Accepterad ITzo | Ban Överklagan [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

ITzo

Icke Medlem
Meddelanden
22
Reaction score
1
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/id/LowkeyCracked/

Ditt Hex-ID: 110000136f4be76

Vad är din discord tagg? itzo./ITzo

Vem var det som bannade dig? Banda

Var är du bannad? FiveM Servern

Bild på banmeddelande: ban.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag blev bannad för terrordåd. Det som hände var att jag och några av mina kompisar åkte runt i en bil och sköt alla vi kunde se. Efter ett tag så åkte vi vill till piren där vi började med att köra in i en folk klunga därefter så hoppade jag och alla ut ur bilen och började skjuta alla som stod runt om bilen. Efter det så blev jag sv bannad och därefter så blev min permanenta ban placerad av Banda. För att summera detta enkelt så blev jag blacklistad/perma bannad för terrordåd.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag och några bestämde oss för att göra terrordåd då vi hade tröttnat på servern och vill lämna den samt att vi tog ej rpn seriös på den tiden. Vi valde då att vi skulle göra terrordåd eller få indragen krim. Så det vi gjorde var att vi tog ut en gäng bil och plockade ut vapen. Vi hoppade in i gängbilen och åkte först till torget där vi sköt 2-3 stycken. På vägen emot piren piren så sköt vi ner ett få tal personer. Innan vi började närma oss piren så sköt vi folk bil till bil. När vi hade kommit fram så kör jag rakt in i alla som befinner sig på piren. Vi alla hoppar ut och börjar skjuta hejvilt mot poliser och andra. Efter vi hade skjutit ner ett tal personer så blir jag sv bannad och där med kallad till support och därpå så placeras min permanenta ban.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Denna ban var ej felaktig och jag står för det jag gjorde. Bannen var ej felaktig då vi valde att terrorisera piren enkelt sagt göra terrordåd. Vi sköt ner folk utan anledning dvs rdm, det var även på en greenzone som man ej ska skjuta eller göra något kriminellt på. Samt att jag valde att köra på alla som stod på piren var också fel av mig då vdm är grovt förbjudet som innebär att man använder sitt fordon som ett vapen eller använda sitt fordon till sin fördel.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Under min spel period på Unive så har jag ej gjort något typ av regelbrott utan hållt mig till en så bra rp nivå som möjligt. Detta är min ända ban som har blivit placerad på mitt namn inom Unive. Denna ban har jag tagit mig mycket lärdom. Efter den blev placerad så har jag ångrat mig ända sen dess. Efter bannen blev placerad har jag fokuserat på mig själv och tycker det ej är moget att göra terrordåd då man förstör för andra som försöker rpa.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Det finns mycket jag skulle kunna gjort annorlunda. Det första alternativt och det bästa är att bara säga upp sina roller till en staff. Då man ej ställer till med några problem som förstör för andra spelare som försöker spela spelet. Ett annat skulle vart att bara utesluta sig på egen hand / lämna unive dcn. Detta är överensstämmande som att bara säga upp sina roller till en staff.

Om jag skulle backa tiden så skulle jag gjort saker annorlunda. Mitt första alternativ skulle vart att bara säga upp mina roller till en staff och en krim ansvarig och lämnat servern utan att ställe till med något problem. Det andra skulle kunnat vart som nämnt att bara lämna självmant som har samma poäng som det första alternativ utan att ställe till med något problem/förstöra för andra spelare.

Det finns även ett till alternativ jag skulle kunnat gjort att ta en paus från rp då jag var väldigt utbränd och pallade inte mer med rpn. Detta är ett väldigt bra alternativ som de andra då jag ej lägger mig i de andra som försöker rpa och då inte förstör för dom.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Efter placeringen av bannan så har jag tagit mig lärdom och börjat fokusera på mig och mitt bemötande & uppförande. Det jag gjorde var enormt fel av mig och jag ångrar mig rejält samt har jag börjat tagit rp seriöst.

Som nämnt började jag fokusera på mig själv som person och uppförande. Det jag gjorde var extremt dumt och jag anser att det är väldigt omoget, barnsligt och fel. Felet är att man förstör servern om spelare drabbas så drabbas hela servern.

Med detta menar jag att jag förstörde servern som är ett regelbrott att försöka förstöra för servern eller spelare på något sätt då terrordåd är skadligt och förstör för spelare som försöker rollspela.

Det sprider även rykten om servern på ett negativt sätt. Då terrordåd ser ur som lall, en väldigt låg rp-nivå samt mass rdm så bryter strikt mot reglerna. Det kan även uppmuntra andra att göra terror dåd . Det är även spelarna som är ansiktet för servern för det nya som vill ansluta sig till gemenskapen. Detta är en väldigt negativ sak att göra då de nya som vill ansluta sig till servern kanske tycker att det är en dålig server med låg rp nivå fast egentligen den inte har det. Som är svårt för nya att förstå eller folk som aldrig har kört på Unive innan.

Som jag benämna tidigare så har jag även jobbat på bemötande av folk samt att kunna respektera vad folk uppskattar. Detta är ett bra förebyggande från min sida att göra ej terrordåd. Då jag kan bemöta folk och respektera vad folk uppskattar och inte förstöra för dom som jag har gjort nu.

Om vi ut igår från det jag gjorde så skulle jag gjort många saker annorlunda som nämnt tidigare så skulle jag kunna bara sagt upp mina istället för att utföra terrordåd. Då detta ej förstör för andra spelare. Jag skulle kunnat lika gärna kunnat lämnat discord servern för att bli av med mina roller som jag ångrar enormt att jag inte valde att göra det. Om jag nu får komma tillbaks och efter ett tag väljer att lämna gemenskapen igen så kommer jag lämna på ett mycket bättre sätt. Jag kommer då välja att säga upp mina roller eller bara lämna servern. Då jag ej ställer till med några problem/förstör för andra spelare. Detta är mycket mognare och ej visar ett dåligt rykte om servern.

Jag kommer även fokusera väldigt mycket på min rp och ska försöka göra mitt bästa att framföra ett bra ansikte för servern med så hög rp-nivå som möjligt. För hoppnings viss att folk som ej är med i gemenskapen får se hur rpn ser ut och väljer att spela på Unive före andra serverar. Som nämnt tidigare är terrordåd dåligt för serverns ansikte jämfört med att visa bra rp så kommer det visa serverns goda sida. Jag skulle uppskatta det rejält om jag skulle kunna få en sista chans på Unive.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka