Inaktuell hus | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

hus

Medlem
Jobbstyrning
Meddelanden
25
Reaction score
5
Vad är ditt namn i verkligheten? Olivia

Ditt discordnamn: .h.u.s.

Ange ditt födelsedatum 23 Januari 2009

Varför ska just du bli staff?
Jag borde bli staff eftersom jag spenderat mycket tid på unive och jag vill nu kunna ta del av att hjälpa till att utveckla detta community. På senaste har jag har ej varit super aktiv inom rpn men jag vill gärna fortsätta vara en del av communityt genom att bli staff. Jag är en aktiv spelare som alltid är kontaktbar via discord.
In-game kommer jag alltid finnas för att hjälpa till med alla möjliga saker, såsom /reports och att specca för att hålla koll på allas rp och se till att alla rpar ordentligt.
Som staff kommer jag vara rättvis och självklart aldrig partisk. Jag ser alltid saker från alla perspektiv för att se till att de åtgärder som tas är rimliga. Mitt mål är att kunna förbättra rpn på servern genom att ta bort problemspelare och se till att alla medlemmar som gör fel lär sig utav sina misstag.
Jag är en driven person med mycket respekt som jobbar professionellt och alltid finns till hands.

Vad tycker du inte fungerar på Unive?
Det finns en del saker som jag inte tycker fungerar på unive för tillfället. Speciellt som tjej vill jag se till att de personer som inte har någon kvinnorespekt inte längre har en plats på servern, då jag personligen upplever att det är alldeles för normaliserat att trakassera tjejerna som spelar på servern.

Något annat som jag ser mycket av är ooc in-game, vilket är ganska skevt då unive är en rp server. Har sett att en del även id-peakar för att se om någon staff är nära och sedan pratar ooc in-game ifall de inte ser någon staffs id. Detta vill jag kunna åtgärda och se till att dessa personer skärper sig och rpar ordentligt.

Utöver dessa grejer så har jag även lagt märkte till att folk ofta inte rpar på skador. Detta kan vara vid en bilkrock t.ex, då deras bil voltat men deras "rp" är att skriva /me ont och säga aj en gång för att sedan sätta plattan i mattan och gasa iväg som att ingenting hänt. Även vid skottlossningar är det sällan jag ser folk faktiskt rpa på skadorna av att ha blivit skjutna, även om de har fått rejäla skottskador som skulle behöva opereras i verkligheten.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan?
Tillsammans med staff teamet så ska jag lösa detta problem genom att ta rättvisa åtgärder. Det är viktigt att alla vet om vad som är rätt och fel när det kommer till rpn och ibland är det ända sättet att banna dessa personer som inte för ordentlig rp. Vid dessa regelbrott så kommer jag att banna och förklara vad de har gjort fel och vad de skulle kunnat gjort annorlunda för att se till att de verkligen lär sig av sina misstag och inte gör om det.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt?
Du agerar professionellt som staff genom att alltid vara trevlig och alltid kunna se ärenden från alla perspektiv. Det är viktigt att du kan vara seriös och inte lalla när du tar ärenden. Respekt är något man vill ha som staff och för att få det så ska du se till att alltid bemöta andra med respekt.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP?
Jag har mycket fri tid som jag kan lägga på staffarbete utan problem, så jag kommer att kunna vara aktiv i princip varje dag. Vissa helger kommer jag ej ha tid att göra staffarbete då jag vill spendera tid med vänner och sånt, men den tiden kommer jag att kompensera för på andra dagar.

Hur länge har du spelat på Unive? Jag har spelat på unive sedan 27 augusti 2022.

Har du tidigare erfarenheter som staff?
Nej, personligen har jag aldrig varit staff men jag känner många som har varit det och pga detta har jag lärt mig en del av hur staffarbete fungerar. Kan tillägga att jag även är servervakt just nu samt har blivit intagen som helper 1 gång tidigare, fast att jag då tackade nej eftersom att jag då inte hade tid för staffarbete.

Vilket ansvarsområde söker du att jobba i? RP

Vilka andra områden kan du också tänka dig jobba inom? RP, Support, Jobb, Servervakt

Accepterar du att du inte kommer kunna RP:a som vanligt under din Helpertid? Ja

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka