Nekad itzsimme | Polismyndigheten Ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

itzsimme

Icke Medlem
Meddelanden
21
Reaction score
0
Ange ditt födelsedatum: 11 Juni 2021

Vad heter du på discord? LOVERBOI#1337

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 250

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? 8h

Hur ofta kommer du vara inne? varje dag

Hur många timmar har du på FiveM? 250

Vad heter du? leif öhman

Hur gammal är du? 21

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? Jag vill bli Polis för att jag gillar att hjälpa människor i utsatta situationer. Jag vill vara den personen som springer mot det som många hade sprungit ifrån. Det många får läsa om i tidningarna om olika slags brott som hänt, det vill inte jag utan jag vill vara på plats och förhindra människor kommer till skada. Jag vill åka på både 112 larm, men också jobba brottsförebyggande och trygghetsskapande mellan polisen och samhället. Att vara polis kräver ett stort ansvar och tålamod därför passa detta jobb mig alldeles utmärkt.

Varför ska just du bli anställd? Jag ska bli anställd då jag har väldigt stora erfarenheter som Polis, samt att jag älskar att jobba. Jag vill hjälpa människor både dem som har blivit utsatta för brott och dem som har begått brott. Jag tror på att en människa kan ändras om den får rätt hjälp.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) Styrkor- Stresstålig, tålamod, social
Svagheter - svårt att säga mina svagheter. jag tycker det är bättre att ni bedömer det själva utifrån vad ni ser ifall jag blir anställd.

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? nej

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Jag börjar med att tala om i radion vart jag är någon stans och berättar situationen att jag har stannat en bil, sedan går jag ur bilen och gå fram till personens bil. Jag ber han veva ner rutan och sedan fråga jag om körkort, vilket han inte har, jag kommer då be han kliva ur fordonet med händer över huvudet (för min säkerhet) sedan ta jag och belägger han med handbojor, förklara för han att han kommer få följa med till polisstationen för förhör då han är misstänkt för grov olovlig körning, samt vårdslöshet i trafik. Ja väl framme på station så hålls förhör med personen.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Jag tala om i radion vad som hänt och vart vi befinner oss, jag berätta färg, regnummer och vart bilen körde för rikning, jag ber andra kollegor ta upp jakten på personen medans jag sedan går ut och titta hur läget är med min kollega samt kalla på ambulans, jag tar sedan med min kollega till sjukhuset för att se så allt gå bra. Kollegors liv är alltid nummer 1.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? Jag hade satt upp avspärrningar runt om och sedan tagit skydd, som Aspirant så har man inte dem sakerna som behövs för att ge sig in ett sådant brott som begås, utan då måste man tänka på sin egen säkerhet. skulle även kalla in fler kollegor

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? Jag försöker att lugna ner personen, märker jag att han fortfarande är våldsam, så tar jag fram Tazer/stun gun för att skjuta på personen så att hans muskler blir avslappna och han kan inte längre använda sin kropp och faller ihop på marken, när det väl är gjort springer jag fram och belägger gärningsmannen med handbojor för han får följa med till polisstationen där han blir misstänkt för brott mot knivlagen samt olaga hot.

Förklara vad radiodisciplin innebär. Radiodisciplin innebär att man inte skriker, eller tala samtidigt som någon annan. Man säger sitt rakel och berätta vad man har att säga sedan är man tyst. Radiodisciplin är väldigt viktigt att det hålls annars blir det jobbigt för alla som jobbar och sitter i radion.

Vad betyder våldstrappan? åldstrappan är olika steg på hur mycket våld som ska användas beroende på vad som krävs för att får stopp på gärningsmannen/gärningspersonerna.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka