Accepterad Ibrahim Ter | Ban Överklagan [Emnez]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Ibrahim Ter

Medlem
Meddelanden
40
Reaction score
0
Länk till din steam profil: 76561199805927992

Ditt Hex-ID: steam:11000016e029238

Vad är din discord tagg? ibrahimter

Vem var det som bannade dig? @emnez2

Bild på banmeddelande: Skärmbild 2025-04-13 195823.pngSkärmbild 2025-04-14 183711.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror att staff valde att banna mig eftersom jag inte rp:ade ordentligt under scenariot. Jag pratade inte tillräckligt mycket och gick rakt på sak utan att spela ut min karaktär på ett trovärdigt och engagerande sätt. I ett rånscenario förväntas det att alla inblandade bidrar till en realistisk och sammanhängande upplevelse, men jag brast i kommunikationen och agerade på ett sätt som bröt immersionen. Det är tydligt för mig nu att mitt agerande inte levde upp till serverns RP-standard, och det är något jag tar ansvar för och vill förbättra framöver.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Innan jag hade blivit bannad befann jag mig på en polisinsats där jag blev larmad till om att vürda vissa men jag hade inte tänkt sü mycket och jag hjälpte folk med deferbilator och inte frügade polisen sü mzcket

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag skulle säga att det inte var ett felaktigt ban, eftersom jag själv gjorde fel i situationen. Under scenariot interagerade jag inte tillräckligt mycket med polisen och frågade inte något som kunde utveckla rollspelandet. Istället gick jag bara fram och använde defibrillatorn utan att skapa någon realistisk eller trovärdig interaktion. Detta bröt mot grunden för bra RP, där man förväntas spela ut sina handlingar på ett naturligt sätt och bidra till scenariots djup. Jag förstår nu att mitt agerande var bristfälligt och inte levde upp till den nivå av RP som servern kräver, och det är något jag tar fullt ansvar för.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har blivit bannad vid två tillfällen. Första gången var en 6-timmars ban för att jag pratade OOC under ett scenario, vilket bröt mot spelets regler. Jag insåg då vikten av att hålla mig till rollspel och använda rätt kanaler för OOC-kommunikation. Den andra gången blev jag nyligen bannad för att jag lämnade mitt i ett pågående scenario, vilket räknades som "combat logging" och förstörde upplevelsen för andra spelare. Genom dessa bans har jag lärt mig att ta RP mer seriöst, följa reglerna strikt och respektera spelupplevelsen för alla inblandade. Jag strävar nu efter bättre RP-beteende.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag hade kunnat gjort annorlunda genom att kunna ställt några frågor till polisen om vad som hände för att utveckla rollspelandet och inte bara direkt använda defirbilator och till och med kunde jag skriva lite mer i /me chatten men det var ett misstag av mig och det kommer inte upprepas om jag kan få chansen att spela igen lite tidigare innan mitt Ban uppehör!

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja, defenetivt! Jag har lärt mig mycket efter bannet. Framför allt har jag insett hur viktigt det är att utveckla rollspelandet för att skapa en rolig och realistisk upplevelse för alla som är IG. Jag förstår att varje scen särskilt situationer som involverar vård eller polis kräver att man engagerar sig fullt ut och kommunicerar tydligt för att bidra till helheten. Jag har också lärt mig mer om hur vårdsituationer ska hanteras på ett korrekt sätt inom RP även om jag fortfarande var LIA-elev och inte kunde allt vid tillfället. Jag ser det här som en möjlighet att växa och bli bättre framöver.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja jag förstår att ni har regler och rutiner när det gäller bans. Men ta hänsyn att det är påsklov och att man vill ju helst gibba under tiden man kan eftersom man kan ha fullt upp med saker på andra tillfällen. jag har också hunnit reflekterad över bannet då jag är just nu i göteborg och skriver det här. Tack för att du tog din tid att granska det hära!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka