Accepterad Importprodukt | Ban Överklagan [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Importprodukt

Icke Medlem
Meddelanden
41
Reaction score
2
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/id/Importprodukt/

Ditt Hex-ID: steam:11000013eb482cc

Vad är din discord tagg? Importprodukt#3153

Vem var det som bannade dig? Flake x J

Hur lång tid var din ban? 5 dagar

Var är du bannad? FiveM Servern

Bild på banmeddelande: FiveM® by Cfx.re 2023-03-04 14_49_20.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? De ansåg det som grovt sunt förnuft för de såg ett videoklipp som är taget ur sin kontext.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag körde min bil med min kompis och vi hade precis fått ett samtal från vår andra kompis att han blev jagad av två bilar och behövde akut hjälp. Vi skyndade oss då så snabbt som möjligt för att försöka rädda honom i tid och då mitt i en korsning smäller vi med en annan bil. Våran bil blev helt kvaddad medans han som krockade in i oss inte gick sönder. Jag blev lite öm i kroppen och min kompis lika så och vi hade väldigt tur att krockkuddarna skyddade oss och att vi hade bälte på oss. Med adrenalin i kroppen och ångest över om min kompis fortfarande var vid liv gick vi fram till den andra personens bil och jag tänkte att "Okej, min bil är trasig, min kompis är i livsfara och här har vi en bil som fungerar". Då valde jag att rikta vapen mot personen som satt i bilen för att skapa en hotbild mot honom och för att processen med att få tag i hans bil skulle gå så snabbt som möjligt. Tyvärr hade jag glömt kvar masken i bilen och jag hittade inte den när jag letade eftersom jag var stressad över att ta mig så snabbt som möjligt till min kompis. Jag beordrade personen i bilen att först gå ut, sedan gå in igen och sätta på bilen och sedan att han skulle gå ut igen. Jag sköt inget mot honom och jag försatte honom inte i någon form av skada utan vad vi gjorde då var att ta bilen snabbt som attans och vi hann lyckligtvis rädda våran kompis från att dö.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag anser att det är både och. Kollar man endast på videon om vad som hände (och alltså ta det ur kontext) ser det ut som att jag tar bilen ifrån honom endast för att min bil inte längre funkade och att jag gjorde det på en öppen gata mitt i stan vilket då bryter mot sunt förnuft (§1.9)

Tar med det i kontext och med hela händelseförloppet och kollar på vilken press och stress min karaktär befann sig i anser jag det som en felaktig ban då jag agerade som en normalperson hade gjort utifrån karaktärens position och livsstil. Det sker ofta bilstölder där individer tvingas ut ur sina fordon med hot under vapen och jag satte min karaktär i en sådan situation då det samt krävdes att jag och min vän i bilen räddade våran kompis som flydde försvarslöst för sitt liv. Sätter man incidenten i kontext med förhållande till hela scenariot anser jag att det var en felaktig ban och att det inte bryter mot §1.9. Angående misstaget med att jag ej hade mask på mig var just för att jag inte hade tid med att sätta på mig en mask och att min karaktärs största prioritet var att ta sig till min kompis som var i livsfara oavsett om jag råkade visa mitt ansikte.

Utöver detta anser jag det verkligen som en felaktig ban på 5 dagar då jag hoppade support där de berättade att jag skulle få konsekvens för detta. Då hade jag två alternativ som jag fick välja emellan. Det första var att få en varning och en kortare ban på 1 dag. Alternativ två var att inte få någon ban och att istället få två varningar. Då valde jag alternativ 1 som innebar en ban på 1 dag och 1 varning. Sen ser jag att jag har fått en ban på 5 dagar vilket gjorde att de lurade mig till vilket straff jag skulle få och det anser jag som orättvist och när jag skriver denna banöverklagan har det gått mer än en dag så jag anser att jag borde bli av med min ban.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har blivit bannad tidigare för andra saker och de har jag tagit lärdom till och jag har inte blivit bannad för samma sak två gånger och 9/10 gånger har varit missförstånd där det oftast har tagits ur kontext.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag hade kunnat göra det annorlunda i form av att jag inte skulle stulit hans bil men vad hade konsekvenserna på det varit istället ur ett RP perspektiv så befann min karaktär sig en väldigt stressad situation och ja bilrånet utspelade sig i stan men även då. Vad hade hänt om jag inte gjort som jag gjort? Jo, min vän hade med största sannolikhet blivit dödad och då hade jag blivit av med en barndomskompis som varit med mig igenom hela livet.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Det jag har lärt mig är väll att vara betydligt mer noggrann med mask osv men jag anser också att sätter man hela alltet i perspektiv tycker jag att jag inte bröt några regler och att jag faktiskt rpade situationen då du bland annat inte kan plocka en mask ur en kvaddad bil och det är inte din första tanke när du har en kompis som håller på att dö.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka