll, fast de flesta gick mot torget garaget. Jag åkte med min bil till torget garaget, och jag råkade krocka in i en vägg där och rp:ade på det. Då kommer en person med lila kläder fram och säger "Haha hur kunde du krocka här din sopa! och sen spottade han på mig" jag tänkte då, okej om jag ser honom igen så ska jag ge honom en läxa, för man beter sig inte sådär av ingen anledning. Efter det så åkte jag, och 2 vänner uppåt för att köpa skott, men på vägen dit så krockade min ena vän och sen buggade han fast i marken så han skulle relogga. Vi stannade vid en liten infart som var vid sidan av Motorvägen, (det var en bit utanför staden). Och då hoppade min vän som var kvar med mig in i min väns bil så jag drev med honom och tog fram min pistol och sa "ut ur bilen och upp med händerna" . Just efter det så ser jag en grön cross komma och på den sitter en person som ser identisk ut som han som var respektlös mot mig innan. Han börjar köra mot oss och in en bit på infarten så jag började sikta med vapnet mot honom för jag blev rädd att han skulle göra en drive-by eller något i den stilen, han kör då vidare långsamt och sen stannar till i en stund, så då springer jag mot honom och ser klart och tydligt att det måste vara killen som var respektlös från tidigare, och då började han gasa iväg, så jag sköt ett skott på hans däck för att stoppa honom och sen konfrontera honom. Jag åkte mot crossen, men jag såg ingen där så jag körde och tankade istället. sen blev jag bannad för sunt förnuft.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag tycker att det var en ganska hård ban, då det enligt mig fanns ett motiv för varför jag sköt från första början. Jag tycker även det var väldigt hårt att ta bort alla mina roller. Jag borde åtminstone få en chans att lära mig Rp:a som kriminell på Multistaden. Jag visste inte att man inte fick skjuta om det var nära en motorväg. Jag tycker att det hade varit sunt förnuft om det var så att jag sköt för ingen anledning. Men jag hade ett motiv och misstog personen för en annan, jag siktade inte mot personen för att skada, utan endast för att träffa däcket, och det gjorde jag med. Jag tycker det är en verklig händelse som skulle kunna hända IRL. Och där med tycker jag att sunt förnuft regeln är lite luddig, då vissa supports säger att jag inte borde blivit bannad, men andra tycker det. Jag vill även påpeka att det var inte en enda annan bil eller person där förutom en av mina vänner.

Hur många tidigare avstängningar har du? 3

Ifall du hade blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har tidigare blivit bannad för "Combat logging" , "ooc in game" och blev avstängd från Discorden förut för staff trodde att jag spelade på en annan server. Alla dessa bans har jag lärt mig av och har inte heller begått dessa misstag igen. Jag tog lärdom genom att läsa igenom reglerna om och om igen, samt att ha konversationer med olika staff för att reda ut situationer om hur det ligger till. Alla bannsen blev överklagade för att jag bevisat att jag kan sköta mig.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Ja, jag hade kunnat låta honom köra vidare, eller följt efter honom med bilen för att sedan ta konflikten på en mer diskret plats. Men i stundens hetta när jag blev rädd och värnade om mitt liv så drog jag vapen och sen såg jag att det är en kille jag har ”beef” med och vill få tag på, så då sköt jag hans cross’s däck för att hinna ikapp honom med min bil för att sedan kunna konfrontera honom.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja, jag har lärt mig att det räknas som sunt förnuft att skjuta med sitt vapen när man är vid motorvägen. Och det ska aldrig upprepas igen. Jag har tagit lärdom av bannen genom att ha snackat med olika supports och mods som förklarat hur det ligget till. Jag har även kollat på clips när scenariot utspelade sig. Jag vet så hemskt mycket om ursäkt, och jag ber om att få tillbaka mina roller (Whitelistad, Kriminell). Jag ångrar mig grovt nu i efterhand, jag kommer verkligen att göra allt för att förbättra mig och bidra med bättre RP.

Har du läst våra regler? Ja

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka