iceyyy84 | Ansökan till Staff [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

iceyyy84

Medlem
Meddelanden
211
Reaction score
1
Vad är ditt namn i verkligheten? Justin

Ditt discordnamn: Iceyyy84

Ange ditt födelsedatum 5 Februari 2008 (16)

Varför ska just du bli staff? Jag vill bli staff då jag spelat på Unive ett rätt så långt tag och känner att detta kan vara en möjlighet att få hjälpa servern även att philip320 har byggt upp denna server väldigt bra vilket är kul att se. Tycker även jag ska bli helper då jag är en aktiv, mogen samt en ansvarstagande grabb. Har även erfarenheter när det kommer till helper delen. Men jag vill just bli helper då jag vill kunna ta del utav att förbättra servern så att alla kan ha så roligt som möjligt. Jag vill vara med och hjälpa till med att få in bättre spelare och få bort sådana personer som inte vill serverns bästa. Exempelvis personer som ej kan följa regler och bara lallar runt. Jag vill ju även då bli helper för att visa vad jag går för och bevisa att jag är en engagerad grabb som är villig att jobba samt ta ansvar över sitt arbete. Är även en noggrann person som ser till att allt ska vara rätt. Ser jag exempelvis att någon gör något ”regelbrott” ingame då kommer jag alltid checka så klipp programmet är uppe så att jag alltid har klipp. För det gäller som staff att man är professionell. För ibland kan det förekomma där personen undrar varför just hen vart tex bannad. Då är det väldigt viktigt att jag som staff kan visa bevis samt information om vad för reglerbrott som begått. Kommer även specca scenarion, ta mycket reports och hjälpa till så mycket jag kan ska försöka underlätta för mods osv. Tror även det är skönare för mods där dom känner att det finns aktiva helpers som kan underlätta ifall dom har större saker att fixa. Och jag känner att jag är den rätta personen då jag nu vill visa att jag verkligen vill hjälpa till med servern!

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Det som inte fungerar på Unive som jag skulle säga är att väldigt mycket fearrp + suntförnuft förekommer speciellt när det kommer till kriminell rpn. Jag har ju då rpat som ”kriminell” ett tag och jag vet själv att fearrp samt suntförnuft är en stor sak som många bryter mot. Exempelvis folk tar inte sjukvården seriöst som om det vore IRL. Jag som kriminell kan själv förstå att sjukvårds rpn blir tråkigare//sämre ifall kriminella alltid ska ha dålig attityd mot sjukvårdarna. Även när det dumpad massor utav kroppar. Enligt mig så borde det förbättras där mer folk tar sjukvården mer seriöst och sitter o väntar tills det är ens egna tur. För tror nog att sjukvårdarna även tycker det blir mer kul för deras sida. Samt att fearrp förekommer även mycket bland kriminella där folk ej tar hand om sitt liv. Eftersom många personer gillar att skjuta. Jag rpar ju då som kriminell själv men jag själv tycker även det blir tråkigare när kriminella ej kan följa simpla regler. Det som även brister enligt mig kan vara att visa staffs inte jobbar lika effektivt, med det så menar jag att visa spelare har klagat på att kanske inte så många tar support osv. Självklart så menar jag ej alla men ett par stycken detta är ju även något jag vill vara med och göra en förändring då jag är väldigt aktiv och kan ta mycket ansvar.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Vi kan lösa det genom att specca mycket olika typer av scenarios exempelvis, sjukvården, kriminellas rp. Genom att specca detta så kan man ju få fram sådana spelare som ej vill serverns bästa. För regler är regler och alla ska kunna följa dom inget snack om saken. Men för att kunna lösa såna här problem så är det viktigt att man samarbetar med varandra. Detta är regelbrott som har börjat förekomma rätt så mycket nu senaste tiden skulle jag säga och det behövs förbättring. Men självklart är det inte de ända problemen. Simpelt sagt, samarbete och prata med varandra, specca osv så kan vi lösa problemen.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Som staff är det ju viktigt att man agerar proffesionellt eftersom spelarna behöver veta att det finns staffs som är proffesionella som kan ge den hjälp dom behöver. Sedan så är det viktigt att man är lugn och pratar med en trevlig ton, spelarna ska även kunna känna att det är trevliga staffs som exempelvis kan vara förlåtande med ändå ta åter gärder. Men det är viktigt att man är tydlig med sina ord som staff och förklarar ordentligt. Proffesionellt kan även räknas om du är noga med att samla bevis på tex en spelare som gjort fel. För att som staff kan man inte banna någon utan att ha något underlag på vad spelaren har gjort för fel. Små detaljer kan göra stor skillnad.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag kommer kunna göra balans med mitt staff arbete då jag förmodligen kommer minska på mitt rpande. För just nu så känner jag att jag vill göra en förbättring på servern. Jag tränar måndag-fredag men självklart kommer jag hitta tid att göra staff arbete under kvällarna. Sen så skulle jag säga att jag är en väldigt aktiv person på helgerna. På helger är jag aktiv många timmar och kan förmodligen jobba mycket. Lättare sagt så har jag väldigt mycket tid att lägga ner på detta arbete och är redo att bevisa det!

Hur länge har du spelat på Unive? Sedan 2022 oktober

Har du tidigare erfarenheter som staff? Yes (skulle även vara beredd att jobba i andra områden ifall det skulle vara så att det är fullt.)

Vilket ansvarsområde söker du att jobba i? Support, Jobb

Om du fick jobba i ett annat område också, vilket skulle det vara? Kriminell, Jobb, Servervakt, RP, Donation

Accepterar du att du inte kommer kunna RP:a som vanligt under din Helpertid? Ja

Senast ändrad:
++rep har rpat med grabben ett bra tag och han är mogen samt erfaren. Tycker han förtjänar en chans som helper!

