Nekad IDRINKFIJIWATER | Ban Överklagan [LUDDE]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

deluxee20

Medlem
Meddelanden
80
Reaction score
2
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199205704548/

Ditt Hex-ID: steam:11000014a3be364

Vad är din discord tagg? toocrazyforthis

Vem var det som bannade dig? MrPotato

Bild på banmeddelande: ban2.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror att staffs bannade mig eftersom mitt agerande kanske såg ut som att jag inte följde Fear RP reglerna. När jag gömde mig i bilen hade jag redan ett vapen i handen och de flesta av de som hotade oss var fokuserade på mina vänner förutom en person som kollade in i bilen och upptäckte mig. Eftersom de andra var upptagna med mina vänner såg jag en chans att försvara mig själv och mina vänner. Jag agerade snabbt och hoppade ut ur bilen för att skjuta. Jag förstår nu att det kan ha sett ut som att jag inte tänkte på min karaktärs säkerhet men jag försökte bara agera logiskt utifrån situationen och karaktärens möjligheter.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag och mina vänner blev stoppade av Syndikatet/Los Zetas efter en biljakt. När vi kraschade in i en bil hoppade mina vänner ut direkt, men jag stannade kvar i bilen och gömde mig eftersom jag är midget och hoppades att de inte skulle märka mig. En av deras medlemmar gick fram och kollade in i bilen och upptäckte mig. Samtidigt var resten av deras grupp fullt fokuserade på att hota och råna mina vänner. Jag hade redan ett vapen i handen och såg att personen vid bilen var ensam och att de andra var distraherade. Jag bestämde mig för att agera snabbt och hoppade ut ur bilen för att försöka försvara mig själv och mina vänner.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Missförstånd snarare än ett medvetet regelbrott från min sida. Jag förstår att mitt agerande kan ha verkat som att jag bröt mot Fear RP men jag agerade utifrån den situationen jag befann mig i och de val jag hade vid den tiden. Jag hade redan ett vapen i handen när jag blev upptäckt i bilen och för mig var det ett naturligt beslut att försöka försvara mig själv. När jag upptäcktes var det inte bara en person som var fokuserad på mig utan de flesta var fullt upptagna med att hota och råna mina vänner vilket gav mig en chans att agera utan att direkt sätta mig själv i fara. Personen som hittade mig i bilen var dessutom ensam vilket gjorde att jag ansåg att jag hade en möjlighet att ta kontroll över situationen. Jag förstår att staffs kan ha sett situationen annorlunda och att mitt agerande kanske uppfattades som ett brott mot Fear RP och om det var fel av mig att agera så, så ber jag om ursäkt. Jag hoppas att ni kan kolla över min ban med tanke på min förklaring och jag är villig att lära mig av detta för att göra bättre i framtiden.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har haft 3 stycken och det är för väldigt små saker som att undvika krycka när sjukvårdare frågar mig om mitt namn som jag har lärt mig av och aldrig gjort om igen.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Att göra om situationen hade jag försökt att tänka mer på min karaktärs säkerhet och den logik som Fear RP kräver i sånna situationer. Istället för att direkt hoppa ut och försöka försvara mig när jag blev upptäckt hade jag kunnat stanna i bilen och kanske försökt att vara mer försiktig, hålla mig gömd eller försöka kommunicera med de andra för att hitta en väg ut utan att riskera min karaktärs liv. Jag förstår nu att även om jag hade ett vapen hade det varit bättre att prioritera att hålla mig vid liv istället för att snabbt agera och riskera att bryta mot reglerna. Jag hade också kunnat vara mer medveten om att mina handlingar kan uppfattas som ett brott mot Fear RP även om jag agerade med mina egna intentioner för att skydda mig själv och mina vänner.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Efter min ban. Jag förstår nu hur viktigt det är att tänka på min karaktärs säkerhet och att följa reglerna för Fear RP. Jag insåg att även om jag hade ett vapen i handen och var i en stressig situation måste jag alltid prioritera att överleva och tänka på hur jag agerar i hotfulla lägen. Jag har också förstått att mina handlingar kan påverka andra spelare.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Jag förstår.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka