Accepterad Jörgen | Ban överklagan [Rasse]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Jörgen

Icke Medlem
Meddelanden
104
Reaction score
43
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/id/-KIave/

Ditt Hex-ID: 11000010001ae73 (Hex)

Vad är din discord tagg? SID#4867

Vem var det som bannade dig? puh

Hur lång tid var din ban? perm

Var är du bannad? FiveM Servern

Vad står det som exakt anledning till din ban när du försöker komma in? Du har blivit permanent avstängd för: Korruption, tar vapen från polisen

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Anledningen till varför jag blev bannad beror på att jag tog ut en Colt från polisförrådet, alltså är det inte felaktigt från en staffs perspektiv. - Själva staffen gjorde alltså inget fel, och situationen såg antagligen hur konstig som helst ut för hen.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag hade precis tagit hand om en individ som kört utan körkort mm (olovlig körning) hen hade även kört som en "idiot" i staden och skulle åka på fängelse, böter. Jag hittade en fällkniv i hens inventory och lade därefter fällkniven i vårat beslag-förråd. Jag såg att vi hade Colts i förrådet som alltså är de kriminellas pistoler. De finns antagligen där för att individer som äger en colt blivit fångade, och deras eldvapen blivit beslagtagna. Eftersom det är två olika pistol typer ville jag gärna se hur en Colt ser ut. Så jag tog ut en och tog fram den och åkte därefter på en ban. Det var alltså inte en felaktig ban i sig, utan mer av ett missförstånd. För en staff ser det antagligen helt sjukt ut när en polisman tar ut ett kriminellt eldvapen ur förrådet men hade inte tänkt använda vapnet etc utan ville endast se hur det såg ut. (Hade inte direkt något konsekvenstänk under denna period och förstod inte direkt allvaret i det).

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Ingen felaktig ban! Endast jag som inte var medveten av vilka konsekvenser det skulle kunna ha (hur de skulle kunnat se ut). Förstår helt varför jag fick denna ban, blev dock lite av ett missförstånd då det för staffen måste sett ut som att jag använder beslagtagna vapen från polisen

Hur många tidigare avstängningar har du? 2

Ifall du hade blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Har blivit giltigt bannad förut då jag hoppade in i en av flera tiotals dumps som en moddare spawnat fram. Förstod inte direkt situationen och trodde helt enkelt det var något event etc som pågick vilket resulterade i en ban. Denna ban var alltså fullt riktig och det var mitt fel som inte förstod situationen.

Andra bannen liknar denna lite eftersom det var lite av ett missförstånd.
Jag hade precis spawnat in vid piren (senaste position) med civilkläder pga jag glömde spara mina poliskläder sedan sist. Jag hade fått /skin och fixat hela min polisoutfit därifrån och alltså inte sparat den i en klädbutik. Jag tänkte åka till en klädaffär och köpa kläder och ville ansluta mig till radion för att berätta att jag nu är i tjänst mm - fråga om någon aspirant ville åka med mig när jag kom till station. Hade dock radion på fel knapp och råkade istället dra fram mitt tjänstevapen och missclicka vilket avfyrade ett skott på marken. Hela situationen är alltså ett missförstånd i grund och botten, men det såg såklart otroligt konstigt ut för "Achooo". Därmed kan jag inte säga att det var en felaktig ban från hans synvinkel, utan endast felaktigt i grund och botten då det var ett missförstånd som helt enkelt tolkades fel.

Den andra bannen är alltså relativt lik denna, och det är absolut mitt fel i grund och botten. Det blir endast en missuppfattning av situationen då jag inte tidigare tänkt till innan jag agerar i dessa fallen.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Absolut fullständigt inte brytt mig om hur en Colt ser ut, finns ingen anledning för mig att veta det som konstapel. Kommer ändå troligtvis få reda på hur en Colt ser ut i framtiden eftersom det är ett otroligt vanligt vapen för kriminella. Oavsett om det är vapen, föremål som befinner sig i förrådet har jag ingen rätt "whatsoever" att "kolla" hur dessa ser ut endast för att jag tidigare inte sett dem. Jag hade alltså kunnat skita i vad som fanns i förrådet och istället fortsatt med min dag, vilket jag planerar att göra i framtiden.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Yes! Ska verkligen tänka till innan jag agerar i framtiden och stärka mitt konsekvenstänk, detta kommer innebära att jag tänker till innan jag agerar för att undvika liknande missförstånd,situationer. Vilket kommer ha en positiv impact på spelarna men även er staffs som konstant bidrar med ett go stämning på servern och ser till att allt fungerar.

Har du läst våra regler? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka