Nekad Holt | Ban Överklagan [Arre]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Holt

Icke Medlem
Meddelanden
54
Reaction score
1
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199125029456/

Ditt Hex-ID: 1100001456ce250

Vad är din discord tagg? holtisen

Vem var det som bannade dig? Makos

Bild på banmeddelande: Ban_unive_makos.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jo det är så att jag skrev "käften" i lokal OOC. Eftersom jag är så dum så valde jag att skriva "käften" i lokal OOC som fick mig bannad i 5 dagar. Jag förstår varför Makos banna mig helt och hållet. Jag har förklarat mitt perspektiv till Makos och kommer förklara det till er alla här. Om jag var i var i Makos skor när han fick ärendet skulle jag ha gjort liknande. Och därför förstår jag agerandet av Makos.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag fick höra om en skottlossning i Hellraisers. Jag kommer dit och ser min piket kollega S8 gripa någon. Jag frågar S8 om han hade vapen och jag fick höra "SMG". Jag går till mannen och säkerställer att vapnet är beslagtaget. Sedan skriver jag en lapp och försöker klistra det på honom. På lappen står det "SMG nåt fråga S8". Men klistret funka inte. Jag skriver i lokal OOC med caps att han ska skriva en /sme. Då väljer Bandera skriva "tagga ner niu lillen". Jag svarar han med "käften". Men det blev inte slut där. Läs noga här. Jag blev bannad ca 5-10 minuter efter händelsen. Men vad hände under den tiden? BANDERA VÄLJER SKRIVA I /TWT OM HÄNDELSEN.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Ja du, det var en rätt ban. Det var fel från båda sidorna och inte endast jag. Att hetsa i Lokal OOC är ju bara dumt. Det skapar bara problem och onödig tjafs. Här tänker jag inte blanda in det som hände efter utan jag som person valde att käfta i mot en lallare som inte har något bra för sig än att kalla folk för "lillen" i ett spel. Samt så visa Makos mig ett nytt perspektiv om hur man ska tänka när det finns folk som vill endast bidra till en tråkig rp. Men han har också visat mig vad som är rätt med en ban. Jag har kämpat för att dessutom få Bandera bannad för att jag har en massa bevis på vad han har gjort men jag verkar inte få något svar.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Står att jag har haft 6 tidigare bans men jag kommer endast ihåg 5 utöver dem. Vilket var när jag inte var medlem och kom in i servern för att skoja runt och blev bannad i 12 timmar. Men också inte så länge sedan vart jag bannad om lall och suntförnuft vilket suntförnuft var det enda som var rätt, jag lärde mig att jag inte ska använda nåt typ av våld för att bli av med min frustration. Det var en gren utav denna bannen vilket är då PWG. Sen dess har jag använd mig utav /me samt /sme under krockar. Men dessutom Grov fear rp. Det påverka mig grovt, indragen krim och rl hos polisen. Men också PWG igen och det var något som inte har skett igen sen dess.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag hade flera utvägar från detta. Om vi skapar om situationen nu så skulle jag ha fortsatt att "lägga" Lappen och fortsätta rpa istället för att svara Bandera i OOC. Dessutom så skulle jag bara kunna ta det på klipp och skicka över det till SV ansvariga så att dem kan se över det. Det är dem utvägarna som jag kommer fortsätta mig utav för att hålla min rp bättre än dem.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Jag har lärt mig mycket fast jag fick den nån timma sen. Det finns folk som förstör för dig, väljer jag att käfta i mot så har dem vunnit. Men om jag ignorerar så har jag vunnit. Så om jag var i en liknande situation så skulle jag fortsätta med rpen och inte svara på det. Därför ska man istället se till att man är på en högre nivå än dem. Och det är mitt mål. Jag har stött på många hinder men efter mina bans så har jag förstått om hur min rp ska vara på topp.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja

@Makos

Nuvarande:
🎓Helper
📑 SV-Ansvarig
📑 Jobbansvarig

⚜️Medlem
👥Kriminell
🎗 Medlem 2023

🔪 Triaden

Tidigare:

🦸 Servervakt
👑Lost mc medlem