Vad är ditt namn i verkligheten? Justin

Ditt discordnamn: Iceyyy84

Ange ditt födelsedatum 5 Februari 2008

Varför ska just du bli staff? Jag vill bli staff då jag spelat på Unive ett rätt så långt tag och känner att detta kan vara en möjlighet att få hjälpa servern. Tycker även jag ska bli helper då jag är en aktiv, mogen samt en ansvarstagande grabb. Har även erfarenheter när det kommer till helper delen. Men jag vill just bli helper då jag vill kunna ta del utav att förbättra servern så att alla kan ha så roligt som möjligt. Jag vill vara med och hjälpa till med att få in bättre spelare och få bort sådana personer som inte vill serverns bästa. Exempelvis personer som ej kan följa regler och bara lallar runt. Jag vill ju även då bli helper för att visa vad jag går för och bevisa att jag är en engagerad grabb som är villig att jobba samt ta ansvar över sitt arbete. Är även en noggrann person som ser till att allt ska vara rätt. Ser jag exempelvis att någon gör något ”regelbrott” ingame då kommer jag alltid checka så klipp programmet är uppe så att jag alltid har klipp. För det gäller som staff att man är professionell. För ibland kan det förekomma där personen undrar varför just hen vart tex bannad. Då är det väldigt viktigt att jag som staff kan visa bevis samt information om vad för reglerbrott som begått. Kommer även specca scenarion, ta mycket reports och hjälpa till så mycket jag kan ska försöka underlätta för mods osv. Tror även det är skönare för mods där dom känner att det finns aktiva helpers som kan underlätta ifall dom har större saker att fixa. Och jag känner att jag är den rätta personen då jag nu vill visa att jag verkligen vill hjälpa till med servern!

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Det som inte fungerar på Unive som jag skulle säga är att väldigt mycket fearrp + suntförnuft förekommer speciellt när det kommer till kriminell rpn. Jag har ju då rpat som ”kriminell” ett tag och jag vet själv att fearrp samt suntförnuft är en stor sak som många bryter mot. Exempelvis folk tar inte sjukvården seriöst som om det vore IRL. Jag som kriminell kan själv förstå att sjukvårds rpn blir tråkigare//sämre ifall kriminella alltid ska ha dålig attityd mot sjukvårdarna. Även när det dumpad massor utav kroppar. Enligt mig så borde det förbättras där mer folk tar sjukvården mer seriöst och sitter o väntar tills det är ens egna tur. För tror nog att sjukvårdarna även tycker det blir mer kul för deras sida. Samt att fearrp förekommer även mycket bland kriminella där folk ej tar hand om sitt liv. Eftersom många personer gillar att skjuta. Jag rpar ju då som kriminell själv men jag själv tycker även det blir tråkigare när kriminella ej kan följa simpla regler. Detta är något som kan förbättras även något jag vill ta del utav och hjälpa till.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Vi kan lösa det genom att specca mycket olika typer av scenarios exempelvis, sjukvården, kriminellas rp. Genom att specca detta så kan man ju få fram sådana spelare som ej vill serverns bästa. För regler är regler och alla ska kunna följa dom inget snack om saken. Men för att kunna lösa såna här problem så är det viktigt att man samarbetar med varandra. Detta är regelbrott som har börjat förekomma rätt så mycket nu senaste tiden skulle jag säga och det behövs förbättring. Men självklart är det inte de ända problemen. Simpelt sagt, samarbete och prata med varandra, specca osv så kan vi lösa problemen.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Som staff är det ju viktigt att man agerar proffesionellt eftersom spelarna behöver veta att det finns staffs som är proffesionella som kan ge den hjälp dom behöver. Sedan så är det viktigt att man är lugn och pratar med en trevlig ton, spelarna ska även kunna känna att det är trevliga staffs som exempelvis kan vara förlåtande med ändå ta åter gärder. Men det är viktigt att man är tydlig med sina ord som staff och förklarar ordentligt. Proffesionellt kan även räknas om du är noga med att samla bevis på tex en spelare som gjort fel. För att som staff kan man inte banna någon utan att ha något underlag på vad spelaren har gjort för fel. Små detaljer kan göra stor skillnad.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag kommer kunna göra balans med mitt staff arbete då jag förmodligen kommer minska på mitt rpande. För just nu så känner jag att jag vill göra en förbättring på servern. Jag tränar måndag-fredag men självklart kommer jag hitta tid att göra staff arbete under kvällarna. Sen så skulle jag säga att jag är en väldigt aktiv person på helgerna. På helger är jag aktiv många timmar och kan förmodligen jobba med mycket.

Hur länge har du spelat på Unive? Sedan 2022 oktober

Har du tidigare erfarenheter som staff? Yes (skulle även vara beredd att jobba i andra områden ifall det skulle vara så att det är fullt.)

Vilket ansvarsområde söker du att jobba i? Support

Om du fick jobba i ett annat område också, vilket skulle det vara? Kriminell

Accepterar du att du inte kommer kunna RP:a som vanligt under din Helpertid? Ja
+rep han är snäll vet hur man ska bete sig och är bra rpare

+rep bra ansökan har sett din rp och den fungerar jätte bra du tar ansvar och vet hur man skulle hantera en staff position tycker ni borde ge han en chans att visa vad han går för bra ansökan!

+rep Bra och välutveklad ansökan, känns mogen och har en bra RP-Nivå
Denna grabb hade lyft server nframtås genom sina kunskaper

+rep känt den här grabben i rp under en längre period han är jätte trevlig har hög rp och kan sin grej ge han helper

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka