Antagen hugge1337 | Ansökan till Staff [Zyro]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Totalt antal väljare
    1
  • Omröstningen stängd .
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

hugge1337

Aktiv Medlem
Meddelanden
959
Reaction score
34
Vad är ditt namn i verkligheten? Hugo

Ditt discordnamn: hugge.1337

Ange ditt födelsedatum 16 Juni 2009

Varför ska just du bli staff? Jag ska bli staff eftersom att jag är en ”rutinerad” spelare. Jag började på Unive 2024 men tog en paus under ett längre tag. Innan det spelade jag på andra RP servers som jag inte tänker benämna. Men jag var staff där och hjälpte till. Här på Unive har jag dock inte varit staff utan enbart spelat och känner att jag skulle vilja testa på att vara staff.

Jag känner att jag har ingen erfarenhet inom Unives staff team utan jag har det ”helt nytt”, men jag har mina erfarenheter och kunskaper från de servers jag var staff på 2022-2023 vilket underlättar en del. Men jag känner att jag bland annat kan mixa ihop kunskaperna från förr med nya kunskaper, så att man arbetar på ett bra sätt.

Eftersom att det dock var ett tag sedan jag RP:ade samt var staff känner jag att jag skulle passat perfekt, både för att jag inte RP:at på Unive så mycket på sistone vilket leder till att det som ”normaliserats” på servern inte normalt för mig och jag kan agera genom sunt förnuft rakt av vilket jag tycker är en bra sak.

Vad tycker du inte fungerar på Unive?
Trygg-Hansa fungerar inte som det ska. När man köper en bil är det nästan alltid så att den är oförsäkrad, och när det är dyrt att reparera så blir det ett problem. Det händer ofta att folk kör snabbt och kraschar in i en, och då står man där utan försäkring. Man kan ringa Trygg-Hansa, men det går snabbt och känns oseriöst och dödar RP:n.

Nya spelare får för lite information. När man joinar servern blir det mycket direkt och man fattar inte riktigt vad man ska göra. Det saknas en tydlig introduktion som visar grunderna.

Medlemmar i Discord hetsar varandra. Det är mycket småprovocerande och respektlöst beteende, vilket förstör stämningen. Bevis bifogas.IMG_0428.jpegIMG_0429.jpegIMG_0430.jpeg

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? För Trygg-Hansa bör man automatisera systemet så att det inte är beroende av att någon är aktiv. Antingen gör man det som ett “mission” när man ska försäkra bilen, eller så kan man välja att försäkra bilen direkt vid köp för ett högre pris.

För nya spelare bör man lägga till en kort introduktion i servern. Till exempel att spelaren får en waypoint och gör enkla uppgifter som visar hur saker fungerar, som jobb och sjukhus.

För Discord problemet bör vi i staff teamet vara striktare. Ge timeouts direkt vid hets och varningar om det fortsätter, så att folk börjar sköta sig.

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Man agerar professionellt i sin staff roll genom att alltid behålla intern information bland staff teamet privat, aldrig delar med sig av informationen till obehöriga. Vilket är viktigast. Men även att inte sitta och vara otrevlig mot spelare eller behandla de som dina slavar. Utan en spelare ska vara en kung, inte slav.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag skapar ett schema där jag delar upp staff arbete och privat liv vilket förenklar för mig.

Hur länge har du spelat på Unive? Ja sen 2024 men tog paus, så 2025.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja, men inte på Unive.

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? Kriminell, Donation, Servervakt

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Nej.

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka