Inaktuell iceyyy84 | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

iceyyy84

Medlem
Meddelanden
211
Reaction score
1
Vad är ditt namn i verkligheten? Justin

Ditt discordnamn: Iceyyy84

Ange ditt födelsedatum 5 Februari 2008

Varför ska just du bli staff? Jo jag vill bli Helper eftersom det är roligt att kunna hjälpa alla människor samt Unive Roleplay att växa och bli ännu större. Och tycker att vara en Helper/staff är ett väldigt intressant jobb och en rolig möjlighet. Jag vill vara med och hjälpa Unive Rp att bli ännu större med ett större samt seriösare community. Än att det ska finnas massor av problem spelare som förstör alla scenarion osv. Samt har jag ett väldigt stort intresse genom att hjälpa människor så jag vill bli Helper för att just kunna hjälpa dem personer som vet vad rp är och inte förstöra rollspelet. För inte så roligt för dem personer som vill göra kreativa och unika scenarion men det finns folk som bara ska komma och förstöra och det är sånt jag som Helper vill kunna förhindra. Och så tycker jag att ni ska välja mig som staff då jag är mogen, rätt så aktiv, seriös och jag kan ta kritik. Och så har jag alltid respekt mot dem människor jag bemöter och försöker hjälpa alla personer med deras problem så att dem kan känna att dem får den hjälp dem behöver. Och så är jag ingen person som vill bli Helper bara för att utnyttja och abusea sina perms ingame. Det kommer jag aldrig göra då jag har varit Helper sedan tidigare. Jag kommer ta jobbet seriöst och visa min bästa sida och förhoppningsvis kunna hjälpa till med dem flesta problemen på servern. Sedan jag som Helper kommer checka så att det ser bra ut på allmäna platser ingame då det förekommer mycket lall på såna ställen då kan det vara bra att det finns personer som speccar och kan ta dem återgårder som behövs. Samt är jag strikt när det gäller regler, om man ej kan reglerna då ska man inte spela här. Så jag kommer se till så att personer följer reglerna och vet vad rp är och inget annat. För jag är här för att ha ett trevligt bemötande till alla människor som behöver hjälp. Så jag tycker ni ska välja mig som Helper då jag har bra bemötande mot alla personer samt kommer vara trevlig. Samt mogenhet, seriös och vet vad kritik är och vill gärna ta kritik då jag kan lära mig mer utav det.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Det som jag tycker kan vara problem är att det kan vara rätt mycket lall i twitter och på ställen som tex piren, torget. Och jag som spelar på Unive har då upplevt att det kan komma fram lallare mitt på torget och hålla på men blir inte bannade direkt. Samt i twitter så skriver folk FREE ”namn” asså om tex ens kompis åker in så är det alltid någon som säger free i twitter. Enligt mig är ju då detta inte super seriös nivå utav rp tror inte man skulle göra så irl om ens vän åker in för något kriminellt. Och ett rätt så stort problem jag sätt på Unive är att folk springer runt i 100k or die kläder. Såna personer som springer utan skor och massor utav konstiga typer av kläder blir ju inte så realistiskt rp om man säger så ifall personer ska hålla på använda sig utav såna kläder. Så det finns lite små problem här och där som jag upplevt som spelare här på Unive.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Enligt mig så hade jag försökt löst med andra i Staff Teamet genom att informera vissa att vi borde hålla kolla på torget, piren och dom personer i twitter som håller på. Att man har extra koll på dem personer. Samt att man tar åtgärder på dem personerna som springer runt i 100k pr for outfit. Ifall jag blir helper så hade jag försökt att ge åtgärder på dem personerna då det är rätt låg nivå utav rp att springa barfota och bara skjuta liksom. Men jag som Helper kommer informera fler i Staff teamet om jag ser några större problem där jag vet att det kan behövas fler staffs som håller koll och tar åtgärder.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Att agera professionellt med sin staff roll är väldigt viktigt för dig som är staff. Eftersom du vill kunna vara en förebild för servern och communityt och då gäller det att man respekterar staff rollen och tar hand om den. Det gäller även att man har koll på vad som är rätt och fel det vill säga man ska helt enkelt hålla koll på reglerna på servern. Samt ska man visa respekt för spelarna på servern så att även dom känner att det finns staffs som har respekt och visar hänsyn. Om jag blir staff då är det till min uppgift att vara professionell och visa att man vill serverns bästa. Samt att jag som staff hjälper till ifall spelarna på servern har något problem. Som staff visar man respekt och ska kunna lyssna på vad folk säger utan att avbryta. En viktig grej för dig som är staff är även att varje person man bannar så ska man ha ett klipp på regelbrottet man ska helt enkelt kunna bevisa för spelaren ifall den undrar vad man gjort för fel osv. Och om man känner sig osäker som staff så finns det alltid andra staffs som man kan fråga. Även som staff ska man våga ta beslut ifall det är någon spelare som håller på då ska man helt enkelt kunna stå emot och ta dom åtgärder som behövs och visa att det är du som bestämmer som staff ifall en spelare har gjort fel och inte beter sig.

Hur länge kan du vara aktiv på servern varje dag? Jag kommer vara aktiv varje dag minst 5-7 timmar. Speciellt nu när det är sommarlov så är jag aktiv väldigt mycket. Men skulle mest säga att jag är en kvälls person så brukar vara mest som aktivast från 19 - 20:00 till 02:00 kanske mer vissa dagar. Men självklart är jag inte aktiv varje dag då man kanske åker ut nån kväll och gör något men är aktiv mycket på kvällarna och nätterna så det är inga problem.

Hur länge har du spelat på Unive? Sedan oktober 2022.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja jag har varit staff sedan tidigare men jag sa upp mina roller då jag knappast hade någon tid som staff. Så jag skrev till Philip om han kunde ta bort dom så han gjorde det. Men nu är jag tillbaks! Och är taggad att få hjälpa till att växa communityt!

Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? Support,Servervakt

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Donation har jag inte mycket erfarenheter inom men kan ta vad som helst då man alltid kan lära sig nya saker. Men skulle säga att jag har varit servervakt ansvarig samt jobbat mycket inom support när jag var staff sen tidigare.

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka