Nekad Iamhim | Beslut Överklagan [suecia]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Iamhim

Medlem
Meddelanden
15
Reaction score
2
Ditt discord namn: iamhim5555

Ditt Hex-ID: steam:1100001669a547f

Vad för typ av beslut gäller det? indragna roller

Vem/vilka tog beslutet? Dj, carlsson, suecia, raxy,

Varför tror du själv att beslutet togs? åtegärderna kan ha tagits eftersom jag skjöt flertar personer som polis och de kan ha tyckt att det var grov suntförnuft

Hur är beslutet felaktigt? Det första senariot som jag fick åtegärder för så var jag i biljakt. Sedan krocka mannen som jag jagade, därefter hoppa jag ut ur min bil och rikta mot honom för att få ut honom ur bilen, sen hoppade han ut och då såg jag att han hade en hölster med vapen på hans lår så jag behövde se till att vara försiktig. Och enligt laga befogenhet/nödvärn har jag rätten till att säkra mannen för min och andras säkerhet sen när jag försökte säkra han och ta hans vapen så sprang han mot sin bil och hoppade in i sin bil och då skjöt jag han vilket inte var för att döda utan för att säkra mannen så att han inte lyckas fly med vapen, vilket är laga befogenhet/nödvärn vilket innebär att jag har lagen på min sida och får använda vapen för att skydda det runtom mig(inklusive mig själv) (jag hade inte hunnit använda taser för att säkra då han redan hoppat in i sin bil och jag hade inte tillräckligt med tid att ta fram taser, och jag tänkte inte låta en man med vapen lyckas fly) och jag hade inte behövt sjkuta honom om han valde att inte fear rpa, vilket han gjorde när han valde att hoppa in i sin bil när jag rikta med vapen.

Nästa cenario så är jag påväg för att hämta kolega vid piren station sen när jag snart var framme såg jag en person köra förbi mig väldigt snabbt så jag vände om för att stoppa honom. Istället för att stanna så fortsätter han köra ända bort till trygghansa. när vi var precis vid trygghansa så råkar jag köra in i vattnet med min bil och förlorar den. då tar jag mig upp och springer till trygghansa där såg jag mannen som körde bilen och jag kände igen hans röst eftersom jag hörde han när jag jaga han. när jag försökte arestera honom så valde han att springa och eftersom jag var betydligt långsammare än honom så var jag tvungen att använda mig av taser för att stoppa honom och då kom hans vänner som också var på trygg och ställde sig på honom så att jag skulle gripa fel person därefter så springer mannen som jag är efter och då väljer en av hans vänner att tackla mig och då förlorar jag mannen som jag var efter och inom, 13 kap. 5c § brottsbalken, så är det en lag som kallas sabotage mot blåljus verksamhet det innebär att mannen som tackla mig har gjort ett brått och då kan jag gripa honom så jag väljer att försöka gripa honom och då väljer han att också springa sen när han kom tilbaka så försökte jag gripa honom igen och när jag lyckats taesra honom så kommer hans vänn igen och ställer sig över honom så jag griper fel person. därefter försöker de tackla ner mig men de råkar tacka varan. Direkt efter kommer han som jag skulle gripa från första början och tacklar mig. Vid denna punkt så har de gjort flertal brott några av dessa som de gjorde var våld mot tjänsteman, sabotage mot blåljusverksamhet, grov vårdslöshet i trafik. efter det försöker de vdma mig men de missade, och under cenariot så körde de från och tillbaka från trygghansa bara för att provecera/cop baita mig istället för att köra iväg med gärningsmännen när jag inte hade en bil. efter de missade med vdm försöket så valde de att åka runt i en cirkel och då planerade de att alla skulle hoppa ut och slå och tackla mig vilket de gjorde efter det hoppar de in i sin bil igen och istället för att köra iväg så vände de om igen och tackla mig ännu en gång sen hoppar de in i sin bil igen och ÄNNU en gång istället för att köra iväg så vänder de om och tacklar mig ÄNNU en gång och de hoppar in igen. Därefter så hoppar de in i sin bil igen och istället för att köra iväg vänder de tilbaka så tacklar de mig igen och de väljer att pissa på mig och då fick jag nog. jag viste att de inte skulle sluta och jag kunde inte neutralisera 5 personer med en taser och varenda gång de gjorde något så hoppa de in i sin bil direkt efter, så jag kunde inte använda taser så då använde jag mig av vapen eftersom jag var i underläga vilket tvingar mig att använda nödvärn. nödvärn Innebär att jag använder våld när mitt eller andras liv står på spel och i denna situation så var det ungefär 5 personer som begått brått och skadat mig på olika sätt och då blir det ganska omöjligt att använda taser då det bara får ner en person så i det här cenariot kunde jag inte göra mer än att neutralisera männen med vapen.

Bifoga bevis och länkar som är relaterade till ärendet:
Från första senariot:

https://medal.tv/games/gta-v/clips/lKRsCGbnO8TjUWJiy?invite=cr-MSxUQ20sMzc3NzExNTQ2 1

Från andra senariot:

https://medal.tv/games/gta-v/clips/lLgkKvSv8DchxAwD0?invite=cr-MSx0djksMzc3NzExNTQ2 2

https://medal.tv/games/gta-v/clips/lLgriZsYOOqpzOVLI?invite=cr-MSxWR3IsMzc3NzExNTQ2 3

4

Förstår du att vi kommer att stänga din överklagan ifall beslutet ej är felaktigt? Ja

Hej,
vi anser du fortfarande gjort fel och kommer ej få tbx din medlem du får ansöka om de igen!
NEKAD

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka