Nekad Imme | Polismyndigheten Ansökan [Skorpetilda]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Imme

Icke Medlem
Meddelanden
96
Reaction score
4
Ange ditt födelsedatum: 12 Maj 2008

Vad heter du på discord? Imme#5536

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 216 timmar

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? varje vardag 2-4 timmar och varje helg 4-6 timmar

Hur ofta kommer du vara inne? varje dag

Hur många timmar har du på FiveM? 216 timmar

Vad heter du? Holger Börjesson

Hur gammal är du? 21 och ett halvt

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? Jag vill bli polis för att jag tror att det kommer vara roligt att vara det för att jag har jobbat på securitas och där får man inte göra lika många grejer som man får göra när man är polis som tex köra efter folk om dom åker på rödljus och sätta in folk i fängelse osv.

Varför ska just du bli anställd? Jag ska bli anställd för att jag kommer jobba väldigt mycket och bry mig om fordon som kör för fort och jag kommer försöka göra staden till en bättre plats,jag kommer vara snäll mot mina kollegor och jag kommer följa order.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) en av mina styrkor är att jag kan ta kritik och att jag har bra tålamod och att jag gillar att jobba,en svaghet är nog att jag inte gillar när folk slår mig för de gör ont.

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Nej jag har inga erfarebheter mer en att jag har jobbat på securitas.

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Jag kommer först av allt stanna han och be han kliva ut ur bilen och sätta på handklovor på han.sen kommer jag kolla om det är hans bil, om det inte är hans bil kommer jag sätta han i fängelse en längre period en vad det hade varit om han bara hade kört för fort och utan körkort.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Det första jag gör är att kalla dit ambulans och fråga om dom kan komma så fort som möjligt,sen säger jag i radion att ett efterlyst fordon är påväg till tex palito och kallar in förstarkning jag kommer ligga en bit bakom bilen och bara kolla vad hen gör sen när mina kollegor kommer så kör jag efter hen och stannar hen och ber hen kliva ur bilen om hen inte kliver ur bilen och skjuter en av mina kollegor igen så kommer jag skjuta sönder hans däck så att han inte kan köra längre sedan kommer jag tvinga han att kliva ut ur bilen och om han sedan gör det kommer jag sätta på handklovar och åka direkt till stationen.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? Jag kollar först om rånarna är inne i byggnaden eller utanför om dom då är inne så stannar jag en bit utanför banken och inväntar förstärkning sen när mina kollegor har kommit sparrar vi av hela området så ingen kommer ut eller in i byggnaden sen kollar jag så att ingen är skadad och jag kollar också hur många dom har som gisslan och jag bara inväntar insatsstyrkan sedan när insatsstyrkan har kommit så avlägsnar jag från platsen.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? Det första jag kommer göra är att försöka ta det med ord om det inte går och han är påväg att kniv hugga mig så kommer jag tazera denna person och sätta handklovar på hen,sen sätter jag hen i bilen och kollar så ingen har blivit skadad osv.

Förklara vad radiodisciplin innebär. Radiodiciplin är viktig i all radiokommunikation men ett måste på nödkanalen. bristande radiodiciplin kan innebära att viktig info inte når mottagaren på grund av att radionätet är belastat med annan mindre viktiga saker.
Men det kan också vara att man sköter sig i radio och bara säger saker som är viktiga och som kan hjälpa andra.

Vad betyder våldstrappan? Det är den du ska tänka på om du tex ska gripa någon alltså hur hårt typ du ska gripa, om du ska använda batong,pistol eller tazer och mycket mer.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka