henke1k | Securitas Ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

henke1k

Icke Medlem
Meddelanden
7
Reaction score
0
Ange ditt födelsedatum: 29 Maj 2005

Vad heter du på discord? henke#5444

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 1000+

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? In princip varje dag mest på kvällarna och ungefär runt 3 -5 timmar

Hur ofta kommer du vara inne? varje dag

Hur många timmar har du på FiveM? 1000+

Vad heter du? Zigge kolosovi

Hur gammal är du? 30 år

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli anställd på Securitas? För att jag har en kompis där som är chef, och för att jag har erfarenhet med säkertheten och vet vad som gäller, och är i tjänst in princip hela tiden jag är aktiv i staden, sedan så är jag inte blyg, jag har "bollar" eller vad man ska säga och gör mitt job för allas bästa så vi har ett tryggt samhälle

Varför ska vi just anställa just dig av alla andra som söker? För att jag brinner för securitas har haft detta jobb en gång innan och det var det roligaste jobbet jag någonsin haft och för att jag är i tjänst hela tiden, och jag är en genom godhjärtad människa som gör mitt arbete för att göra vårt samhälle säkert jag har en helt annan glöd en vad andra har, och för att jag vill att folk ska ha bättre upplevelse

Har du tidigare erfarenheter inom yrket? Yes det har jag, t.ex hand fängsla en person som misshandlat en person och sedan kolla hur offret mår och sedan ringa sjukvård och polis som får utveckla fallet

Vad är radiodisciplin och hur ska man bete sig i radion? Detta är att man kanske säger att det bara är viktig information som sägs på radion och inget annat. och snackar om annat på en radio och så är det en kollega som behöver hjälp då hindrar man ju den viktiga informationen från att nå fram vilket kan leda till många saker som inte var menade. På radion ska man bete sig bra med ett fint språk och en lugn röst så att folk kan förstå en istället för att skrika radion Och då får man tänka utanför boxen och tänka sunt förnuft

Vad är en bra Securitas vakt? Hur jobbar man, hur är man bland andra, hur beter man sig och hur använder man sig av vapnen man får? Som en securitas vakt ska man va trevlig mot andra, och motverka brottslighet på arbetsplatser eller allmänna platser. Precis som en polis ska du vid problem använda dig av våldstrappan, alltså börja med det svagaste för att reda ut situationen. Sedan bli hårdare och hårdare. Batongen/Tazern används när någon attackerar en person eller att du blir attackerad själv. Du ska alltid i första hand snacka ur situationen. Om någon kommer med vapen så är det bra att kalla på hjälp i radion. När du gripit en person ringer man polisen. och om gärningsmannen blir skadad så ska man kalla på ambulans.

Om du ser en person med kniv och hotar en person nära där du vaktar, vad gör du? (Förklara så utförligt du bara kan) Om någon hotar en annan med kniv ska du lugna ner personen samtidigt som du kallar på förstärkningi radion. Om han inte slutar måste du försöka ännu mer med att lugna ner han. Annars måste du ta fram tazer sedan ge han en varning om han inte slutar så tazea honom. Om han säger att du ska lägga undan vapnet så ska jag göra det för att inte få personen skadad. Om han sedan går på dig måste du ta fram batongen. Detta är varför man alltid borde ha en skyddsväst som tål sånt, för det kan hända

Om en person misshandlar en person och du ser det, vad gör du? (Svara så utförligt du bara kan) De första jag gör är att använda rösten. Exempelvis “LÄGG DIG NER PÅ MARKEN NU!”. Om mannen väljer att inte lägga sig ner efter cirka 1 till 5 sekunder så kommer jag välja att angripa. Jag kan välja att använda batong och sikta på benmusklerna eller så kan jag använda en taser. Men om vi är exempelvis 2 väktare på plats så kan vi helt enkelt endast brotta ner han och få kontroll över gärningsmannen så stadigt som möjligt.

Har du några andra frågor? nej

Vidare till intervju!
Kontakta Wailfy#3045 på discord så snart som möjligt!

Tillbaka