Inaktuell Huliganen | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Huliganen

Icke Medlem
Meddelanden
155
Reaction score
4
Vad är ditt namn i verkligheten? Lukaz

Ditt discordnamn: Huliganen#8848

Ange ditt födelsedatum 1 April 2008

Varför ska just du bli staff? Jo, jag tycker att jag ska bli staff är för att jag är snabb och effektiv i mitt arbete. Jga är en person som gillar att förbättra saker t.ex rensa lallare och sådana saker. Jag skulle också säga att jag är en modig och driven människa som inte är rädd för någonting t.ex banna en person eller dra någons roller. Jag är en människa som alltid har visat respekt och kärlek mot folk lyssnat på folks perspektiv i t.ex i support. Jag har varit staff tidigar eoch vill jätte gärna komma tillbaks till staff teamet då jag är väldigt mycket till att specca väldigt mycket en att t.ex rpa och sådant. Jag har väldigt mycket timmar på fivem och rpat väldigt mycket och just nu tycker jag att det är rätt tråkigt att rpa och istället en att rpa så kanske man kunde få chansen och bli staff på unive och specca typ hela tiden. Jga vill visa att jag kan vara en bra staff med mycket respekt och lyssnar alltid på folks perspektiv i support. Jag skulle säga att jag är en specc människa som gillar att specca mycket scenarion men även ta support och hjälpa folk i /help eller /report och även i support. Om jag hjälper en person i en knipig situation då kommer jag ge allt för att den personen ska få den hjälp hen behöver oavsett om det är en tjej eller kille. Jag skulle säga att jag är ''staff'' kandidat som har en väldigt mycket erfarenheter inom staff abrte sedan tidigare då jag har varit högt uppsatt och sådant på andra servrar som har gett mig en mycket mer förståelse om hur det är att göra staff arbete och hur det är att vara staff. Jag har alltid haft en bra attityd och respekt (IC) och (OOC) för att man ska kunna kommunicera bra med spelare och andra staffs. Jag vet vad det innebär att vara staff och det är en av dem viktigaste roller på fivem och det där jag kommer in i bilden. Jag har som sagt en stor mogenhet och ansvarsfulla tänkesätt som kommer kunna hjälpa mig mera i t.ex support och ingame. Jag kommer ta staff rollen väldigt seriöst och hantera den som man ska göra. Jag kommer vara väldigt mycket engagerad till att välkomna och alla nya spelare till unives community så dem får en bra bild om denna fantastiska server och kan sedan ge bra ''reklam'' till andra personer så vi får en högre spelarbas alltså fler spelare på servern. Om jag nu får staff rollen så kommer jag visa mycket bra förändring inom commutity som kommer att hjälpa unive roleplay väldigt mycket.

SAMMANFATTNING:
Jag är snabb och effektiv i mitt arbete, kommer specca endast hela tiden, kommer ta reports och helps direkt om någon har skrivit en /help eller /report, tidigare varit staff, visar mycket respekt och kärlek till alla spelare, vet hur man är staff, lyssnar alltid på allas perspektiv i t.ex support ärenden, kan göra mycket förändring på unive community, och mer och mer.

Sedan så kan jag skriva vad alla ansvars områden betyder:

(Servervakt ansvarig)
En servervakt ansvarig har som uppgift att kolla alla servervakt ansökningar på forumet, och även ta servervakt intervjuer på dc:en. Sedan ingame sp ska servervakt ansvariga kolla så folk inte abusar sina perms.

(Kriminell ansvariga)
krim ansvariga har som uppgift att hålla koll på den kriminella rp:en så den sköts och så det inte sker något regelbrott inom den kriminella rp:en. Sedan så godkänner och nekad krim ansvariga till t.ex bankrån eller storming. Dem får inte ta egna ärenden

(Rp ansvarig)
En rp ansvarig har som uppgift till att hålla koll på den vanliga rp:en t.ex dem som inte är kriminella alltså kollar så det inte är något lall på torget eller på piren t.ex. Sedan ta mycket reports och helps

(Donations ansvarig)
En Donations ansvarig har som uppgift att ta donationer. Vi söger att en person ska köpa krim roll t.ex. Då ska man alltid gå efter prislistan. Jo, denna personen som vill köpa krim rollen ska få ett nummer av donations ansvarige och då så ska hen swisha 250 kr till det numret som skickas från den donations ansvarige och då måste alltid den som har swishat skicka bild på att hen har gjort det. Då har Donations ansvarige en jätte stor uppgift till att ge den personen krim rollen.

(Jobb ansvarig)
Jo, en jobb ansvarig har som uppgift så alla jobb har en chef och är aktivt. Sedan så ska jobb ansvariga koller chef jobb ansökningar på forumet och även ta chef jobb intervjuer. Sedan ingame så har jobb ansvariga som uppgift att hålla koll på jobb rp:en så det inte sker något regelbrott eller så ingen är korrupt eller något sådant så allt går rätt till.

(Support ansvariga)
Support ansvariga har som uppgift till att ta mycket support ärenden och ge folk den hjälp dem behöver så dem kan gå ifrån support nöjda.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Jo, det har förändrats mycket men det finns fortfarande mycket att förändra på. Det ör lite tråkig rp ibland alltså en oseriös rp inom servern. Ibland är det lite för mycket lall och går över gränsen och det är där det visar att att vissa inte bryr sig om sin rp alls. Det är dem personerna jag vill rensa alltså dem som inte tar sin rp nivå seriöst. Det är rätt mycket lall ingame t.ex ingen social rp alls på servern. T.ex om en person säger ''H+runge'' till en person då blir det liksom skottlossning på direkten och det är det man vill få bort på servern. Det är en rätt tråkig rp på t.ex krim rp:en bara en massa skottlossningar och sådana saker och det är också något man kan förändra på. Som sagt det finns en massa att förändra på.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Jo, det som är väldigt viktigt inom ett staff team det är samarbete. Alla staffs ska kunna jobba tillsammans utan något bråk eller något sådant. Utan att man ska bråka så kan man snacka t.ex om hur man ska kunna förbättra servern på ett positivt sätt. Om man ska vara staff på unive då är det viktigt att man tar sina egna beslut om en person t.ex har gjort ett regelbrott då tar man sitt egna beslut och t.ex ger den personen en ban. Sedan också om man är är staff på denna server som har en sjukt stor spelarbas så tycker jag att ala staffs ska specca och hjälpas åt att göra servern till en plats där folk ska kunna rpa utan några omständigheter. Sedan så kan man även göra event t.ex street race och sådana saker där så kommer ju t.ex nya folk på servern kunna skaffa nya vänner och få ett bra intryck på servern och skulle även kunna förbättra den sociala rp:en.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Jo, att agera professionellt som staff är någon man måste göra. Man måsta våga ta sina egna beslut och ta återgärder på de folk som har gjort ett regelbrott. Att agera professionellt är att man ej abusar sina perms ingame för att vinna ett scenario eller något sådant. Om man är staff så ska man visa respekt och kärlek till alla spelare och staffs och lyssnar på allas perspektiv i t.ex ett support ärende och kan samarbeta med alla ndra staffs och specca väldigt mycket ingame det är att man agerar professionellt. Sedan så ska man veta vad man går in i också.

Hur länge kan du vara aktiv på servern varje dag? Jo, det är lite olika men ska försöka vara inne 7-8 om dagen. Har träningar på måndagar och fredagar. Sedan så pluggar jag också.
Måndagar 16:00-22:00
Tisdagar 16:00-22:00
Onsdagar 16:00-22:00
Torsdagar 16:00-22:00
fredagar 14:30-01:00
Lördagar 10:00-01:00
Söndagar10:00-22:00

Hur länge har du spelat på Unive? Jag har spelat på unive sedan september 2022.

Har du tidigare erfarenheter som staff? ja det har jag. Men skulle vilja komma in i staff teamet igen. Kan nästan alla kommandon så ni vet.

Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? RP, Support, Jobb, Kriminell, Servervakt

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Nej

Här är alla kommandon jag kan

/Revive (id) Du revivar en.
/goto (id) du teleporteras till en spelare
/noclip Du går i noclip
/spec du får upp spec listan
/spec (id) du börjar specca en viss person
/spec off Du slutar specca en viss person
/setjob (id) (job) (grad id) gu ger en person ett jobb.
/dv du tar bort en bil som är i vägen
/sqlban (id) (dagar) (Anledning) du bannar en person i ett viss tal dagar.
/svban (id) du bannar en person i en timme
/bring (id) du får en viss person till dig.
/tpm du tar dig till en specifik plats
/freeze (id) man gör så att en person inte kan röra sig
/unfreeze (id) man gör så att personen kan röra sig igen
/sv du skriver i servervakt chatten
/sc du skriver i staff chatten.
/noclip (id) sätter någon annan i noclip
/coords du kollar koordinater
/kick (id) (anledning) du kickar en viss person.
/toggleid du ser ens id
/togglename du ser ens steam namn samt id
/who (id) man ser ens roller t.ex medlem eller krim
/m (id) du skriver till en viss person så ingen annan ser.
/announce man gör en annons kan man säga.
/clearinventory (id) du tar bort alla ens saker från inventoryt.
/givemoney (id) du ger en person pengar
/skin du ger dig själv skin
/skin (id) du ger en annan person skin.
/addkey (namn) du spawnar in en viss nyckel
/pedmenu (id) Man ger en annan ped menyn
/clearchatforall man tar bort allt som har skrivits i chatten för alla.

++++rep bästa killen han är ass trevlig han har bra respekt och bemötande❤️

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka