Accepterad hyz0 | Medlem ansökning [UniveDevil]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Hyz0

Välkänd Medlem
Meddelanden
258
Reaction score
468
Vad är ditt namn i verkligheten? Marcus

Vad är ditt discord namn? hyz0#9999

Vad är ditt födelsedatum? 24 September 2008

Berätta om din karaktär. Min karaktär heter Ali Hakim, han är född 1996 han har är kortväxt ( ska fixa ped) Ali har haft en väldigt dålig bakgrund. Hans mor dog vid förlossningen. Ali fick höra att hans far lånat sin mor när han fick reda på att hans mor var gravid. Alis pappa Hakim valde att bryta hans och Alis kommunikation. Ali satt i ett fosterhem då hans inte hade några andra i släkten tillgängliga. Alis mormor var 90 år och kunde inte ta hand om honom. Även hon bodde i ett ålderdoms hem. Utan tillgängliga föräldrar eller syskon blev det väldigt ensamt i fosterhemmet. Ali bodde i det före detta Istanbul. Till skillnad från fosterhem idag var det i Turkiet ren tortyr. Ali och de andra barnen var tvungna att jobba långa arbetstimmar, ofta över 12. De jobbade med att lösa upp snoddar som sedan användes till tobak. Tillägger även att Ali var 6 år under denna period. Ali och de andra barnen fick knappt mat i magen och kunde inte släppa tabell om mat ur huvudet. Barnen var så hungriga att de knappt kunde sova, men räddade att de skulle börja äta varandra. De var tvungna att säga emot. De smutsiga 20 barnen satt tysta i det kalla rummet medan de drog snöre om vem som skulle fråga om mer mat.Den som drog det kortaste snöret var tvungen att utföra akten. Ali har aldrig känt känslan av lite tur. Ända sedan han föddes har han haft oturen på sin sida. Varför skulle det vara skillnad nu? Som förväntat drog Ali det kortaste snöret och var tvungen att fråga om mer mat. Dagen var kommen och alla barnen satt ner och åt mat. Vanligtvis var de tvungna att äta på att alla skulle klara av att sedan återgå till arbetet. Men nu blev det skillnad, Ali klev av stolen och gick fram till vakten. - Skulle jag kunna få lite mer?, sade Ali. Vaktens ansikte blev chockad men blev snabbt röd och arg överspelad. Han slog Ali rakt i magen och spottade sedan på honom. Din oförskämda ynklig!, sade vakten.
Ali gick med skakiga ben tillbaka till sin stol, medan vakten han visade alla barnen förutom Ali att gå till arbetslaget. Ägaren på fosterhemmet blev till sist medlad om Alis beteende och tog beslutet att lämna honom till ett annat fosterhem. Men det hade Ali inte i tanken, utan var förbannad och valde att rymma. Det var en kall och dimmig natt som Ali rymde ur huvudparten. Vakterna såg Ali rymma men valde att låta honom gå. Ali hade inget annat val än att besöka sin mormors ålderdomshem. Ali vandrade länge med en tom mage. Men nu verkade det som Ali hade turen med sig, han hittade en kasse med mat på en bänk. Nån måste glömt denna kasse, tänkte Ali. Ska jag verkligen ta denna fråga Ali själv, det är ju inte min? Men dessa tankar borstades snabbt bort när Ali kände hungern i magen. Ali slet sönder matkassen och slaska i sig maten. Detta var första gången på länge Ali ätit ordentligt. Mätt som tusen, försatte Ali sin vandring.
Han var äntligen framme hos ålderdomshem. Till en början valde arbetet att inte låta Ali besöka hans mormor. Men hans mormor fick sedan redan på att han var där och sa till arbetarna att släppa in honom.
Ali berättade om sin situation medan hans mormor försökte visa sitt vis att höra vad han sa. Mormor Angelina visste att hennes tid snart skulle komma till ett slut och bestämde för att ge Ali sitt liv sparande. Det var dock inte mycket pengar. Mer exakt 10 000 k. Men det var mer än tillräckligt för Ali, han kunde äntligen äta sig mätt. Men Ali visste att hans pengar snart skulle ta slut, så han bestämde sig för att skaffa sig ett jobb. Men först var han tvungen att fika över huvudet. Ali valde att hyra en etta i ett gammalt område, han belade 50 kr i veckan. Hädanefter ansökte Ali till en massa olika jobb. Ali fick till sist ett jobb i ett gammalt lager. Han arbetade länge. Ali var nu 17 år och hade tillräckligt med pengar för att flytta till ett annat land. Han bestämde sig för att flytta till Sverige. Ali har nu bott i Sverige i ca 3 år, fortfarande utan någon kontakt med sin far. Men detta skulle det bli ändring på. Alis pappa fick nyheten om att Ali flyttat till SV Bertie, och bestämde sig för att höra av sig till Ali. Hej Ali, din far, om du nu vill kalla mig det. Men jag vill bara säga att jag är himla ledsen, förstår om du inte kan förlåta. Men jag skulle verkligen behöva lite pengar just nu. Skrev hans far till honom i ett kuvär. Tillsammans med en massa annat nonsens enligt Ali. Aldrig kommer jag att förlåta honom, tänkte Ali. I kuvertet stod det även att Alis hade pappat fullständiga namn, Hakim-Osman-Hakim. Ali gjorde lite research på sin far och fick fram att han var kriminell. Han hade begått en massa brott, såsom rån, kidnappningar, utpressning och bedrägerier.
Ali var stum, tom på ord. Förbannad som han var valde Ali att bli polis. Han ville få ett stopp på all kriminalitet i världen. Han ansökte om polis, men var tvungen att ta en utbildning. Denna utbildning skulle ske i Staden Vågen. Vågen är en fantastisk plats där alla människors drömmar kommer i uppfyllelse. En fridfull plats, en plats som man endast hör om i sagorna. Alis var klar med sin utbildning för ca 1 år sedan och arbetar just nu som aspirant. Alis resa fortsätter ännu…

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag har en hög rp nivå med massa erfarenheter. Kan alla regler. Vet skillnaden på rp och icke rp. Kommer bjuda på fina och vältänkta scenarion. Jag är väldigt snabbttänk, detta kan används i flera olika scenarion. Men även för att rädda upp scenarion. Med detta menar jag att nån tex skulle börja babbla på, till en nivå där jag märker att de inte är rp. Kan jag lätt byta samtalsämne. Jag vill med andra ord göra serven till en bättra plats, men en hög rp nivå.

Vad innebär det att man kan ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Att man inte enbart tänker på att man själv ska vinna, utan kan se att tex polis nån gång kan stoppa de krimnella utan att det ska vara tråkigt. Är mycket för social rp så detta är inget problem.

Hur hittade du Unive? Jag hittade unvie, genom att många av mina vänner spelar på denna serven, även efter jag sätt mycket olika streamers spelar på unive. Anlednigen till varför jag söker medlemskpa på just denna server är för att jag testat många olika servers osm ortenwave, ljusstaden, pinqiun mm och jag känner att många av dem innehpller mycket lall som tex krim utan krim och överall mycket konstigt betende, men det uppfattar jag inte i denna serven utan känner att de fungerar bra och mycket bra staffs.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka