Nekad Henzor | Ban Överklagan [nemoo]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Henzor

Icke Medlem
Meddelanden
20
Reaction score
2
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/id/henzor999/

Ditt Hex-ID: steam:110000111e85177

Vad är din discord tagg? Henzor#7193

Vem var det som bannade dig? Nemoo

Hur lång tid var din ban? permanent

Var är du bannad? FiveM Servern, Discord servern

Bild på banmeddelande: Skärmbild 2023-01-10 202636.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? För att jag frågade "hur är du helper?"

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Det började med att jag blev bannad i 14 dagar pga “ljuger för staff” för att det var då att jag blev vdmad och då tyckte inte staffen att det inte var vdm. Sedan läste jag reglerna om vad en vdm är och då såg jag att jag faktist blev vdmad, så jag gjorde en banöverklagan och sa precis att som hade hänt och skickade bevisen till staffen som bannade mig. Jag blev ändå nekad, så jag frågade staffen jag hur den blev nekad när jag faktiskt har bevis på situatioen och får svaret "det är mitt beslut" och jag börjar bli lite frustrerad eftersom jag inte gjort något fel och ändå ska få en 14 dagars ban precis efter jag också donerat för bilförmåner (jag vet att det inte spelar någon roll om man donerat eller inte alla ska följa samma regler, men det gjorde iallafall mig lite mer frustrerad att man bli bannad precis efteråt, vilket helt och hållet är mitt fel. Så jag frågade "hur är du helper" vilket är lite av en diss mot staffen. Anledningen till varför jag frågade hur är du helper är pga att när jag var polis så var den staffen extremt lallig vilket fick mig att fundera på hur staffen kan vara staff. Nu har jag märkt att staffen är extremt duktig på det som staffen gör och att lalla ibland i ett spel är helt normalt jag ska inte säga att jag inte har gjort liknande saker. Jag ber verkligen om ursäkt för att jag frågade hur staffen kunde bli helper för staffen är extremt duktig.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag skulle påstå att den förstå bannen jag fick var felaktig, eftersom om man kollar på mitt klipp och läser reglerna så ser man att det räknas som vdm och att jag alltså då inte ljög för staffs när jag bad om revieve för att jag blivit vdmad. Jag gjorde även fel i situationen istället för att rpa på det så frågade om jag en revive när det hade varit bättre om jag rpade på det och så fick sjukvården ta in mig till station så hade jag bara glömt av hela scenariot. Men samtidigt kan jag förstå att staffen valde att banna mig eftersom, klippet var lite otydligt när jag visade det för han och att jag blev faktiskt inte dödad av bilen utan jag blev skadad av bilen och sen slagen tills döds. Men det räknas fortfarande som vdm har jag läst i reglerna. Så jag kan ändå förstå varför staffen valde att banna mig då han kanske i såg riktigt när jag försökte visa klippet, eftersom det var också två andra personer (icke staffs) som hade sätt situationen som satt i support callet och pratade en del om hur vdm endast är när man dödar någon med bil. Då kan det bli stressigt och svårt att höra i samtalet för staffen och misstag kan ske. Den andra bannad kan jag fullt förstå varför jag blev bannad. När jag skrev "hur är du ens helper" till honom så tänkte jag mig inte riktigt för och jag ångrar att jag skrev det. I just den situation så var jag väldigt frustrerad (vilket helt och hållet är mitt fel). Vilket då ledde till att jag skrev "hur är du helper". Vilket jag förklarade på förra!

Hur många tidigare avstängningar har du? 6

Ifall du hade blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag lär mig alltid från tidigare bans och tar med mig den kritik jag fått för att försöka utveckla mig själv. Ett exempel var när jag blev bannad för dålig rp när jag lagade bil. Så efter bannen så har jag alltid lagt mycket fokus på att hålla upp rpn när jag lagar bilar.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Det jag ångrar och önskar att jag inte hade gjort var att jag skrev "hur är du helper" till honom. Om jag fick gå tillbaka i tiden hade jag inte gjort det, men som sagt just i situationen så var jag väldigt frustrerad och det kan bli lätt att man säger saker man inte menar.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Det jag lärt mig från detta är att alltid behandla staff med respekt och att även om man är frustrerad försöka hålla lugnet i sånna här situationer och att försöka undvika sånna här situationer i framtiden.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka