Inaktuell Hugot | Polismyndigheten Ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Hugot

Icke Medlem
Meddelanden
27
Reaction score
2
Ange ditt födelsedatum: 20 September 2003

Vad heter du på discord? Rasmus#8970

Är du medlem? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 210

Hur aktiv kommer du att vara? 3-4 timmar om vardagen

Vad heter du? Rasmus Max

Hur gammal är du? 35

Har du körkort? Ja

Är du simkunnig? Såklart!

Varför vill du bli polis? Jag vill bli polis för att hjälpa folk i nöd så, jag vill att alla ska känna sig trygga, jag gillar att ta ansvar och hjälpa folk från nöd till trygghet runt om i omgivningen, också vill jag bli polis för att utveckla mitt yrke samt bidra till goda handlingar i samhället, alltså att ställa till det till det rätta. Därmed jobba till något mer seriöst som kräver aktivt arbete, när jag stod på båtbolaget så gick mitt tålamod ned, därför vill jag byta jobb och som sagt ställa till situationer i samhället till det rätta. Skapa relationer tycker jag är viktigt i livet och spänningheten gör att motivationen stiger för polisen. För Jerker gillar att skapa nya relationer som man möjligtvis få hos polisen. Självklart är inte polismyndigheten bara relationen utan utföra det rätta från situationer. En annan faktor varför jag vill bli polis är också för att jag vill utmana mig själv.

Vad tycker du är det viktigaste inom polisyrket? Jag tycker att samarbete är väldigt viktigt för att yrket ska bli så lättare och bättre, jag tycker också att kommunikationen d.v.s radion är viktig, jag vet hur man ska bete sig i radion. Radiodisiplin är hur man ska bete sig i radion, man ska prata om nödvändiga saker och så tydligt så möjligt. En förkortning är TTT som innebär att man ska tänka,tala och sedan trycka. Då man inleder alltid med sitt rakel nummer och sedan berättar man sin information. Något som är viktigt är respekt, hur man ska behandla människor utifrån situation, men inget ska vara orättvist och ha respekt och behandla sina kollegor vettigt och bra. Inom yrket tycker jag att det är viktigt att vara i tjänst mycket eftersom polis behövs ofta, det kommer jag vara ifall jag får jobbet. Som jag skrev tidigare att samarbete är viktigt, hör också order till det, man ska alltid lyssna och följa vad chefen eller befälet säger.

Vad vet du om yrket i helhet? Polisyrket är ett otroligt viktigt yrke. Som polis ska du se till att människorna i samhället känner sig trygga och kan lite på dig. Samtidigt som du ska bekämpa brott ska du, ännu viktigare, förebygga brott. Som polis ska du försöka se till att ungdomarna hamnar i bra miljöer och tas bra hand om så att de inte hamnar snett. Du ska så snabbt som möjligt kunna agera i situationer där det behövs och ta rätt beslut. Som polis är du den som ska kunna hjälpa andra, då ska du se till att hjälpa dem på rätt sätt. Som polis måste man kunna hantera sina känslor och hantera en situation utefter faran. Som polis ska du alltid prioritera kollegorna och de civila i samhället. Polisens utrustning innehåller: Elshockvapen, sig sauer, handfängsel, batong m.m. Som polis tar man först en intervju. Klarar man den börja r man polisutbildningen. Efter att ha genomgått proven blir man provanställd. Efter ett antal timmar tjänstegöring blir man anställd som assistent. Polisen använder sig av RAKEL och kommunicerar genom den. I polisbilarna har vi polisdatorn polman. Polisen använder sig av ett belastningsregister där alla som brutit mot lagen hamnar. Polisyrket är ett yrke som har många skyldigheter. Du måste vara redo jobba övertid och åka in när som på viktiga larm.

Har du några tidigare erfarenheter? Arbetat som advokat ett bra tag så vet lagarna ut och in!

Hur är du som person? Jag är en person som anpassar sig till sitt humör, ett exempel kan vara att en lugn person gjort något litet/inte alls grovt brott så anpassar jag med en lugn ton utöver situationen, är det ett stort slagsmål eller ett personrån så skulle jag höja min ton, inte till en aggressiv ton men en förstående ton att järningmannen förstår klart och tydligt. Jag har väldigt bra erfarenheter för att hantera stress, har lärt mig en läxa så att säga, men det är en lång historia. Något som är viktigt om man är själv stressad är att inte göra sin omgivning stressade dvs kollegorna. Mot folket i omgivningen behandlar jag alla rättvist, jag tycker att man ska behandla alla lika, det spelar ingen roll om man gillar personen eller inte.

Är det något vi bör veta om dig? Inget jag kan komma på!

Tillbaka