Nekad issepisse132 | Polismyndigheten Ansökan [Pilot]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

issepisse132

Icke Medlem
Meddelanden
40
Reaction score
4
Ange ditt födelsedatum: 2 Januari 2006

Vad heter du på discord? Isak#3622

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? runt typ 200-300 totalt

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? vardagar: ungefär 5 timmar
helger: 6-15 timmar

Hur ofta kommer du vara inne? varje dag

Hur många timmar har du på FiveM? runt typ 300-400 totalt

Vad heter du? Johan Svensson

Hur gammal är du? 47 år gammal

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? Jag vill bli polis för att jag vill skydda samhället från kriminella saker osv. Jag har själv kollat på många serier med poliser som huvudpersoner där man få följa deras liv så har lärt mig en del av det. Jag har även väldigt bra tålamod och kan hantera både stress och press i alla situationer. Min morbror är polis med så jag har alltid tyckt det vart intressant hela min uppväxt och gör fortfarande det.

Varför ska just du bli anställd? Jag tycker jag ska bli anställd för jag tycker det finns lite för många oseriösa poliser som är korrupta och så. Och även för att jag skulle bidra med bra scenarion så det ska kännas så verkligt som möjligt för dom i min omgivning.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) Styrkor: Jag är väldigt snäll, rolig och väldigt positiv överlag vilket bidrar till att andra blir positiva. Jag är även en grymt bra RPare enligt många. Är också bra på att samarbeta med folk jag inte känner. Svagheter: Enligt många av mina vänner så är väl min främsta svaghet att jag babblar extremt mycket och kan inte sluta. Jag har även lite problem med att jag kan börja skratta åt nästan vad som helst. Deprimerad inombords

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Jag har som sagt kollat på många serier och filmer med poliser som huvudroller. Jag har också spelat på en engelsk server som polis i nästan 4 månader, tills jag hittade multistaden och började spela här istället. Mina morbror är även polis så han har lärt mig väldigt mycket om yrket och så enda sen jag var liten. Nu som tonåring så har jag och han "jagade" hans kollega i min morbrors privatbil (båda var ur tjänst såklart) där han både berättade och visade exakt hur det går till när man stannar någon.

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Kallar på förstärkning för han kan bära vapen eller andra farliga föremål. Sedan skulle jag be han kliva ut ur bilen och ställe sig vid sidan av vägen. Efter det fråga varför han körde som han körde och varför han inte har något körkort. Efter det så skulle jag nog sätta in han på fängelse.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Kalla omedelbart på sjukvårdare och förstärkning. Beskriva bilen så tydligt som möjligt för mina andra kollegor och sedan försöka hjälpa min skadade kollega genom att stoppa blödningen och sådana saker.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? Parkerar bilen på ett bra ställe så jag kan "gömma" mig bakom den. Sedan rikta pistol mot huvudentrén och invänta förstärkning. När förstärkning osv är på plats så skulle vi nog vänta på om dom har några krav eller så och ta reda på om dom har några gisslan.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? Kalla på förstärkning och sedan åka fram men ändå hålla avstånd från honom och ta fram min elpistol. Sedan kalla på förstärkning och ropa att han ska lägga ner kniven på marken och lägga sig på mage med armarna bakom sitt huvud. Skulle han då inte lyssna skulle jag skjuta honom och få bort kniven från han så fort som möjligt. Sätta på handfängsel och ta han till stationen. Det skulle nog sluta med fängelse för honom.

Förklara vad radiodisciplin innebär. Att man är tydlig med vad man säger i radion och att man tänker vad man ska säga innan man pratar och inte pratar i mun på andra.

Vad betyder våldstrappan? Man ska alltid försöka undvika att ta till med "vapen" och prata med den som har "begått" brottet. Men om han/hon inte lyssnar och beter sig aggressivt och vägrar lyssna kan man behöva använda sig av elpistolen om man märker att det gått för långt.

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka