Nekad Hooman | Ban Överklagan [Douflas]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Hooman

Icke Medlem
Meddelanden
18
Reaction score
1
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199206214106/

Ditt Hex-ID: steam:11000014a43a9da

Vad är din discord tagg? Hooman#3317

Vem var det som bannade dig? 1bailybog

Hur lång tid var din ban? permanent

Var är du bannad? FiveM Servern

Bild på banmeddelande: Skärmbild 2023-03-02 231852.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror att dom valde att banna mig då jag använde mitt vapen vid ett rätt olämpligt tillfälle. Tror också att staffen som bannade mig trodde att jag sköt utan anledning då det var nära piren men riktigt så var det inte.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Allt började med att jag och min kompis var på piren och chillade, det var ganska sent då så vi hade inte så mycket planerat. Sedan kommer det fram två killar varav främst den ena håller på vara uppkäftig och gör flera saker som stör oss. Vi nämner vid flera tillfällen att vi inte tolererar han beteende och att han får lämna os ifred. Han vägrar att lyssna och tar våran bil samt kör iväg med min kompis som satt kvar i bilen. Min kompis varnar dom flera gånger men dom fortsätter köra runt och inte verka bry sig det minsta. Sedan ser jag att våran bill kommer tillbaka fast uppe vid vianor så jag springer upp, Precis innan jag kommer fram hör jag några skott vilket får mig tro att dom skjuter mot varandra. Därför tar jag upp mitt vapen för att göra mig redo att försvara mig och min kompis. Jag får syn på en av dom som tog våran bil och han springer rakt emot mig vilket jag tolkar som att han ville göra mig illa. Just då siktar jag mitt vapen och skjuter men missar några skott, Märker sedan att han inte tar skada

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag är fullkomligt medveten om att scenariot skedde på en ganska udda plats och att vi drog vapen och sköt inte var nödvändigt alls. Det hela blev ett missförstånd som inte skulle ha skett egentligen. Detta var självklart ingen felaktig ban och jag ångrar mig så, Det gör jag verkligen. Är hundra procent säker på att jag kan mycket bättre än såhär och vill bevisa att jag vill och kan bidra med en mycket bättre rp. När situationen skedde var klockan ca 04:30 vilket också gjorde att det var riktig trött stämning runt piren. Jag och min kompis var faktisk några av dom som inte lallade runt.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har blivit bannad ca 6 gånger under den senaste 4 månaderna och 7 totalt. Alla dessa bans är såsom vdm, copbait och suntförnuft. Många av mina bans skedde innan jag var medlem men sedan efter jag tog mitt medlemskap så har det knappt varit någon bann alls. Jag tycker att rp är kul och därför försöker jag bidra med så bra rp som möjligt för att få fram kreativa scenarion. Mina tidigare bans har jag tagit till lärdom till då dom ej upprepades efter jag vart medlem.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Vi hade kunnat prata med med dom och försökt lösa saker eller gå därifrån för att minska risken till att någon större sak skulle bryta ut, samt inte varit så hetsiga. Jag hörde ju bara skotten från början så jag visste ju inte vad som hände riktigt men att hålla mer koll på omgivningen och inte bara skjuta för att han sprang emot mig. Från mitt perspektiv så vart situationen väldigt oklar och jag visste inte så mycket, tänkte mest på självförsvar. Jag följde ju inte med i bilen osv så jag hade inte så mycket information om själva händelsen.

Har du lärt dig någonting efter din ban? jag har varit bannad från unive nu i snart en månad och jag vet att jag tagit till lärdom utav min bann. Jag har försökt att förklara att scenariot vi sattes inför blev ett misstag och vi gjorde inget av detta med tanken om att det skulle bli fel. Jag hade precis med några av mina kompisar köpt Krim vilket också tyder på att vi tillsammans ville bidra med bättre rp, jag hade ju liksom inte köpt det om baktanken var att orsaka problem. Själv tänker jag att alla kan begå misstag och det borde inte ta bort alla möjligheter till att få spela på unive igen. Jag har spelat på denna servern ett ganska bra tag och har ca 6 bans där inget är för något grovt.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? ja det förstår jag

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka