Accepterad Itzkevin86 | Ban överklagan [AO]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

E90

Icke Medlem
Meddelanden
188
Reaction score
5
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/7656119884876257

Ditt Hex-ID: 110000134f562cb

Vad är din discord tagg? E90#3476

Vem var det som bannade dig? Jacob Akerman

Hur lång tid var din ban? 4 dagar

Var är du bannad? FiveM Servern

Vad står det som exakt anledning till din ban när du försöker komma in? Connection rejected by Philip320's server: ❌ Du är temporärt avstängd från Unive ◤ㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤ◥ BanID: rahvnh Anledning: Grov Suntförnuft, FailRP, Powergaming Går ut om: 3 dagar 14 timmar 7 minuter Placerad av: Jacob Akerman ◣ㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤ◢

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Eftersom i Jacobs ögon kollade han från ett perspektiv där han endast såg felen. Han drog upp exempel där han till exempel var en civilare, i mina ögon hade ingen civilare brytt sig vilka som sitter i min bil och vart jag i helhet. Vi hade då 2 olika perspektiv och jag tror att han bannade mig just för att vi körde från butiken när polisen inte var där. Jacob tycker också det var sunt förnuft att man kör förbi en polisstation med en gisslan.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag och en vän bestämmer oss att göra ett klädbutiksrån. På vägen till ön planerar vi vart vi ska råna, hur vi ska råna och vart vi ska köra. När vi har köpt dyrkset, knivar och buntband så hittar vi en bil som kör upp mot västra motellet. Den efter bron in mot piren. Min vän då bestämmer sig för att diskret hoppa in i hans bil på en väg där ingen befinner sig. Och skriver /me drar kniven diskret mot hans hals. Vi säger ganska klart att han ska hoppa in i våran bil och det går smidigt och bra. Vi går sedan till en gränd och söker igenom honom. Jacob säger sedan i support att man ska rpa på att folk bor där alltså NPC. Nu är det så att när vi drar upp ett motargument där vi säger att det kanske finns vittnen men då får inte vi säga så utan "det har inget med de o göra" som svar. I slutändan har jag för mig att vi kom överens och det är kul iallafall och uppskattas. Nu kommer vi till när jag frågar en grabb i en volvo ifall han kunde köra efter oss och hjälpa oss med en bil. Grejen var den att han inte ville så jag väljer att köra närmare butiken. Vi kör förbi en polisstation och Jacob säger att det var sunt förnuft och det köper jag delvis. Men nu kommer vi till den punkten att du speccade och inte rpade som en civilare. Hade du rpat civialre tror jag inte att du hade legat märke till att det är en grabb som sitter där bak. Nu kunde vi inte få in han i bagaget som vart planerat och det klassas som en bugg antar jag. Så klart är det ett spel och vi får leva med det. Men asså jag köper inte det att du säger gör de bästa utav det. Vi gjorde det men ändå vill du inte förstå oss. Jag går med på sunt förnuftet i det. Men jag ser inte varför det är grov sunt förnuft. Hur ska en civilare garantera att det är en gissla i bilen bara för att han har händerna bakom ryggen som du sa. Jag och både du vet men jag tror inte du vill erkänna att folk som kommer framifrån aldrig kör 80 om det inte är en polis vilket var högst osannolikt då det var en tidig morgon. Sen kommer vi till den punkten att det är vid en tid solen står uppe och skiner, detta resulterar till att det reflekteras i fönstret för både mottrafik och andra personer. När vi väl kommer till butiken så riskerar vi att vittnen kan komma närsom, som du såg så var det en person som sprang in och ut (När min vän relogga). Sedan så tar vi butiken i grove. Både piren polisstationen och torget stationen ligger runt 20 sekunder ifrån. Vi tog 3 kassor med jämna mellanrum. Detta ska ge tiden för poliser att komma, de har blåljus och sirener för att ta sig fram på snabbaste och smidigaste sätt. Sedan är det inte mitt problem att polisen inte delar upp sitt arbete. Så klart man ska vänta vilket vi gjorde sedan innan rånet. Vi riskerar då att vittnet ser oss, gisslan kommer närmare oss och fler trubbel kommer komma. Såsom grabben som kom in och drog en kniv efter jag drog min. Jag hoppas du förstår detta. Eftersom du själv nänmde att det finns en regel där man måste vänta i 5-10 minuters tid för polisen. Sen kan man dra ifall de inte kommer. Känns inte det lite sunt förnuft från min sida att ge polisen en chans att ta mig? ska inte jag dra på smidigaste sätt.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. I mina ögon var den delvis felaktigt och delvis korrekt. Anledning till detta är då att Jacob tar exempel där han kunde varit en civilare. Men jag kan börja redan här att säga för en civilare är det högst osannolikt att man misstänker att en person är gissla bara för att han har händerna bakom ryggen. Tanken var att han skulle sitta i bagaget och det gick inte för ännu en gång. Det är ett spel där buggar förekommer. Nu gjorde vi de bästa utav de. Och jag anser det fortfarande inte "Grov Sunt Förnuft". Absolut ifall du tycker att köra förbi en polisstation med en person i baksätet med händerna bakom ryggen så vet jag inte hur du klassar det som sunt förnuft. Anledning till detta är då att jag tror för en polis att de inte tänker som en staff gör och ser inte lika mycket som en staff har gjort. Nu speccade du oss sedan vi tog vår första gissla och det är varför du tror att civilare också hade tänkt som dig. Det är något jag absolut nekar till. En civilare tänker aldrig att bara för att de sitter 3 pers i en bilen varav en person med händerna bakom ryggen som kommer ett rån att ske. Varför kan inte vi rpa på att han kliar ryggen? Något som jag sa till i support men du inte kunde besvara på helt.

Nu kommer vi till den parten där det är delvis korrekt. Jag har tagit lärdom av det och kommer framöver inte utföra klädbutiksrån i nuläget. Anledning till detta är få för att du säger som en staff och även säger från din mun att en head admin har sagt att denna regel finns så har jag inget annat val är att hålla med fastän jag inte gör det. Jag måste då framöver vänta 5-10 min för att sedan gå ut. Jag förstår dig och hur du klassificerar detta som powergaming och det är full förståeligt. Men till sist nämner du failrp också? Vart kom det ifrån? Du sade att det var failrp eftersom vi inte invänta polis och det är något som jag absolut inte förstår.

Med andra ord och för att kortfatta detta. Din ban under "Grov Sunt Förnuft + FailRP" Anser jag vara felaktigt. Men att banna för "Sunt Förnuft + Powergaming" var något annat och i helhet anser jag denna ban lite skum. Men jag tog min lärdom med de varningarna jag fick och förstod dig.

Hur många tidigare avstängningar har du? 10+

Ifall du hade blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Har haft ban på copbait + lite krim utan krim. Detta var ett bra tag sedan och jag har tagit lärdom. Speciellt efter den blacklisten jag fick för inte allt för länge sen.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Absolut, man kan alltid göra annorlunda. Vi kunde ha väntat. Vi kunde tagit fler gisslor, vi kunde ta mindre. Man kan alltid göra saker annorlunda. Frågan är den hur kunde man gjort det bättre? Tycker i helhet att jag gjorde ett bra rån till en början. I slutet strulade vi till lite och fick åtgärderna. Med andra ord, till nästa gång så bör jag invänta polisen och försöka tänka lite mer efter Jacobs sunt förnuft.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja jag har tagit lärdom av denna ban hitils. Jag kommer vara lite mer kylig innan jag rör mig då jag ligger på 2 varningar och helpers drar roller höger och vänster. Jag hade nog varit relativt lugn i helhet och bara gör mitt bästa.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Aa

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka