Nekad henrik046 | Ansökan till Trainee [Philip]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

henrik046

Icke Medlem
Meddelanden
16
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Henrik Helm

Vad heter du på discord? Henke046#8298

Ange ditt födelsedatum 29 Maj 2003

Ungefär hur ofta är du inne, vilka tider? Måndag: 16:00-22:00
Tisdag: 16:00-22:00
Onsdag: 16:00-22:00
Torsdag: 16:00-22:00
Fredag: 15:00-03:00

Helger:
Lördag: 09:00-03:00
Söndag: 11:00-22:00

Vad är det som får dig att söka till Trainee? Det som får mig att vilja bli Trainee är att jag vill hjälpa till på Unive och försöka få Unive till en ännu bättre plats med mindre lallare och bättre RP. När jag har lite tråkigt eller inte för tillfället orkar RP:a så kommer jag att sätta mig i noclip och hjälpa folk som skriver /report. Jag kommer i noclip sätta mig vid ställen där det är mycket folk och där det lätt förekommer lall. Trainee:s har ett stort ansvar för att visa för det högre uppsatta vad de går för. Jag kommer som sagt spendera mycket tid till att ta /reports och /helps då jag själv vet hur irriterad man kan bli när det är väldigt allvarligt och man inte får hjälp. Därför kommer jag att ta nästan alla /reports jag bara kan om jag inte är mitt uppe i ett scenario eller liknande. Jag kommer att hjälpa folk om de dött av buggar eller annat. Det är många nya personer här på Unive just nu som vill lära sig RP och sådant. Därför känner jag att jag skulle kunna vara här för dom. Jag vill hjälpa de nya och vägleda dom för hur dom ska kunna uppnå den RP nivå som faktiskt krävs för att inte hela tiden bli bannad eller kickad.

Men såklart så har jag inte bara ett ansvar IG. Jag har också ett ansvar i Discord. Jag kommer att spendera min tid med att sitta i en support kanal och när jag ser någon sitta i Väntrum så är det bara att dra in dom och hjälpa dom. Det spelar ingen roll om det är IG eller om det är i discord. Jag är alltid trevlig och hjälpsam. Jag vill få folk att få en bra överblick till Staff teamet. Att känna sig trygga med dom. Att veta att dom vet sina grejer. Jag kommer också att spendera tid att till exempel läsa igenom och svara på banöverklagan. Jag älskar Unive från botten av mitt hjärta och vill medföra ännu mer till servern. Jag vill hjälpa den, jag vill få folk att få en ännu bättre upplevelse av Unive och direkt efter första gången här känna att det är en hög RP server och att det är värt att spela här. Och allt detta skulle jag kunna påverka på ett positivt sätt genom att bli Trainee. Att bege mig in i denna striden mellan lallare. Men det är inte bara allt detta. Jag har suttit i support många gånger och har fått träffa många olika Staffs. Och alla verkar ha sånt bra och trevligt samband. Denna kontakt som alla Staffs verkar ha med varandra skulle jag mer än gärna vilja bli en del av!

Vad skulle du säga att du skulle vilja jobba för att utveckla på servern? Jag skulle vilja jobba för RP nivån! Jag skulle vilja jobba för att se RP nivån stiga. Jag skulle sitta i noclip och specca olika områden. Jag skulle sitta och kolla så att alla sköter sig och håller sig till den RP nivån som vi strävar efter att få. Vi säger att jag till exempel sitter och speccar på piren. Det är där som nästan all Bilförsäljning sker. Vid bilförsäljning så är det mycket saker som kan ske som bryter mot reglerna. Vi har till exempel detta: Ofta så händer det att folk står med skyltar och skriver: /sme lapp på rutan säljer bilen. Så kan det till exempel stå. Men det finns också folk som bara skriver: /sme säljer BMW I8, till exempel. Detta bryter då mot reglerna och är ej acceptabelt. Sedan så när man sitter där och speccar så kan man också förhindra bedrägeri. Det förekommer i verkligheten. Men så lätt som det är här är det inte att bedra någon på en bil på plats när båda står där. Detta bryter då också mot reglerna. Det är såna här saker som jag vill förhindra. För det är sådana saker som förstör och sänker RP:n på Unive kraftigt. Men det har blivit mindre personer som gör detta och faktiskt har lärt sig. Men såklart så finns det alltid folk som bryter mot reglerna. Men detta ska jag försöka förhindra. Sammanfattningsvis, jag kommer att sitta och specca på de "utsatta områdena" och förhindra regelbrytare så gott som det går. Jag kommer också att sitta i forumet och svara på banöverklagan, anmälningar och vanliga tickets. Jag kommer alltså göra allt i min makt för att få Unive till den plats den faktiskt kan vara. Majoriteten av alla spelare på Unive har hög RP nivå och kan RP:a väldigt bra. Men sedan finns det några som inte kan detta. Och det är dessa få personer som vi vill förhindra bryta mot reglerna. För att 1 enda person kan förstöra ett helt scenario för 20 personer bara för att hen lallar eller bryter mot regler. Så detta vill jag sätta ett stopp för. Jag vill också sedan fördjupa mig lite mer i jobben här på Unive. Och lära mig mer om jobb/chefjobb. För att en dag kanske kunna bli Jobbansvarig.

Hur länge har du spelat på Unive? Ungefär 4 månader (kanske lite mer). ca 1200 timmar är på Unive (jag vet inte 100% om det är detta, men ungefär såhär).

Har du några tidigare erfarenheter? Jag har för väldigt länge sedan varit Mod på en server som hette Grundberget. Där var jag Mod ett bra tag och fick lära mig väldigt mycket. Jag skulle säga att jag har väldigt bra erfarenheter inom att vara Staff. Jag fick lära mig hur man ska uppträda inför folk som Staff, hur man ska agera och tillföra konsekvenser vid problem osv. Jag har framför allt lärt mig att vara mod IG och att ta ansökningar. Jag tog VÄLDIGT många ansökningar under min tid som Mod där. Jag har lärt mig ungefär hur det ska se ut och vad som ska innefatta en bra ansökning. Men detta varierar från vad personen ansöker till och vilken server det är. Jag har också suttit i en VC med en Trainee och mod. Där frågade jag lite frågor och sådant medans dom skärmdelade och visade hur det var att noclipa runt och hjälpa folk på Unive. Där fick jag lära mig en del. Och så har jag kollat på lite olika live streame:s som Staffs har gjort där dom gör Unive arbete stod det i titeln. Där visade dom när dom åkte runt i noclip och hjälpte och bannade lallare. Medans jag och andra ställde frågor i Chatten. Och mer kommer jag säkert lära mig med tiden.

Hur goda kunskaper har du gällande staff relaterade-kommandon? /kick (id) - Detta kommando sparkar en spelare ifrån servern, detta är för att hen ska få en blick av vad hen gjort fel utan att få en ban.

Finns det något annat som du skulle vilja berätta för oss? Nu sitter jag här hemma och håller tummarna. Jag som person är väldigt glad och snäll. Jag är väldigt Social och gillar att prata med andra. Jag blir inte så lätt arg men kan vid vissa tillfällen säga till på skarpen vid behov av det. Annars så är det inte så mycket mer jag har att säga, vi hörs!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka