Ej Antagen IDRINKFIJIWATER | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Stöd

Votes: 0 0.0%
  • Inget stöd

Votes: 0 0.0%

• Totalt antal väljare
    0
  • Omröstningen stängd .

deluxee20

Medlem
Meddelanden
80
Reaction score
2
Vad är ditt namn i verkligheten? Arijan

Ditt discordnamn: deluxee20

Ange ditt födelsedatum 8 Oktober 2005

Varför ska just du bli staff? Jag har tidigare erfarenhet som administratör i olika branscher så som CS communities, Lag ledare på jobbet , men även erfarenhet inom fiveM har spelat FiveM från och till sen 2018. Det jag vill säga är att jag kan vara nyanserad och se en situation från flera perspektiv så att det blir rättvist för alla inblandade parter. Jag kan även vara lugn men bestämd tar jag ett beslut så gäller den tills vidare bevisning eller beslutet ändras från högre uppsatta. Alltså viker jag inte mig för någon höjer rösten.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Först och främst så är sjukvården slarvig har sett fler tal gånger där krycka inte ges där den ska ges, de fifflar med tider de ger ut, folk ljuger om sina skador höger vänster enbart för att kunna gå ut och skjuta så snabbt som möjligt.

Har märkt att polisens RP behöver justeras drastiskt eftersom jag har märkt att många poliser föredrar skottlossningar med kriminella före Social RP. De verkar inte vilja utveckla social RP med brottslingar, kanske rollspela på att man försöker hjälpa ut en från de "kriminella livet" osv.

Har även märkt av de nuvarande staffsen (inte alla, ingen specifik) att de tar för hastiga beslut utan att försöka utreda ett ärende, därför blir det så att vissa får grövre straff än va de skulle få så de tröttnar och rpar halv dant, och andra som skulle haft grövre straff men får något mildare vilket i sin tur leder till att de inte lär sig av konsekvenser och de fortsätter göra grova regelbrott.

Istället för att satsa på strängare regler som de flesta skiter i att följa med tanke på att det inte läggs resurser på att stärka dessa regler med aktiva staffs som håller koll till en början så att det faktiskt följs av spelare.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Jag tycker att alla dessa problemen kan lösas med lite struktur och egen initiativ av alla staffs. Till en början så tycker jag att alla staffsen ska se för sig med tanke på att de tagit sig på den rollen att vara staff och göra servern bättre för sig själva, sina vänner och andra som rollspelar på unive, därför ska man inte slarva med besluten.

Med struktur så menar jag på att man kan dela upp sig varje dag till exempel att idag kommer deluxee20 & x-person specca över polisen och se till så att de sköter sitt rp. Medans några andra är enbart redo för /helps , och några andra håller koll på kriminaliteten, Sen kan man ha vissa som är generellt aktiva för allting så som support i discord osv.

Jag personligen kommer försöka att lösa just de problemet med att besluten inte tas på allvar och slarvas, genom att leda med exempel så andra kanske kan lära sig, samtidigt som jag kommer lära mig från andra staffs osv. Sammarbete och kommunikation mellan staffsen kommer vara nyckel faktorn till att servern kommer förbättras och utvecklas.

Och sist men inte minst så tycker jag mer organiserade event sociala sammanhang av respektive ansvariga för att folket ska komma ihop lära känna varandra utveckla social RP och faktiskt .

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Att agera professionellt innebär att man tar ett beslut utifrån bevis, man lyssnar på båda parterna när det handlar om ett scenario där 2 sidor är inblandade, man agerar inte på känslor trots att någon kan säga något som gör en upprörd, vilket förekommer väldigt ofta i fiveM sverige. Man ska vara trevlig (det ökar ens chanser att bli bemött med respekt tillbaks.) Man ska inte låta saker "slide".

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Pluggar på högskola 10-16, så support ärenden i Discord kan jag ta även när jag är i skolan ibland, Ingame ärenden är jag aktiv efter 16 fram tills 2-3 på natten.

Hur länge har du spelat på Unive? October 2024.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja det har jag från andra Fivem servers och communities inom andra spel som CS.

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? Support, Kriminell, Donation

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? RP.

Tillbaka