Accepterad Holt | Ban Överklagan [G1ory]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Holt

Icke Medlem
Meddelanden
54
Reaction score
1
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199125029456/

Ditt Hex-ID: 1100001456ce250

Vad är din discord tagg? holtisen

Vem var det som bannade dig? G1ory

Bild på banmeddelande: image.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror att G1ory valde att banna mig för suntförnuft eftersom att jag tazra en kollega när han slog mig flertalet gånger och skoja runt med mig som att jag vore en leksak. Jag blev ju extremt irriterad på honom eftersom det är inte första gången det händer och han beter sig så jävla omoget. Jag sa till han att om han slår mig en gång till kommer han bli tazrad och så gjorde han det. (finns på klipp när jag säger det). Det är suntförnuft för att jag som polis tazrar en kollega vilket jag såklart förstår. Men den delen som jag inte håller med om alls är lall vilket jag kommer förklara i en annan fråga som ställs i denna överklagan.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Innan självaste regelbrottet Suntförnuft så visa jag en kollega vart man kunde köpa mat i pirens station, då hängde den kollega som jag tazra med som vi kan kalla MT. När jag skulle hoppa över disken så försöker MT slå mig. Vilket gjorde så att jag sa "jag kommer tazra dig om du slår mig" och han sa "aa aa" medans jag sa det vilket tyder på att han kommer fortsätta. Sen så slog han mig vilket jag blev extremt irriterad och frustrerad på. Men innan jag blev bannad så hade jag och 4 kollegor gjort sjukvård på ett par män som vi förde till stationen. Efter restart vart jag bannad.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Detta är varför jag anser att en gren av bannen, lall (4.2d) är fel. Jag blev arg på riktigt och inte bara som karaktär eftersom han beter sig som ett barn som rpar för första gången i sitt liv. Han slår mig flertalet gånger på skoj men jag säger alltid till han och säger till exempel att jag kommer anmäla dig om du fortsätter. Senare så valde han att slå mig precis innan en utbildning (Creds till G1ory för att han lät mig ta den). Men sen så sa jag på en arg ton att jag kommer tazra han och han valde att fortsätta.

Hur det inte är lall:
- Jag var helt seriös med det jag gjorde
- Har klipp som visa min frustration
- Enligt kapitel § 4.2 | Din karaktär d. Lall så står det "Karaktärer som endast går ut på att lalla runt på servern utan bakgrundshistoria kommer inte tolereras under några omständigheter."

Mot bevis för detta är:
I min karaktärs beskrivning så finns detta med "Under tiden så skulle Holt börja 1:a ring på gymnasium. Han valde att han ville gå med samhälle för att Holt vill bli polis." Vilket jag har blivit så det bryter ej mot lall.
Sedan har jag ett klipp här: https://medal.tv/games/gta-v/clips/2fRHbNZjYOitDe/d1337KCIXPWo?invite=cr-MSxEalosMjE2ODQ1ODM5LA

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Står att jag har haft 2 tidigare bans men jag kommer endast ihåg 1 utav dem. Vilket var när jag inte var medlem och kom in i servern för att skoja runt och blev bannad i 12 timmar.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Det jag kunde ha gjort är väldigt smidigt och snabbt och påverkar endast den ena personen. Det är ju att ta klipp och kontakta ledningen om hans beteende. Vilket skulle resultera i en ban samt varningar på han och inget på mig som det bör vara. Men tyvärr valde jag fel väg och tazra han. Vilket gjorde så att jag blev bannad. Min frustration tog över mitt konsekvens tänkande.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Jag har lärt mig att jag inte ska använda nåt typ av våld för att bli av med min frustration. Om jag gick igenom ett liknande scenario just nu skulle jag istället säga ifrån och ta klipp. För att sedan skicka över det och då kommer jag bli gladare för att alla i kåren slipper sådana lallare samt så kommer jag slippa en ban.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja

Det är bra att du tog lärdom av detta. Att du ska klippa & skicka till Staffs istället för att slå tillbaka när någon lallar och slår dig, vilket är helt rätt sak att göra, istället för att göra något tillbaka mot personen som slåss!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka