HiPyxsol11 | Ansökan till Staff [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

HiPyxsol11

Icke Medlem
Meddelanden
277
Reaction score
16
Vad är ditt namn i verkligheten? Noah Mollberg

Ditt discordnamn: HiPyxsol11

Ange ditt födelsedatum 28 Maj 2008

Varför ska just du bli staff? Jag vill bli staff på unive för att det finns flera olika problem som behöver lösas som t.ex. lall på kvällen, powergaming, metagaming osv. Jag vill kunna underlätta jobbet för resterande staffs och jag har hyfsat bra koll på kommandon. Jag är också väldigt aktiv på discorden samt unive, Svara alltid i vettiga pms. Jag har erfarenheter som staff förut på större discord servrar och jag förstår hur man ska agera i olika situationer. Jag kommer specca folk och se till så att alla regler följs och så att rpn blir så bra som möjligt för alla medlemmar. Ifall jag får en anmälan på en person så vill jag veta bådas sida innan jag tar mitt beslut. Jag vill också att folk ska lära sig när dom får indraget medlem, sv och krim, Jag kommer förklara varför till dom. Jag är sugen på att bli RP ansvarig för att kunna hålla bättre koll på rpn från medlemmar, Speciellt på kvällarna. Sen vill jag också bli jobb ansvarig, Jag vill utveckla rpn inom jobb. Med att prata med chefer och högt uppsatta ifall jag blir jobb ansvarig.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Det finns mycket lall både på morgonen samt på kvällen då inte många staffs är inne pga sömn, jobb/skola. Sen finns det folk som inte kan bete sig ordentligt under scenarion som t.ex rån då jag har sätt vanliga civila springa rakt in. Samt så kan inte alla bete sig när dom ser en polis, Börjar peka fulfingret samt slå på bilen utan anledning. Tycker att jobb rpn funkar bra men det finns saker som behöver förbättras, Som t.ex. inaktiva jobb samt saker som skulle behövas för att göra rpn bättre, nya bilar och verktyg på jobben. Mycket powergaming i krim rpn och inte en bra social rp, Det måste förbättras enligt mig.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Inom rpn så måste vi staffs ta åtgärder som t.ex. bans, indraget medlem/krim så folk förstår när dom gör fel. Jag och resterande staff ska hålla bra koll på allt inom unive så att alla medlemmar kan ha det så bra som möjligt, Det kommer också att göra så att servern, forumet och discorden blir ännu mer aktiv än vad den redan är och då kan vi hjälpa ännu fler personer. Vi ska förstärka så att alla följer reglerna som man ska och ta åtgärder när det behövs, för när folk lallar runt och bryter mot reglerna så förstör det för andra i scenarion och för folk som faktiskt vill rpa seriöst. Jag kommer specca i områden där mycket folk är samt ställen där jag vet att lall händer.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Väldigt viktigt att agerar professionellt som staff på unive. För om man inte gör det så kan unive samt staff teamet se dåligt ut och då kan man förlora potentiella medlemmar. Man ska visa respekt mot folk även om dom inte gör det mot dig, Lugn och respektfull i stressiga situationer. Man ska veta när man har gjort fel och försöka lösa det så snabbt och bra som möjligt. Man ska också ta ansvar och inte ge ut felaktiga kick och ban.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Just nu så går jag i 9an, Efter skolan så åker jag och tränar. Brukar vara hemma runt 17.30 tiden ibland tidigare, Då jag kan börja staffa. Samt när jag är på skolan så kan jag gå in på discorden under raster och svara på pms och kolla så att ingen lallar i dcn. Jag har tänkt att planera saker under helgen som jag ska lösa under veckan, Som en checklist.

Hur länge har du spelat på Unive? Blev medlem på unive den 23nde september men blev bannad från dcn den 8nde oktober, Blev unbannad efter 10 minuter. (vet inte anledning) så jag behövde göra en ny ansökan. Har runt 250+ timmar på bara unive.

Har du tidigare erfarenheter som staff? ag har tyvärr inga erfarenheter som staff på fivem, men är SV just nu. Men på discord så har jag staffat på större servrar så jag förstår hur olika bot kommand fungerar. Sen har jag också haft min egen server på ett annat spel så jag förstår ändå hur staff arbete fungerar.

Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? RP, Jobb, Kriminell

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Anledningen jag helst inte vill jobba inom support, donation och sv är för att det känns som ett mycket större ansvar. Med det så har jag tänkt att i alla fall vara staff en stund så att jag kan lära mig grunderna innan jag tar ett ännu större ansvar. Anmäl

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka